Chapter 4

3 1 0
                                    

(Sebelum tu just nk ckp thank you sbb support citer ni..yela citer nI un bukan nya best sgt un...xde la smpai tahap novel2 yg ada kat luar sana... aku wat citer ni just saja2 isi masa lapang. Tpi kalau ada rezeki.. In Sya Allah..)

Profesor Zakwan pergi ke arah Iman yg nmpaknya sudah tak sedarkan diri. Keadaan dirinya agak parah. Melihat kondisinya itu, mungkin tulang rusuk dan tangannya sudah patak teruk,. Mujur tulangnya tidak terkena organ-organ penting. Dia melihat sekeliling. Aniq sudah berada di tgn musuh tak sedarkan diri. Musuh pula hampir melarikan diri namun bantuan sempat smpai. X1, X9 dan X10 muncul tepat pada waktunya.

Musuh bersut merah memberikan arahan kpd org bawahannya utk menyerang. 3 org musuh meluncur ke arah mereka.

X1 berkata kpd X9 dan X10, " Korang pegi kat yg warna merah tu. Yg tiga org ni biar aku, setelkan."
X9 dan X10 mengangguk lalu segera meluncur ke arah musuh bersut merah.

X1, atau namanya Izat  berpakaian kot labuh paras lutut. Berwarna kelabu. Nampak seperti seorang penyiasat. Hanya tersenyum apabila 3 org musuh itu mendekatinya,. Musuh menembak laser drpd tgn ke arah Izat. Laser itu mengenai Izat lalu menyebabkan letupan berlaku. Asap memenuhi ruang. Apabila asap beransur hilang, Izat tiada di tempatnya tadi. Dia hilang. Musuh keliru. Jika laser itu mengenai Izat, sudah pasti nyawanya melayang kerana dia sudah pastiah tidak memakai apa-apa perisai di tubuhnya.

"Hai, cari apa tu?"

Izat tiba-tiba muncul di belakang musuh. Sebenarnya Izat menggunakan kuasa teleportnya utk teleportkan diri dia di belakang musuh sebelum sempat laser itu terkena tubuhnya. Musuh berpaling lalu terus menghadiahkan tumbukan kpdnya. Ditambah dgn teknologi exoskeletonnya, tumbukan mereka sgt laju dan kuat. Cukup kuat utk menembusi bilik kebal. Tambah2 lagii ada tiga org musuh. Sukar utk mengelak drpd tumbukan mereka. Namun, setiap kali penumbuk mereka menghampiri tubuh Izat, Izat hilang. Kemudian muncul di belakang mereka. Kejadian itu berulang beberapa kali sampai Izat menjadi bosan. Lalu dia teleport ke belakang mereka sekali lagi lalu menepuk telapak tgnya pada belakang mereka. Membekukan tulang belakang mereka sekaligus menjadikan mereka lumpuh satu, badan. Kemudian badan mereka pula membeku,. Setelah mereka beku, Izat menolak badan mereka jatuh. Badan mereka berkecai menjadi ketulan-ketulan daging beku.

"Heh, org baru ke ni? Asal lemah sgt?" Ijat tersengih lalu dia berpaling ke arah X9 dan X10 utk tgk apa yg sedang terjadi.

Musuh bersut merah, atau Will. Meluru ke arah X9. X9, atau namanya Shukur nmpak sgt tenang  dgn tuksedo biru cairnya.

"Aku juga seperti kalian juga. Manusia eksperimen!!" Kata Will yg sedang meluru ke Shukur.

"Oh yeke tak tanya pon la." Shukur tersengih. Nampaknya dia adalah sasaran Will. Dia kekal tenang.

" hmm, tak mau berganjak ya. Ambik ni!!" Jerit Will sambil melompat tinggi ke udara. Exoskeleton nya bergerak merubah bentuk menjadi sebuah pedang. Ditambah dgn kuasanya, pedang itu menjadi pedang api. Pedangnya menyala-nyal kemerahan. Bahang api itu terasa dari jauh. Apabila sudah dekat dengan Shukur, dia menikam. Pedangnya itu menusuk badan Shukur. Namun belum sempat pedang itu menembusi dirinya, pedang itu, terhenti. Melekat dlm tubuh Shukur.

"Ceh, kau tak tau kuasa aku lagi. Main serang je." Shukur tersengih. Dia kemudiannya mendepakan tgn dan mengubah bentuk kedua belah tangannya menjadi bentuk kayu besbol yg berceracak tajam lalu dia menutup kedua belah tgnnya. Mencucuk Will dgn hujung-hujung yg tajam itu pada badan Will. Memerangkap dia,.

