Kapitel: 5

1.5K 10 0
                                    



Det är fredag, och det betyder fest!! WOOP WOOP!! Teo ska ha fest ikväll, jag och Zarah hade tänkt att vi skulle gå.

———————

Skoldagen var slut och Zarah och jag var påväg hem.

- Vad ska du ha på dig ikväll då? Frågade Zarah
- Jag vet inte riktigt vi får se, du då? Sa jag

- Det får du se, sa hon och blinkade med ena ögat

———

När vi väl var hemma började vi göra oss iordning. Jag gick in och stämde mig i duschen, varmvattnet sköljde över min kalla kropp. Jag stod länge i duschen. När jag blev klar så torkade jag mig.

Jag gick in i mitt rum som hade svarta väggar en vit säng och ett skrivbord. Jag drog på mig mina underkläder och tog fram kläderna jag skulle ha. Den var en röd klänning med svart mönster, och ett svart skärp till. Sedan gick jag in i badrummet och fönade håret, sminkade mig lite lätt samtidigt.

Klockan var nu 17:50 och vi skulle börja gå mot Teo's hus!

- Lova att inte lämna mig nu,ja känner ingen på den här festen. sa Zara lite oroligt

- Nej då, du kommer snart få kompisar det lovar jag! sa jag och kramade om henne jag kände hur hon slappnade av.

Vi stod nu utanför Teo's hus. Man hörde hög musik,och människor som var högljuda. Det var verkligen ett fint hus,inte så stort men fint:)

Vi gick in, stanken av rök, alkohol fick mig att må illa. Jag är inte så förtjust i alkohol direkt.

Vi han knappt ens gå in förren Zarah försvann. *Jaha där försvann hon, hon som var orolig för att jag skulle lämna henne.jaja orkar nt hänga upp mig på de!*


Jag började gå mot köket, tog ett glas med vatten och lutade mig mot bänken och bara lyssnade på musiken i bakgrunden. Tills jag hörde den där rösten igen.

- Tjenare, visste inte att du skulle vara här idag, sa en röst som tillhörde den jobbigaste tjejen på skolan! Hon har varit på mig sen första dagen. Alltså Bethany

- Vad vill du idag då, säga att jag tagit din kille eller, vet du vad ta honom jag vill inte ha honom, sluta skapa problem för mig när du ska håla på och snacka om Omar heeeela tiden!! sa jag argt och gick iväg.

Jag gick iväg mot dansgolvet...


~~~~~~

Ett till kapitel inte så spännande heller men snart så kommer det bli mer spännande


// S

Gang Leader's girlWhere stories live. Discover now