Allisons POV:
Länge har jag velat flytta till USA. Men jag har värken haft pengarna eller modet att flytta dit på egen hand. Men just idag ska detta hända. Jag ska uppfylla drömmen jag haft ända sedan barnsben. Men jag är så lycklig eftersom att jag ska få uppleva detta med min allra bästa vän. Vi ska flytta in i en lägenhet tillsammans, vi ska börja i en ny skola tillsammans, vi ska lära oss att betala räkningar men även att gå och handla. Allt detta ska vi göra tillsammans. Jag hade aldrig önskat mig en bättre person att få uppleva detta med.
Idag börjar det ett helt nytt kapitel i våra liv. Detta kommer att vara en stor förändring i våra liv. Vi kommer att ta vårt pick och pack och börja om helt från början. Inga vänner, inget jobb och inga familjer som vi kan stödja oss emot på det sättet. Men jag hoppas verkligen att vi kommer att komma in i allting så snabbt det bara går. Men även att vi hittar ett jobb som man kan jobba med parallelt med plugget.
- - - - - - - - - -
Just nu sitter jag i mormors bil på väg mot kyrkogården som ligger bara några kilometer från min mormors hus. Jag har levt hos min mormor och morfar i snart 9 år. Livet har inte alltid varit perfekt när man gick till skolan och visste att alla tyckte synd om en. Den föräldralösa flickan som flyttade in hos sina morföräldrar när hon var 10 år gammal. Den ända jag hade just då var Zara, min bästa vän. Det känns jobbigt att behöva säga hejdå till mina föräldrar men jag vet att dem hade förstått att jag måste påbörja ett nytt kapitel i mitt liv, och för att göra det måste jag gå vidare. Men jag kommer absolut inte att glömma bort de. Jag var och köpte nya blommor och två ljus igår kväll för att kunna tända vid graven idag. Jag var tvungen att åka ut till kyrkogården själv idag eftersom att både mormor och morfar behövde jobba. Mitt flyg lyfter om lite mer än 2 timmar sooo i better get going.
Jag parkerar bilen vid muren som omger kyrkogården. Jag stänger av bilen och öppnar bagaget, jag plockar upp ljusen och blommorna och låser sedan bilen. Jag går sakta mot grinden. Jag kollar upp emot den fina stora kyrkan som ligger i mitten av gården. Kyrkan är bland dem största som ligger i Sverige. Jag kommer fram till gravarna som ligger några hundra meter ifrån grinden. Jag böjer mig ner, lägger ner blommorna på stenen och sätter ner ljusen mellan gravarna och tänder dem. Jag kollar ner mot graven och plockar bort lite mossa som har börjat forma sig. "Jag saknar er något otroligt mycket och hoppas verkligen ni var det bra där uppe i himmelen. Jag ska åka bort ett tag men jag lovar att jag kommer att besöka er när jag kommer tillbaka. Jag kommer tänka på er varje dag. Mormor och morfar kommer att ta hand om er!". Jag fäller några tårar innan jag reser mig upp. Jag tar en fin bild på graven innan jag för sista gången på några månader tar min sista titt på graven. Jag börjar bege mig mot bilen igen och tar ett djupt andetag innan jag sätter mig i bilen och kör iväg.
- - - - - - - - - -
Tiden gick så fort när jag var hos mamma och pappa. När jag kom hem stod mormor och morfar i köket och pratade. Jag tog ett glas med vatten samtidigt som mormor mumlade något i bakgrunden.
- Allison, sa mormor
- Va, ja förlåt vad sa du. Jag var helt inne i mina egna tankar. Svarar jag medans jag plockar undan mitt glas.
- Du borde gå och packa i ordning det sista, vi behöver åka om 40 minuter. Svarade hon
- Ja, absolut jag var precis på väg att göra det, sa jag med ett leende mot henne och gick ut ur köket.
40 minuter senare så sitter jag i bilen på väg mot flygplatsen. Det blev ett stort gråtkalas innan jag åkte. Jag sa hejdå till mormor och kramade om henne extra mycket innan jag åkte. Morfar var snäll och körde mig och därför sa jag hejdå till han utanför flygplatsen. Jag skrev till Zara att jag var utanför och hon svarade med att hon var precis runt hörnet. Ja, nu börjar de nya kapitlet i vårat liv och jag hoppas verkligen att vi kommer njuta av allt livet har oss att ge.
—
Heej, long time no seen. Jag funderade över att redigera boken lite då och då när jag har tid över och har lust med de. Jag hoppas ni mår bra och kommer uppskatta boken lite mer än innan. Jag får se hur mycket jag ändrar eller lägger till. Men just detta kapitlet kommer inte att bli så mycket längre än innan. Jaja det var allt för mig. I hope you enjoy <3
// s
YOU ARE READING
Gang Leader's girl
RomanceAllisons liv vänds upp och ner när hon flyttar till USA och lär känna den arroganta Mason. När hon lär känna han mer och mer börjar hon få reda på mer intressanta saker. Fortsättning - Av Gang Leader's Girl ( ÄR UTE NU ) •••••••••••••••••••••••• Sta...