🦊 CHAPTER 6 🦊- CEMBURU

34 5 0
                                    

Maroon

Aku hanya tersenyum sinis tatkala reina meminta bantuan aku dengan hanya melirikkan matanya. Aku tahu dia mesti menahan amarahnya tapi aku lagi suka tengok dia berdikari.

Mesti dia mengutuk aku dalam diam . Master tidak guna. Sampai hati tak tolong aku. Aku dapat rasakan.

Aku tidak menyangka gadis tersebut berani mempertahankan dirinya dengan bersuara lantang.

Aku tersenyum. Thats my Reina.

Sewaktu gadis itu ingin melayangkan tangan kearah reina, aku cuba bangkit dari kedudukan aku untuk membantu reina tapi dia datang - merujuk kepada gadis becermin mata. Aku lega. Setidaknya reina selamat.

Senyuman aku termati. Kenapa aku beria untuk tolong dia ? Malu aku pada diri sendiri. Kepala aku gelengkan.

Waktu rehat sudah bermula. Baru saja aku ingin melangkah kearah meja reina tapi kosong. Aku ingin berehat bersama dia.

Sudahlah dia pelajar baru, mana mungkin dia tahu kawasan persekitaran sekolah ini. Sudahlah besar. Maroon mendengus kasar.

Aku bergegas berlari pusing satu sekolah untuk mencari reina. Perut aku berbunyi rock kapak. Sabar dulu. Aku mesti mencari reina. Dia mesti belum makan lagi.

Sampai di taman. Aku mendengar bunyi kocakan kolam. Aku menjengah untuk melihat siapa geranganya. Aku melihat reina sedang membaling batu kecil ke dalam kolam. Aku tersenyum kecil.

Sudah 30 minit aku mencari dia. Rupanya disini. Kaki melangkah perlahan-lahan menuju kearah reina.Sudahlah perut aku berkeroncong , aku mesti cepat mengajak reina makan bersama.

Aku mendengar dia mengeluh.

" im a stray girl "

" im stray human "

" nobody wants me "

" nobody cares "

Dia sedang menepuk-nepuk dadanya sambil matanya terpejam rapat.

Aku terdiam. Reina marah pada diriku ke ? Dia merajuk ke? Dia sedih ? Kenapa dia mesti sedih?

Sekali lagi aku mengeluh. Mungkin salah aku. Disebabkan aku tidak kisah pasal dia, dia menganggap dirinya tidak berguna. Tapi aku cuma

" i cant explain it "

" i just can show it "

Aku mesti pujuk dia. Aku tidak tahulah kenapa itu saja yang terlintas dalam fikiranku. " pujuk ? "

Aku terus berjalan menuju kearah reina. Namun langkahku mati setelah aku melihat seseorang mendekatinya.

" Ehem "

Aku terus menyorokkan diri semula di dalam bangunan. Aku kenal dia. Apa yang dia cuba buat disini?

Aku lihat reina sedikit terkejut dengan matanya bulat itu. Mungkin dia terperanjat sebab dia tidak mengenali orang sekelilingnya. Reina mempamerkan senyum kelat.

Thats my reina. Aku tahu reina tidak akan mudah bagi senyuman manis dia itu pada orang tidak dikenali. Cukup saja aku yang tahu.

Lama mereka berkeadaan begitu. Sepertinya mereka sedang berbual. Jejaka tersebut juga seakan sedang mempelawa reina.

Pada mulanya aku melihat reina seperti tidak mahu. Tapi entah apa yang merasuki mu. Reina menyambut huluran jejaka itu ?

whats are you guys doing ?  baru saja tadi aku memuji reina. Tekaanku meleset.

Aku menumbuk dinding. Walaupun tanganku sakit. Tapi hatiku juga turut sakit atau lebih jelas cemburu. Aku tergelak sinis. Buat penat saja aku mencari kau reina. Buat penat saja aku menahan lapar semata-mata nak ajak kau teman aku makan. Buang masa.

Story of us : Encik Bulus 9 NyawaWhere stories live. Discover now