1 Kruh

10 1 0
                                    

Chaos, svetlá, zvuky sirén... A všade naokolo tma.

„Čo znamená ten kruh?" pýta sa pán Hager.

„Nemáme ani tušenia. Spojíme sa s centrálou v Bratislave. Odborníci by tu mali byť do 3 hodín," povedal jeden nový policajt, ktorého meno si zatiaľ nikto nepamätal.

Valentína Vajaská práve vystúpila zo svojho služobného auta. Hneď ako prvé si všimla Tomáša. Tomáša Hagera. Teraz už boli na tom dobre. Skúsili to a nevyšlo. To sa predsa stáva. Až v 50 % prípadoch. Na začiatku to bolo ťažké, stále si myslí, že pre ňu viac ako pre neho. Aj keď ona bola tá, čo to nakoniec ukončila. Po rozchode stratila chuť do jedla minimálne na týždeň. Potom sa už jej život začal vracať späť do normálu. Vidina pauzy po rozchode a opätovné obnovenie ich (aspoň) priateľstva. To jediné ju držalo nad vodou. Ich oboch. Kedysi to mali, to úprimné puto. No trápili sa, Valentína mala pocit, že dostáva málo. Paradoxom bolo, že aj Tomáš mal ten pocit. Žeby to bolo práve ich ego, čo im stálo v ceste? Možno, no už bolo po tom. Vzťah skončil a s ním aj večné hádky, ktoré trvali tak dlho, ako fight v bežnom Anime. Na tom sa Valentína veľmi smiala, keď ju to raz v úplnom zúfalstve po jednej z ich najväčších hádok napadlo. Hádka na pokračovanie.

Tomáš si ju všimol v momente, ako vystúpila. Vždy sa veľmi potešil, keď ju videl. Pravdou bolo, že jeho ten rozchod vzal viac, ako si Valentína myslela. Aj tak bol vďačný zato, že ju nestratil úplne.

„Tak, čo to tu máme?" spýtala sa, keď už bola dostatočne blízko.

„Vyzerá to na jasnú vraždu Marty Vellovej. Jej manžel dal po nej vyhlásiť pátranie pred pár dňami potom, čo sa nevrátila z benefičného koncertu. Vrah je zrejme pedant. Vyčistil a ostrihal jej nechty, očistil a nakrémoval pokožku, umyl jej a rozčesal vlasy. Dokonca má na tvári jemný makeup," odpovedal jej ten nový.

„Podľa čoho súdite, že sa nemohla nalíčiť sama? Bola predsa na koncerte... Ona bola škorpión?"

„Ako to myslíte slečna Vajaská?"

No super, on pozná jej meno a ona ani len netuší, o koho ide.

„Ako to myslím, pán..."

„Novák."

„Novák. Jej hlava priamo ukazuje na škorpióna. Vidíte to? Presne tu..."

„Takže vrah sa zaujíma o astrológiu. Zaujímavá kombinácia pedanta, ktorý si dáva na všetko pozor, a pritom verí takým bludom."

Valentína sa musela nadýchnuť. „Povedzte, pán Novák, nie ste náhodou býk?"

Novák na chvíľu zmeravel. Ako to len, dočerta, mohla vedieť. Náhoda.

Valentína sa pousmiala, podliezla žltú pásku s nápisom Nevstupovať a odkráčala späť k svojmu vozidlu.

KRUHWhere stories live. Discover now