„Dôvod, prečo som tak náhle zvolal dnešnú schôdzu je ten, že vďaka dobre odvedenej práci jedného z našich nových prírastkov, máme prvého podozrivého," všetkým v miestnosti sa okamžite rozžiarili oči ako keď sa podvečer zažnú na ulici lampy. „ Pán Novák totiž prišiel na to, že tento šampón sa vyrába z neobvyklého druhu brezy a vyrába ho len jedna firma na Slovensku. Vlastníkom je Adam Brusnár."
„To ale ešte nič nemusí znamenať. Ten šampón sa predsa musí dať kúpiť," odpovedala na to Ria. To bola prvá múdra vec, ktorú zo seba za toto vyšetrovanie vypotila. Všetci sa na ňu so záujmom naklonili.
„To je pravda, ale problém je v tom, že táto firma nemá nijakých distribútorov. Kúpa týchto šampónov je len na osobný odber. Samozrejme, je to legálna firma, a preto vždy k nákupu vystavia aj potvrdenie. Z predaja musia odvádzať celkom vysoké dane. Pán Novák, prosím, priestor patrí vám."
„Ehhm," odkašľal si najskôr, akoby mal pyšne povedať niečo prelomové. „Zavolal som na daňový úrad a majú tam záznamy o všetkých kupujúcich. Ich firma zažíva už rok finančné suchoty. Za posledného pol roka mali len troch zákazníkov. Čírou náhodou, sú to všetci blízki Adama Brusnára ."
„Ale to neznamená, že ten šampón nemohol niekto od nich kúpiť pred rokom alebo skôr," ozvala sa opäť Ria. Dnes jej celkom ide.
„Práve to, že nemohol. Táto kozmetika je čisto na prírodnej báze a neobsahuje nijaké konzervačné látky, takže nemá vysokú trvanlivosť. Výsledky z labáku potvrdili, že tento šampón bol v dobrom stave a nebolo zistené žiadne narušenie jeho štruktúry."
Ria sa musela nachvíľu zamyslieť nad jeho poslednými slovami. Niečo na tom bolo.
„Takže, dnes idem ja a pán Novák na návštevu k pánovi Brusnárovi do jeho firmy. Vy ostatní viete, čo máte robiť. Ďakujem všetkým, že ste prišli. Schôdza končí," dodal na záver Hager.
Zrazu nastal v miestnosti obrovský rachot z odsúvajúcich sa stoličiek a šum z nepodstatných rozhovorov.
YOU ARE READING
KRUH
Mystery / ThrillerValentína Vajaská a Tomáš Hager sú policajní vyšetrovatelia v Bratislave. Nový prípad je špecifický tým, čím ešte žiadny na svete nebol. Vrah s prezývkou Zodiac Killer postupne zabíja obete podľa ich znamenia zverokruhu. Vedúcim investigátorom bol p...