İyi OkumalarMektupu merak içerisinde açmıştım. Her okuduğum satırlar kalbimin teklemesine , nefesimin kesilmesine ve ayaklarımdaki gücün çekilmesine sebebiyet veriyordu.
Kızım sana on beş sene boyunca söyleyemediğim şeyler için çok özür dilerim bu satırları okumadan önce seni çok sevdiğimi babanında bizden koparılmadan önce seni çok sevdiğini bilmeni istiyorum. Her şey sen beş yaşındayken olmuştu. Her şey o adamın suçuydu o adam bir katildi ve babanı öldürmüştü kızım. Babanın işleri kötüye gidiyordu. Son şans olarak bir ihaleye girmişti ve varını yoğunu ona koymuştu yapması gerektiğini yoksa her şeyi kaybedeceğini sana iyi bir gelecek sunamayacağını söyledi , kaygılıydı. İhaleye yakın zamanlarda onda bir gariplik hissetmiştim kızım ama sorduğumda sadece ihalenin içinde olan adamların dişli olduğunu kaybedebileceğini söylemişti. Bense geri çekilmesini ve önemli olmadığını söylemiştim keşke daha çok ısrar etseymişim kızım nerden bilebilirdimki canını ortaya koyduğunu ve tehditlere karşı geldiğini hayatından edileceğini o ihale günü onun gelmesini bekledim ne telefonundan bir ses nede arkadaşlarından içim içimi yedi çok çaresizdim kızım ve o ihaledekileri araştırdım. Mithat Keskin diye birinin o ihale içine girdiğini ve ihaleyi onun kazandığını öğrendim ve hesap sormaya gittim adamın bir sürü koruması vardı. Bir gün dayanamayıp arabasının önüne atladım. Zor bela karşısına geçip hesap sordum. Demek sen Murat Demir'in eşisin öldürdüm o yok artık dedi bu kadar duygusuz soğuk kanlı biri olması içimi titretti kızım bir insan nasıl bir can alabilirdi hemde para uğruna dünya başıma yıkıldı. Polise gidicem diyerek tehdit ettim elinde kanıt yok diye söyleyerek benimle dalga geçti ve eğer olanları unutmazsam Kocanı öldürdüğüm gibi kızınıda öldürürüm dedi senin iyiliğin , tek dayanağım için on beş sene sustum kızım ama artık dayanamadım içimdeki kedere kalbimin ağırlığına hayatımın anlamını kaybetmeye nereye gömüldüğünü bile bilmiyordum. O katil söylemedi diretemedim kızım sırf senin hayatını almak için tehdit edince durdum tek kalanım sendin kızım çok küçüktün sensiz ne yapardım bana her baba dediğinde içim acıdı kalbimdeki ağırlığı taşıyamaz oldum elim kolum bağalıydı. Artık tümör var güzel gözlüm hastayım. Kızım sen şimdi beni ikna etmeye çalışırsın ya hani ameliyata diye söylemedim o ameliyat ya beni masada bırakacak yada hiçbir şey hatırlamayacak hale getirecek sevdiklerimi hatırlamadıktan sonra hayatta olmamın ne önemi var be kızım en azından on beş sene ertelediğim şeyi yapıcam ondan sonra savaşırım senin için istediğin budur biliyorum ama önce yapmam gereken bir şey var. Her geçen gün eriyorum dayanmayacağım artık bir şeyler yapmam lazım.Sakın ağlama güzel gözlü kızım güçlü ol bunu bize yapanlar cezasını elbet bulacak ben veremedim cezalarını kızım gücüm yetmedi ama şimdi son direncimi kullanacağım onca yıl seni yalnız bırakma korkusu vardı ama şimdi bir şeyler yapmadan gitmek istemiyorum. Onca yıl yapamadığım şeyi bu sefer yapıcam ve o katili hakettiği yere tıkıcam. Sana anne tavsiyesi sakın sevdiğin şeylerden vazgeçme seni bir tek onlar ayakta tutar. Beni merak etme kızım bu ağırlıktan kurtuluyorum. Çok iyi bir avukat olacağını biliyorum , her zaman sevgi dolu ol güzel gözlü kızım seni çok seviyorum...
Son kelimeyle artık bacaklarım beni taşıyamayarak yere bıraktı. İçimi öyle bir acı, keder, şok buğulamıştıki içim intikam ateşiyle dolmuştu. Bunu benim aileme nasıl yaparlardı. Hele annem güzel annem nasıl dayanmıştı ben daha şimdiden kalbimle savaşa girmişken o bunca yıl nasıl dayanmıştı nasıl saklayıp, katlanmıştı. O adamdan o kadar nefret ettim ki o dakika yemin ettim. Ailemin katilini mahvedecem çektikleri için ölmeyi dileyecekti. Bunu ona ödeticem. Annem neredeydi yerden kalkarken Duruda benimle kalktı onu bile yeni fark ediyordum o da benimle beraber okumuştu şok ve endişe ile bana bakıyordu. "Annemleri bulmalıyız hiçbir şey için geç olmadan bulmalıyız Duru" kafasını şok içerisinde sallayarak dış kapıya doğru ilerledi. Bende okuduğum şeylerin kalbime kazınan her cümlesini taşımaya çalışarak arkasından ilerledim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İNTİKAMLI YÜZLEŞME
Jugendliteraturİnsana ne kadar çırpınsa da kaybolmuş bulur kendini. Korkmuş, çırpınan, en önemlisi kaygılı ne yapacağını bilemeyen, hırçınlığı, hayatındaki en değerlisi umudunu bir insan olarak yüzleştikleriyle sarsılan ama buna rağmen ayağa kalkan bir savaşçı gib...