🦊 CHAPTER 5 🦊- FIRST DAY SCHOOL

31 7 0
                                    

woi Reina cepat sikit bersiap tu, nanti aku tinggal kau baru tau !"

Reina mendengus kasar. Sudahlah bagitahu lambat. Bagi dia masa bersiap hanya 5 minit? What they are think? Reina bergegas memakai baju yang diletakkan di atas katil. Rambutnya diikat tocang. Lipgloss dipakai . Takdelah nampak pucat sangat. Beg galas dibawa.

Kalau kalian nak tahu, harini adalah hari pertama aku akan menjalani persekolahan . Kelakar kan? Dekat dunia kucing. Apalah suasana dekat sana itu. Bila membayangkan aku terasa takut tanggapan diorang kepada aku.

Turun saja daripada tangga kedua-dua jejaka tersebut memandang Reina dengan pandangan tajam.

Reina menelan air liur. Langkahnya laju diatur disebelah Jinggo. Walaupun Jinggo kelihatan seram tapi lagi seram jejaka yang disebelahnya. Mana tidaknya daripada tadi pandang macam nak terkam.

Pucat lesi wajah Reina.

Jinggo disebelahnya hanya memerhati tingkah laku reina yang cuba menyembunyikan diri daripada abangnya. Bukanya dia tidak tahu. Maroon terlalu garang terhadap gadis kecil ini.

" Jum kita dah lambat " Maroon berkata. Langkahnya laju diatur ke kereta.
.
.
.
.
.
.

Mereka bertiga langkah memasuki sekolah tersebut. High School Alexander . Nama kemain . Mesti sekolah untuk golongan elit. Tiba-tiba reina terasa merendah diri .

Baru saja mereka melangkah masuk ke pagar sekolah , banyak mata memandang kearah mereka. Semua kedengaran seperti berbisik-bisik. Reina hanya membuat muka teruja padahal dalam hati rasa tidak betah. Pandangan mereka seperti memberi negative vibe pada reina. Itulah reina tidak gemar.

Keluhan dilepaskan. Reina tidak perasan bahawa dia sudah ketinggalan dengan 2 jejaka kucing tersebut. Langkah diatur cepat. Sempat lagi reina merakam kata-kata sekelompok pelajar disebelahnya,

" siapa budak tu? Manusia? Not my level "

" kenapa maroon ambil dia sebagai pet ? Kalau aku hantar jadi pekerja bawahan tidakpun cleaner "

" untunglah dia kan "

" stray human always stray human "

Itulah kata-kata yang dilemparkan sejurus saja reina melangkah kaki di sekolah ini. Kenapa semua pandang rendah pada golongan manusia ? Mereka tidak tahu ke golongan manusia ni di bumi satu-satu spesis yang mempunyai akal berbanding haiwan? Memanglah mereka tidak tahu sebab bukan dunia mereka.

Reina mengatur langkah laju sehingga tidak perasaan dirinya terlalu rapat sehingga membuat perlanggaran dengan jejaka dihadapanya.

Kepala reina terlanggar belakang badan si dia - maroon

Dahinya diusap. Ada ada sajalah kau reina cuba jalan tenguk depan. Sudahlah maroon ni seram muka poker saja. Senyum tidak. Gelak tidak. Semua tidak. Manusia ke macam itu ? Ouh lupa kucing jadian.

Langkah Maroon terbehenti. Dia memusing menghadap reina. Pandangan helang diberikan. Reina gelisah terus mengejar Jinggo yang sudah dihadapan.

" jinggo tunggu saya ! " reina cuba berjalan seiringan bersama jinggo.

Kening jinggo terangkat.

Reina mempamerkan senyuman kelat.

" apa ? "

" apa? Kau ikut aku kenapa? "

" tak boleh ke? "

" tak boleh lah ! Ikut master kau tu " jinggo menjuirkan bibirnya kearah maroon.

Daripada jauh reina seakan dapat melihat pandangan helang maroon. Takutnya. Tak nak dengan maroon. Kenapa mesti dengan maroon? Hatinya merintih.

" jinggo saya taknak dengan dia. Saya nak sekelas dengan awak boleh? " reina membuat muka kasihan.

Story of us : Encik Bulus 9 NyawaWhere stories live. Discover now