" maroon "
" maroon "
Reina berlari satu rumah untuk mencari maroon. Degupan jantungnya begitu laju apabila melihat maroon tiada di dalam biliknya.
Semua pelusuk tempat dia mencari tapi suara maroon tidak berbunyi langsung. Reina merasakan dirinya begitu hiba, sedih sama seperti kehibaan dia apabila kehilangan ibunya. Hidupnya sunyi. Yang menjaganya selama ini adalah ayahnya.
Reina terduduk di atas lantai biliknya. Dia menutup matanya menggunakan kedua belah tapak tanganya. Dia mula menangis. Penat.
Kenapalah semua orang yang dia sayang perlu meninggalkanya? Dia pun layak untuk bahagia. Papa selalu cakap
" Reina sayang papa always love you no matter what and dont cry "
" Everyone likes you, you cute , beauty and intelligent same as your mother "
Tsk tsk
" tapi maroon pun lari daripada reina?"
.
.
.
.
.Reina merasa geselan pada kulit kakinya.
Dia melihat maroon yang sedang menjilat kakinya. Reina tersenyum bahagia. Dia fikir dia akan kehilangan makhluk yang dia sayang
Reina memeluk maroon seeratnya. Mana tidaknya, maroon adalah haiwan peliharaan keduanya setelah kematian milo. Walaupun dia hanya dapat meluangkan masa dengan seekor kucing dia cukup senang. Hatinya bahagia.
" maroon pergi mana? Puas reina cari tau. Maroon jangan main sorok-sorok lagi. Reina tak nak kehilangan maroon "
" meow " maroon seakan faham apa yang dikatakan oleh reina.
.
.
.
.
.
.
.Matanya terbuka. Silauan cahaya yang dirasakan itu menyakitkan matanya.
" mimpi rupanya "
Baringan atas tilam yang lembut patut tidurnya lena. Selimut dibadanya dipegang. Dia cuba mengembalikan mindanya di alam nyata.
Melihat keadaan sekeliling yang tidak familiar menambahkan persoalan di benak fikiranya.
" what !! "
" aku dekat mana ni? " reina melihat kawasan sekeliling. Dia berada di dalam bilik. Bilik siapa dia tidak pasti yang pasti bilik tersebut mewah dihiasi lampu yang besar tergantung, mempunyai 2 pintu beserta closet yang gila besar .
Dia mendengar bunyi derapan kaki menghampiri biliknya. Pintu terbuka.
Klik.
Terpancul wajah " jejaka kucing "
Bukan ke dia yang hantar aku dekat penjara itu , kenapa tiba-tiba aku boleh ada dekat sini. Desis hati reina. Reina membuat muka masam. Ya dia memang masih geram marah pada jejaka kucing di hadapanya ini. Perhitungan harus dilaksanakan.
Reina bangkit lalu berhadapan dengan jejaka dihadapanya. Ketinggian yang tidak sampai paras bahu membuatkan reina terpaksa mendongak.
"apalah tinggi sangat jejaka kucing ni"
Seakan baru tersedar apabila mendengar bunyi deheman daripada jejaka dihadapanya.
Reina pantas menundukkan wajahnya kebawah
" ah kau ni reina buat malu saja. Tadi punya konfiden sekarang hilang konfiden tu. Pergi mana? Jap jap nak cari balik "
" whats bother you ? "
YOU ARE READING
Story of us : Encik Bulus 9 Nyawa
FantasyReina keliru bagaimana dirinya boleh terdampar jauh di dunia yang dipenuhi kucing? Dunia yang dilihat ini memang pelik dimana semua kucing mempunyai tubuh manusia malahan bercakap seperti manusia. Apa yang menjadikanya semakin rungsing apabila dirin...