2.5❙ Energetic

21 5 86
                                    

❤️

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

❤️

I thought it was a sweet dream, turned out it was a nightmare

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

"Aku nak alasan munasabah yang baik sebab kau telefon aku awal pagi suruh aku datang sini" Taehyung berpeluk tubuh. Mingyu awal-awal lagi sudah menyesuaikan diri di atas katil empuk Cheonna.

"Aku perlukan bantuan. Sangat-sangat penting. Aku rasa kalau aku teruskan lagi hidup begini, pendek nyawa aku"

Taehyung dan Mingyu bertukar pandangan. "Kenapa kau minta bantuan daripada kami berdua? Jihye dan Seoeun lebih tahu soalan begini" cadang Mingyu.

"Sebab Seoeun dan Jihye fikir aku suka Baejin. Aku memang suka dia tapi perasaan aku terhadap Jihoon itu yang mereka tidak tahu"

Taehyung mengangkat sebelah keningnya, "Sejak bila Cheonna yang aku kenal ini two timer?"

"Aku bukan perempuan begitulah!" Lengan Taehyung ditepuk kuat.

"Aku keliru. Aku suka Baejin tapi aku asyik fikirkan Jihoon. Macam mana ini?" Cheonna memuncungkan bibirnya menagih simpati dua jejaka itu.

"Apakata kau cuba keluar dengan mereka berdua. Hati kau akan pilih salah seorang daripada mereka" cadang Mingyu. Patutkah aku dengar cakap dia? Well, tak cuba tak tahu.

❤️

"Kau tersengih kenapa?" Cheonna menyiku lelaki disebelahnya. Jihoon tersengih macam kena sampuk hantu pantai je. Seram.

"Sebab apa aku sengih? Kau punya pasallah!" dahinya ditonjol oleh lelaki itu.

"Kim Cheonna ajak aku keluar. Gila ke tak happy?" Cheonna tersenyum segaris. Kau boleh lah nak happy bagai. Aku frustrated tahu.

Baejin dengan gaya budiman dia. Jihoon dengan ayat-ayat manis yang buat aku nak potong kaki.

"Kau ajak aku keluar ni mesti ada agenda kan? Hah apa dia?" soal Jihoon. Bukan setahun dua dia berkawan dengan gadis itu. Boleh dikatakan mereka membesar bersama. Dari tadika hingga sekarang.

Hampir empat belas tahun dia berkawan dengan Cheonna dan hampir tiga belas tahun dia menaruh hati pada gadis itu.

Lama? Kalau orang normal dah lama move on saja tapi bukan Jihoon. Dia yang sembunyikan perasaannya drpd Cheonna jadi tiga belas tahun tak lama untuknya.

Magic ShopWhere stories live. Discover now