SEAN POV
Apa aku nak jawab ni? Semua orang dah pandang aku dengan wajah terkejut. Terutama sekali, lelaki yang sedang duduk dihadapan ku sekarang. Alex.
"You... know?" soalnya.
"Ehhhhhh... Tahu apa? Aku tak tahu apa - apa. Si Aqiem bergurau je tu. Takkan lah warden suka lelaki kan..." kataku sambil ketawa hambar.
Semua menoleh ke arah Alex. "I'm Bi," jawab Alex lalu menampung dagunya dengan tangan kanannya sambil memandangku. Senyuman diberikan kepadaku.
Krik krik krik krik
Semua menoleh ke arahku semula. "Oh ya ke? Tak tau pula," jawabku dengan nada yang janggal.
"Ya ke? Bukan kau baca biodata Abang Alex ke tadi?" balas Ren dengan wajah berfikir. Semua memandang Ren sekejap dan memandangku kembali. Hishhhhh... Ren ni. Aku cili juga mulut dia ni kang.
Aku nak cakap apa lagi ni. Aku tak boleh brain apa - apa sekarang. Huhuhuhu... Stressnya.
"Kau kalau bab buat cerita, nombor satu, Ren," kataku lalu menghirup sedikit air minuman ku. Panas pula dekat McD ni. Mungkin kesan dari makan burger ni kut.
"Sean, jom. Kau kata nak beli barang tadi," kata Aqiem tiba - tiba sebaik saja sampai ke meja.
Beli barang? Barang apa? "Barang...?" bingungku sebentar. Aqiem memberi signal mata kepadaku. "Oh, barang! Ha ah, barang. Kita orang gerak dulu ya," kataku terus bangkit. Burger ku yang tinggal setengah, ku pandang dengan perasaan sedih. Selamat tinggal burger. Harap kita bertemu lagi nanti.
Aku berjalan keluar dari McD tersebut dengan penuh drama. Air mata yang tidak wujud, ku kesat dengan kasar.
"Kau lah ni," marahku pada Aqiem bila jarak kami dan kedai tersebut agak jauh.
"Sorry lah. Aku tak sengaja. Tapi ada bagusnya juga, atleast dia tahu yang kau dah tahu," kata Aqiem selamba.
Aku menjelingnya tajam. "Kepala butoh kau, bagus. Aku siku sekali kang, baru tahu," marahku padanya.
"Hehehe..." balas Aqiem ringkas.
.
.
.
URGHHH laparnya. Jam kat tepi katilku dah menunjukkan pukul tiga pagi dan aku masih tak dapat tidur disebabkan masih lapar. Nak turun ke dapur tapi takut terserempak dengan Alex. Dah lah time - time macam ni, dia tengah menikmati minum malamnya. Nanti tak memasal kena soal siasat oleh dia, nak jawab apa? Aku belum sedia apa - apa jawapan. Keluhan berat ku hembus.
Katil Din ku pandang sekilas. Beruk ni dah sedap membuta.
"Sean, disebabkan kau, keadaan dekat meja tu terus sunyi semacam. Janggal gila do," aku teringat kata - kata Din bila dia sampai bilik tadi dari McD.
Apa pula salah aku? Bukannya aku buat apa pun. Kan? Huhuhuhuhuhu....
Aku yang pada awalnya terbaring di katil, terus duduk. Tak boleh jadi ni, aku mesti cari sesuatu untuk di makan. Aku terus bangkit menghampiri almari di tepi meja belajar ku, almari dimana aku meletakkan makanan - makanan ringan, minuman - minuman berkarbonat dan banyak lagi. Almari tersebut aku buka. Mukaku berubah bengang. Aik, mana pergi makanan - makanan aku dalam ni? Kenapa tinggal seciput?
Din ku pandang sekali. Mata ku kecilkan. Muka yang lena di buai mimpi itu ku tatap lama.
Hmmm...
Hah, memang sah dia yang makan. Aku ingat masa hari tu, yang dia menangis beria - ia, yang mana aku tak tahu apa sebab dia, Din ada makan banyak keropok, chocolate dan banyak lagi. Hish, aku fikir semua tu dia punya. Aku punya makanan rupanya yang dia lantak tu. Esok kau din, aku minta bayar balik.
YOU ARE READING
Aku Tak... (COMPLETE)
Любовные романыSean, seorang yang straight (suka akan wanita), suka menonton cerita-cerita bergenre kan percintaan di antara lelaki dan lelaki, mula terbabit dalam satu situasi dimana dirinya disukai dan digoda oleh seorang warden diasramanya. Keliru di hati mula...