-ENDING-
"Kami sama mcm kau... manusia eksperimen...Logam Hitam juga jatuh di negara kami 20 tahun yg lalu...dijumpai oleh nenek moyang kami..dan dari situ.. manusia berkebolehan luar biasa dpt dilahirkan. Namun, pada suatu hari, Logam Hitam yg masih tersisa pada kami telah dicuri oleh Will si jahanam itu. Negara Amerika sgt dengki dgn kami. Mereka telah ada Logam Putih yg menjadi sumber tenaga sut mereka itu, tetapi mereka nak juga Logam Hitam. Jadi mereka curi drpd kami. Kami dtg ke sini membantu kamu hanyalah utk merampas kembali maruah kami sebagai kaum Yakuza yg telah tercalar tempoh hari. Jadi kami di pihak kamu. Jangan risau." Kata Shinka sambil tersenyum.
"Baguslah kamu dtg." Aniq melepaskan nafas lega.
"Kamu X2 bukan?" Tanya Shinka.
"Err ha ye. Menurut Profesor, saya X2." Jawab Aniq sambil menggaru kepalanya yg tidak gatal..
"Kau punya kuasa dh diaktifkan sepenuhnya ke?"
"Hmmm. Aku pon tak tahu." Aniq menggelengkan kepala,.
"Aduh kau ni. Jap aku hepok sikit kau ni. " Kata Shinka lalu dia menghempuk belakang tengkuk Aniq dgn kuat.
"Woi sakit la......" kata Aniq kemudiannya dia dpt merasakan aliran tenaga yg kuat dlm badannya. Bagaikan elektrik mengalir dlm tubuhnya.
"Wei apa kau dh buat wei?" Tanya Aniq yg kekeliruan.
"Dah jgn byk ckp. Jom bantu aku lawan Will." Shinka memerhatikan sekeliling. Rata-rata musuh bersut merah sudah ramai yg melayang nyawanya. Dan robot-robot gergasi itu pun semuanya telah hancur. Nampaknya pasukan Shinka bukan calang-calang org. Hanya menempah maut jika cari pasal dgn mereka. Namun begitu, org-org bawahan Shinka tak dpt menghampiri Will yg sedang menyiksa Izat, Shukur dan Muqriz. Mereka terpekik melolong meraung kesakitan. Di sekeliling mereka terdapat aura biru yg dikeluarkan oleh Will. Mereka yg cuba utk mendekatinya akan melecur kulit dek bahang yg dikeluarkan oleh Will itu.
"Aniq, cuba pecahkan aura biru itu. Dgn kuasa kau yg telah diaktifkan sepenuhnya, kau tentu boleh lepasi aura itu" Arah Will.
Aniq mengangguk. Dia berlari menuju ke arah Will. Dia memfokuskan tenaga pada kakinya, menjadikan zarah di kakinya bergetar laju, membolehkan dia berlari dgn pantas. Dia melompat tinggi. Cuba utk memfokuskan seluruh tenaganya ke seluruh badannya. Seluruh tubuhnya bergoncang dgn dasyat. Menjadikan org lain melihat dirinya hanya kabur. Dia dpt melepasi aura biru yg bahang itu seraya menumbuk tgn mekanikal Will. Tgn-tgn itu hancur sekaligus melepaskan Ijat,Shukur dan Muqriz drpd diseksa.
Aniq kemudiannya menendang dada Will.Will terkejut namun dia tidak sempat melalukan apa-apa kerana semuanya berlaku dlm sekelip mata. Dadanya yg terletaknya reaktor Logam Putih hancur dek ditendang Aniq,. Sut exoskeleton nya sudah tidak mampu utk mengubah bentuk. Namun pertahanannya masih kebal kerana sut itu. Shinka dan org bawahannya dtg dari arah belakang Will dan mereka mensasarkan kaki dan tgn Will. Dgn pedang samurai yg terpegang kemas di tgn. Mereka cuba memotong kaki dan tgn Will. Pedang menembusi tubuh Will.Namun tiada darah yg melekat pada pedang mereka. Bahagian tubuh Will yg dipotong dgn pedang itu telah bertukar menjadi air.
"HAHAHAHAHAH. Kau ingat kau boleh serang hendap aku mcm itu sahaja?!! Badan aku takkan lut punya drpd pedang korang itu kerana tubuh aku boleh bertukar menjadi air. Korang juga tak boleh mendekati aku kerana kuasa api aku sudah tentu akan melecurkan kulit korang HAHAHAHAHA!"
Aniq melihat rakan-rakannya yg dtg menyelamatkan dia tadi. Mereka sudah nyawa-nyawa ikan. Bahagian luka yg dibuat oleh Will membakar mereka dri dalam.
"Kau kene selematkan mereka, Aniq." Kata Profesor Zakwan.
"Mcm mana prof? Saya tak tahu." Kata Aniq sambil melihat ke medan tempur. Kelihatan Shinka dan org-org bawahannya cuba menghiris tubuh Will. Namun cubaan mereka, sia-sia. Walaupun pergerakan mereka laju, tetapi dgn mudah Will menangkap mereka dan menumpaskan mereka, satu-satu.
YOU ARE READING
X2
AkcjaSinopsis X2 Malaysia sudah tak seperti dulu. Kejayaan yang telah dicapai telah menjadi buah mulut seantero dunia. Serpihan meteor yang telah jatuh di Malaysia menjadi sebab segalanya berlaku. Dengan kerajaan yang sudah korup yang ingin merampas aset...