" Jinggo pss pss " reina cuba memanggil jinggo dengan suara berbisik takut didengari oleh maroon di bilik sebelah.
Entahlah, reina sedikit takut dengan maroon tapi masih ingin mengacau maroon. Tapi dia lebih takut jika rahsianya pecah mengenai dia dengan deren. Dia sendiri tidak tahu kenapa maroon tidak menyukai deren baginya deren manusia yang baik.
Ya, deren sama sepertinya manusia. Dia baik . Dia penyayang. Itulah menyebabkan reina suka berkawan bersama deren.
Jinggo yang mendengar seakan orang memanggilnya cepat-cepat berpaling . Dia melihat reina terjengok-jengok di depan pintu biliknya.
" come in reina, kenapa berbisik macam itu "
Reina mengeluh. Dia duduk di hujung birai katil. Reina hanya menekur memandang lantai.
Jinggo perasaan akan kemuramam reina cuba datang mendekat. Dia mengusap rambut reina.
" whats wrong huh ? "
" mind to share ? "
Reina mendongakkan wajahnya menghadap jinggo yang tika ini berpakaian pyjamas kucing.
Kalau dah abang saja hensem adik apa kurangnya? Eh reina tolong berterus terang jangan bersimpang siur.
" i nak kerja part time "
" why? " jinggo mula duduk bersebelahan reina. Wajah reina yang muram itu diamati. Pasti ada yang menganggu fikiran, jika tidak pasti gadis dihadapanya ini ceria selalu.
" reina rasa loser kalau terus bergantung dengan maroon atau lebih tepat lagi dengan kalian. You see me right ? I am nobody ! Nobody without all of you "
" i just want to be freedom " keluhan dilepaskan.
Disebabkan kejadian itu dia cuba untuk belajar berdikari. Walaupun dia tahu ini bukan dunia dia jauh beza sekali tapi setidaknya dia akan cuba terima dan belajar.
Walaupun dia harus tempuh banyak perkara untuk kembali. Dia sendiri rungsing. Betul ke apa yang dia dengar sebelum ini ?
Itu sangat kejam baginya. Dia tidak sanggup.
Jinggo mendengar setiap bait yang dikeluarkan reina. Sebab itu dia begini? Tapi seperti ada yang disorokkan?
Jinggo diam seketika.
Reina berdiri. Dia memegang bahu jinggo. Matanya yang semula jadi bulat cuba dibesarkan.
" tapi --- tolong jangan bagitahu maroon , rei takut dia akan salah faham nanti. "
Dia takut jika maroon tahu dan salah faham. Dia sendiri takut dengan maroon. Maroon tu seperti seseorang yang sedang mengawal gerak gerinya. Kemana-mana ada cctv.
Jinggo cuba mengamati apa yang dibicarakan reina.
" this girl is something " desis hati jinggo.
Reading while voting !
Chapter ni memang pendek XD sebab aku aku yang buat pendek !
Saja bagi hint ( sebenarnya aku malas nak taip panjang2 )
Btw, dnt worry . Chapter kali ni je pendek !
YOU ARE READING
Story of us : Encik Bulus 9 Nyawa
FantasyReina keliru bagaimana dirinya boleh terdampar jauh di dunia yang dipenuhi kucing? Dunia yang dilihat ini memang pelik dimana semua kucing mempunyai tubuh manusia malahan bercakap seperti manusia. Apa yang menjadikanya semakin rungsing apabila dirin...