That day, dada let me sleep on his lap like a kid. He just comb and comb my hair until i fell sleep. He then wake me up in the afternoon for a late lunch.
"How's your sleep, dear?" I just answer him with a smile.
"Upo ka na dito, ansasarap ng mga niluto ko" si dada na mismo ang naglagay ng kanin sa plato ko pati na rin ulam. Kahit papano nagkaroon ng kunting katahimikan ang utak ko.
"Why dear, di mo ba gusto yung food?" I look at dada, i was spacing out.
"Dada, i have to confess something"
"Go on, you do know that you can tell me everything" he grabs my hand to assure me.
"There's something going on with me and mason"
"Yun ba" suminghal sya na parang pumipigil sa pag tawa.
"alam ko na yun. Nakita ko kayong magkatabing matulog sa kwarto mo ng nakaraan, doon palang alam ko na. Akala ko nga dati, sya magiging boyfriend mo eh" he giggles.
"Ba't di mo po ko pinigilan, o kaya sinabihan man lang. Co'z right now im so confused"
"Here you are confused, but here dear. I don't think so" he pointed his head then his chest.
"Dada, should i tell jason, should i call off the wedding?"
"Alam mong susuportahan kita sa kahit ano mang desisyon mo. Palaging nasa likod mo ko. What ever decision your about to make always remember that I'm here for you"
He stands up, tap my shoulder and lean in to my ear.
"Just listen to your heart and you'll never get lost" he whisper.
Naiwan akong magisang kumain sa mesa. Listen to my heart, do i even have a heart at this point. I feel like i have this huge empty void in my chest.
What does my heart says?.
I close my eyes and feel my surrounding, i calm my self and breath. What does my heart want?. Everything is in silence, nanarinig ko lang ang patak ng tubig sa lababo.
"What does my heart want?" I murmured.
"My heart, my heart wants freedom and assurance" I heard a flush.
"Hoo!, that's a big one" dada exclaimed. lumabas si dada sa banyo.
"Dada, ambaho!"
"Langhapin mo lang maganda yan sa puso" he laugh.
Pagkatapos kong ayusin lahat ng pinagkainan namin. I run to my room and grab my phone. I texted jason to come meet me tonight.
The night came and as always he arrives on time. I open the gate, he brought me a set of beautiful rose bouquet.
"What's the mater, nakapag-isip ka na bang aatras ka na sa kasal" he jokingly laugh.
"Oo, bakit?" I joke back but he didn't laugh. His face drop.
"Relax, i was just joking" i lend him my hand and he grab it.
"Tara lakad tayo, matagal na rin akong di nakakalibot dito sa village. May magandang playground dyan sa baba, gusto mo?"
"Sure, i love that"
hawak kamay kaming nag lakad sa gilid ng kalsada sa gitna ng gabi. Tahimik na ang buong paligid, pwera nalang sa mga kulisap na nagi-ingay paminsan minsan.
BINABASA MO ANG
Anikdota ni Marga (COMPLETED)
RomanceHe kissed my lips, I tasted your mouth He pulled me in, I've felt your touch and when im with him , i keep thinking about you. maybe meeting you both is my greatest sin of all.