Už bola tma. Chodníky jej ožiarovali len pouličné lampy a baterka na jej mobile. Len pár krokov. Jeden, dva, tri... A o chvíľu stála pred dverami. Ešte šťastie, že mala kľúče. Aspoň natoľko si ju vážili.
Kľúč jemne zaškripotal v zámke a dvere vydali nepríjemný vŕzgavý zvuk, až si musela hryznúť do jazyka. Pokračovala ďalej, vyšla po schodoch až k nim.
V tej tme nebolo vidno ani na krok. Už zase mali stiahnuté rolety. Zrazu niečo za ňou spadlo. Otočila sa vydesene za seba. Nič ani nikto tam nebol. Nešťastnou náhodou zakopla o vázu položenú v rohu miestnosti, v ktorej už dlhé roky neboli žiadne kvety. Dofrasa! Zanadávala si v duchu. Nevidela síce dôvod byť tak potichu. Nikto tam teraz nebol. Už sa blížila k vypínaču a konečne sa s vrčaním rozsvietili svetlá nad jej hlavou. Chvíľu jej trvalo, kým svoje oči prispôsobila opäť na jas.
Po tom, ako sa jej prestali pred očami mihať farebné kruhy, padol jej zrak na zem pred seba. Smutne skonštatovala, že tá váza už má to najlepšie za sebou. Zohla sa, rukou pozbierala črepy, opatrne, aby sa neporezala a vyhodila ich do koša pri svojom stole.
Vošla do presklenej miestnosti a sadla si za stôl. Otvorila zaradom každý šuplík až kým nenašla to, čo hľadala. Mala pravdu. Dobre si to pamätala. Už tam nebol dôvod pochybovať. Bolo to určite tak. Stačilo len informovať ostatných. Ak jej, samozrejme, budú veriť. Alebo si ju minimálne vypočujú.
„Valentína?" Ozvalo sa spoza nej. Zhíkla na stoličke a otočila sa za prichádzajúcim hlasom. Takmer nedýchala.
„Valentína, čo to tu robíš?" Bol to Tomáš. Nečakala ho tu. Už bolo veľa hodín, mal byť doma a spať. Nikto sa o tomto jej nočnom výlete na stanicu nemal ani len dozvedieť. Len si chcela pozrieť fotografie z miesta činu, aby potvrdila svoju teóriu, ktorá by všetkým výrazne uľahčila prácu.
„Čo tu robím? Čo tu ty robíš? Neskutočne si ma vyľakal."
„Prepáč, ale sedíš na mojom stole v mojej kancelárii a držíš v ruke fotografie z miesta činu prípadu, na ktorom pracujem. A ty nie."
Valentína si odfrkla. „Tomáš, prečo ste do vyšetrovania nezačlenili aj mňa? Ty predsa vieš, že som úspešne vyriešila už veľmi veľa kurióznych a komplikovaných prípadov."
„Som si toho vedomí, to áno. Ale nechcel som ťa zaťažovať."
„Nechcel si ma zaťažovať? Chcel si, aby som si oddýchla? Veľmi ti to nevyšlo, dosť sa ma to dotklo," povedala s jemnou drzosťou v hlase.
„To som nevedel, prepáč mi to. Nuž, už máš iný prípad a nemôžem ťa požiadať o spoluprácu. Nie je to dovolené pracovať na dvoch odlišných prípadoch naraz."
„Práve preto som tu."
„Nie som si istý, či chápem, čo chceš povedať."
„Nie sú to odlišné prípady. Je to stále jeden a ten istý."
„Ako to myslíš? Na niečo si prišla? Telo Klári Kvartelovej sa predsa stále nenašlo. Kľudne môže byť nažive."
„Veľmi by som si to priala, Tomáš. Ale obávam sa, že je to presne opačne. Prišla som sem preto, lebo som si potrebovala pozrieť vaše záznamy a fotografie. Klára bola býk."
„A čo to znamená?"
„Marta Vellová mala hlavu položenú na škorpiónovi a jej nohy smerovali na býka. Telo Klári sme ešte nenašli, ale je dosť možné, že sme ho mali nájsť ešte pred Maxom Varichom. Ak by mala položenú hlavu na býkovi, tak jej nohy by sa dali pokojne nasmerovať na kozorožca. Chcem tým povedať, že vrah nám vopred oznamuje, kto bude ďalšia obeť."
„Ale Valentína, to je veľmi špekulatívne. Nemáme žiadny dôkaz. Áno, na tvojej myšlienke niečo je, ale nemáme zatiaľ nič, čo by nám to potvrdilo. Mrzí ma to, ale nemyslím si, že táto teória je logicky opodstatnená."
„Ako myslíš. Ale ja nesúhlasím... Ako ste sa inak posunuli v prípade? Už máte nejakú stopu?"
„Nemal by som ti to hovoriť, ale áno, niečo máme. Dnes sme mali ísť navštíviť prvého podozrivého priamo do jeho firmy, ale zistili sme, že je aktuálne na dovolenke v Karibiku a vracia sa až o dva dni. Preto musíme ešte počkať."
Valentína sklopila zrak a dívala sa na Hagerove chodidlá.
„Valentína, je mi to ľúto. Viem, ako veľmi chceš na našom prípade pracovať aj ty. A preto úplne chápem, že ti prišla na um taká myšlienka so súvisiacimi vraždami. Ale bohužiaľ, pokiaľ sa Klára nenašla, nemôžem s tým urobiť nič."
YOU ARE READING
KRUH
Mystery / ThrillerValentína Vajaská a Tomáš Hager sú policajní vyšetrovatelia v Bratislave. Nový prípad je špecifický tým, čím ešte žiadny na svete nebol. Vrah s prezývkou Zodiac Killer postupne zabíja obete podľa ich znamenia zverokruhu. Vedúcim investigátorom bol p...