Bolo hmlisté ráno a sneh zmiešaný s dažďom len ticho padal na borovice, ktoré mala Valentína vysadené pri jej dome. Nechcelo sa jej ani vstať do takého počasia. Sneh mala veľmi rada, ale toto sa ním nazvať nedalo. Cez zimu zvykne často vídať jej suseda, ktorý sa po ich ceste spúšťa na bežkách. Dosť často sa na tom smeje. Niekedy si len sadne k oknu s čajom a dekou, a pozoruje ho.
Dnes to ale bolo iné, musela ísť do práce. Uvarila si kávu, vzala si ju so sebou a naštartovala svoj Hyundai.
Ako sa kilometer za kilometrom míňal, sneh bol čoraz hustejší. Stierače už pomaly prestávali fungovať a Valentína musela zastať na okraji cesty. Vystúpila z auta a holými rukami začala odhadzovať chumáče snehu z čelného skla. Potom nastúpila a znova naštartovala. Našťastie snehová búrka po desiatich minútach utíchla.
Napadlo ju, že aj keby je teraz niekde Klára Kvartelová nevládna, či nebodaj mŕtva, jej telo sa pod bielou kopou úplne ukryje. Potrebovala niečo robiť. Chcela manželom Kvartelovým vrátiť ich dcéru, živú a zdravú. Hlavne živú.
Nemala takmer nič. Dnes mala v pláne zájsť za ich susedmi a vypočuť pár pocestných v ich lokalite. No toto počasie tomu jednoznačne nenaznačovalo.
Keď dorazila na policajnú stanicu, pred vchodom do miestnosti Tomášovho tímu stál zástup kolegov. Z ich výrazov tváre bolo vidieť, že preberajú niečo tak dôležité, že si ani nevšimli Valentínu stojacu a priamo sa pozerajúcu na nich. Dokonca ani Ria jej nevenovala odmietavý a pohŕdavý pohľad.
„Prepáčte, že ruším vašu búrlivú debatu, ale... Celkom by ma zaujímalo, čoho sa týka," povedala po chvíli. Všetky hlavy sa zrazu zvrtli jej smerom.
„Máme ďalšiu obeť. Max Varich bol nájdený štvorčlennou rodinkou včera podvečer, keď si ich deti chceli ísť stavať snehuliaka. Pod hŕbou snehu sa objavila vyblednutá a premrznutá tvár..." odpovedal Hager.
Valentína ostala bez slov, preto pokračoval: „Keď sme odhrabali aj zvyšky bielej hmoty, našli sme tam namaľovaný kruh. Jeho hlava ležala na znamení kozorožca. Jeho manželka už potvrdila, že sa narodil práve v tomto znamení."
YOU ARE READING
KRUH
Mystery / ThrillerValentína Vajaská a Tomáš Hager sú policajní vyšetrovatelia v Bratislave. Nový prípad je špecifický tým, čím ešte žiadny na svete nebol. Vrah s prezývkou Zodiac Killer postupne zabíja obete podľa ich znamenia zverokruhu. Vedúcim investigátorom bol p...