"Muqriz!!!! Sekarang!!!!" Jerit Shukur.

Muqriz, atau 'code name' nya X10. Dtg dri belakang Will,. Dia mengacukan kedua belah tgnnya ke arah Will. Muncul aura hitam yg berbentuk torpedo kapal selam di tgnnya. Dia melancarkan turpedo itu, ke arah Will. Tepat mengenai sasaran.Letupan kuat berlaku. Asap mengaburi pemandangan,. Apabila asap hilang, kelihatan Will masih berdiri tegak sambil tersenyum walaupun Shukur masing memegang dia,.

"Itu sahaja yg kamu boleh lakukan,hahahahha?" Will tertawa.

Will kemudiannya menjerit. Lalu muncul aura biru pada exoskeleton nya. Badannya meletup. Shukur tercampak ke belakang.

"Haih, susah nk mati mamat ni." Muqriz mengeluh.

Will menekan punat di lengannya. Kemudian  jatuh 10 buah robot gergasi drpd bumbung. Kesemuanya ada aura biru yg mengelilingi mereka. Org yg bersut merah juga muncul. Pling kurang pun ada 50 org bersut merah. Dtg mengelilingi Izat,Shukur dan Muqriz. Robot- robot itu melancarkan bom berkuasa tinggi ke arah mereka. Org-org yg bersut merah pula menembak mereka menggunakan mesingan berkuasa tinggi.

"Siot betul la,." Jerit Ijat sambil membentuk pelindung ais setebal 10 inci.

Semasa menahan tembakan musuh, Muqris mengeluarkan berpuluh-puluh aura hitam berbentuk turpedo dan melancarkannya ke arah musuh. Namun tiada kesan. Mereka juga mempunyai perisai.  Shukur menyentuh lantai. Lalu lantai di kaki musuh bertukar menjadi pasir jerlus. Menyedut kesemua musuh ke dalam tanah. Namun beberapa ketika kemudian mereka berjaya keluar drpd pasir jerlus itu kerana kecanggihan teknologi mereka. Muqris pula mengeluarkan beratus-ratus  aura hitam berbentuk jarum lalu dia menggerakkan jarum2 tersebut ke arah musuh. Perisai yg melindungi mereka tak dpt melindungi mereka, kerana hujung jarum yg tajam menambahkan tekanan pada perisai lalu jarum2 tersebut menembus perisai tersebut. Dia berjaya menumpaskan bbrp org musuh. Ijat juga menyentuh lantai kemudian, ceracak ais muncul dri tanah. Menikam musuh dri, bawah. Darah berlumuran atas, tanah.

Will meluru ke arah mereka yg dilindungi perisai ais. Dia menikam perisai itu. Dengan serta merta ais itu cair dek pedang Will yg panas menyala-nyala itu. Sut exoskeleton Will merubah bentuk, lagi membentuk dua tgn mekanikal dgn hujung yg tajam. Dia kemudiannya menikam Ijat, Shukur dan Muqriz sekaligus. Pedang itu menembusi badan mereka sehingga pedang itu mengenai lantai. Pedang- pedang itu membakar badan mereka dari dalam. Darah tersembur dri mulut mereka. Darah mereka menggelegak. Tuhan sahaja yg tahu penderitaan mereka, sekarang ini.

Aniq tersedar drpd pengsan. Dia melihat Ijat, Shukur dan Muqriz sedang diseksa oleh Will,. Mereka dikelilingi berpuluh-puluh  robot dan musuh yg bersut merah. Dia cuba utk bangun dgn niat utk, menyelamatkan mereka.Tiba- tiba,

Empat kelibat hitam pantas meluru ke musuh. Gerakan mereka seperti angin. Sgt pantas. Di tgn mereka nmpak seperti pedang samurai. Satu persatu kepala musuh terpisah drpd badan mereka lalu jatuh di atas lantai. Robot-robot pula disiat-siat seperti sayur. Semuanya berlaku dlm beberapa saat. Aniq terpinga-pinga.

"Hai, kau X2 ke?" Satu kelibat menghampiri Aniq.

"Kau siapa?" Aniq berundur menjauhi kelibat itu.

"Jgn risau. Kami di pihak kamu. Nama aku Shinka. Ketua Yakuza di Tokyo, Jepun" Dia menghulurkan tgn tanda damai. Di pinggangnya terdapat dua pedang samurai,.

"Kenapa kau, tolong kami?" Tanya Aniq.

Shinka tersenyum.

X2Where stories live. Discover now