Jendela yang dihiasi rintikan hujan ditenung lembut oleh si isteri. Rasa nostalgiknya masih belum hilang tatkala dia masih mengingati saat-saat susah senang dia dan suaminya tempuhi untuk menjalani perkahwinan yang bahagia ini.
"Jagiya..."panggil si suami yang seraya membuka pintu bilik. Si isteri berpaling dari tingkap dan tersenyum lemah pada suaminya.
Manakala si suami berwajah sendu, memegang bunga ros berbaka biru kegemaran si isteri sambil berdiri di pintu wad.
"Woo Seok-ah, kenapa tercegat lagi? Marilah sini,"kata si isteri seraya menepuk kerusi di sebelahnya.
Woo Seok dengan perasaan berbelah-bahagia duduk di sebelah katil si isteri, Han Aira.
"Jagiya, jeongmal gwaenchanha?"tanya Woo Seok padanya.
"Nae, jeongmal gwaechanha. Wae?"Aira bertanya semula pada Woo Seok. Woo Seok menunduk, meraih tangan milik isterinya yang disuntik dengan tube IV.
"Mianhae...jeongmal mianhae..."katanya dengan nada suara serak.
Tanpa tertahan, air mata miliknya jatuh menitis pada tangan sejuk Aira. Aira mengusap pipi suaminya lembut, menghapuskan air mata yang mengalir.
"Uljima...tak tenang saya tau,"Aira berlawak hambar namun tak memberi apa-apa kesan. Hanya membuatkan Woo Seok semakin rasa resah.
Resah yang Aira tak mempunyai banyak masa untuk bersamanya lagi.
"Kalau saya tahu semua ni akan jadi...kalau saya tahu awak akan berakhir macam ni, mesti saya...saya akan sentiasa ada di sisi awak selama ni,"Woo Seok berkata dengan teresak-esak.
Akhirnya Aira jugak tak tertahan tangisnya.
"Woo Seok-ah...sepatutnya saya tak perlu wujud pun. Kalau saya tak wujud, mesti awak seorang yang disayangi ramai, dan awak boleh hidup bahagia dan bebas..."Aira mengigit bibir bawahnya tatkala air matanya mengalir deras.
"Kenapa awak cakap macam tu, Aira? Saya syukur yang selama ni saya bahagia dengan awak, Mi Kyung, Kyung Mi...siapa kata saya tak bahagia?"
"Awak mungkin tak faham saya sangat, Woo Seok. Tapi ada. Ramai peminat awak asyik cuba untuk memisahkan kita, maknanya saya ni hanya membawa malang kepada awak. Saya ni teruk kan?"Aira menjawab persoalan Woo Seok.
Woo Seoo berdecit sikit, sebelum dia menarik Aira ke dalam pelukan hangat.
"Semua tu tak penting...apa yang penting sekarang, saya nak awak sembuh...tolong sembuh, jangan tinggalkan saya dengan anak-anak kita..."Woo Seok menangis mengenangkan hal itu.
"Kenapa awak bazirkan air mata awak untuk saya? Saya tak sepatutnya ditangisi oleh seseorang macam awak..."
"Jebal, Aira. Berhenti cakap pasal hal tu. Saya tak kuat..."Woo Seok mengeratkan lagi pelukan.
"Saya pun tak kuat, Woo Seok. Tapi kalau awak tak kuat, macam mana awak nak jaga anak-anak?"tanya Aira padanya seraya tersenyum hambar.
"Shh, jangan cakap pasal tu lagi, tolonglah. Saya tak nak awak pergi. Muktamad,"kata Woo Seok sebelum mengusap surai panjang milik isterinya.
"Doktor kata saya tak banyak masa, Woo Seok..."Aira tersenyum hambar lagi.
"Jangan. Jangan fikirkan pasal tu. Diam,"kata Woo Seok lagi dengan suara yang tegas. Aira sekadar senyum sebelum dia memeluk Woo Seok kembali.
"Awak tahu tak...setiap kali awak peluk saya macam ni, saya sentiasa tertanya, rasanya sampai bila saya dapat rasa orang sayangkan saya macam ni?"Aira berkata pada Woo Seok.
"Selamanya. Sampai akhir hayat awak, Aira. Itu janji saya..."kata Woo Seok lagi.
"Sampai akhir hayat saya..."Aira berbisik sikit dengan nada tak yakin.
YOU ARE READING
[C][15+]The World Of Husband And Wife || 우석
FanfictionCredits to: @-Kayla_Hyunjie- for the awesome cover 15+ Kisah seorang suami isteri yang berbeza kehidupan masing-masing. Si suami seorang idol, sentiasa sibuk dengan jadualnya lagi-lagi ketika bakal comeback. Manakala si isteri hanya gadis biasa yang...