bab 5

23 3 1
                                    

" bukan Kali ni sweetheart". Shun mengenyit mata lalu diangkat  tangan kanan  menandakan dia mahu pulang.

" Nak ikut jugak". Sally memeluk erat tubuh sasa Shun Dari belakang. Shun tersenyum sinis.

" If u insist". Shun tak sanggup menolak pelawaan gadis yang bernama Sally. Badannya Yang seksi dengan haruman Enchanteur Romatic menusuk hidung lelakinya. Tergoda.

Sally tergedik gedik mengekori Shun dari belakang. Shun membuka pintu mini coopernya.

Sally Yang separa mabuk berjalan terhoyong hayang sambil berpelukan dengan Shun. Shun memapahnya ke katil lalu merebahkan Sally ke katil. Tubuh seksi seorang perempuan dijamah rakus namun entah mengapa tangannya hanya menarik selimut menutup betis gebu milik perempuan bernama Sally.

Pintu bilik Sally ditutup rapat.  Shun masuk bilik Yang berkunci. Di Dalam bilik tersebut terdapat botol arak Yang bermacam macam jenis.

Dia  menuruni tangga menuju ke ruang tamu. Dia rakus meneguk botol arak bercop carlsberg.

Walaupun dia mualaf namun pengetahuan yang sedikit membuatkan Shun hanyut.

" Takpa kot , bukan selalu aku minum". Ujar Shun sekadar menyedapkan hati.

" Aku jauh lagi dari lorong cahaya". Bicara Shun dengan  matanya berkaca kaca. Shun menangis. Satu tangisan yang hiba.

Hati ingin kembali kepada Ad- Din tetapi nafsu dan ego menguasai diri. Kononnya bila dah tua sempat bertaubat.

Arak, duit Dan kemashsyuran menjadi trademark Shun Abdullah.

Perempuan?

Perempuan sekadar mainan. Perempuan tiada nilai Dalam hidup lelaki Yang bernama Shun. Dia jijik dengan perempuan . Bagi Shun perempuan langsung tak berguna buatnya.

" Money is everything". Gumamnya sendiri. Akhirnya Shun terlena dibuai pemikiran negatif tentang perempuan. Botol Arak menemani dirinya setiap Malam.

_______________

" Assalamulaikum". Kak Ros membuka pintu rumah dua tingkat yang serba cantik dengan perabot yang simple. Susunan perabot yang bertemakan vintage . Hanyalah hitam putih.

" Ya Allah, Encik Shun

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" Ya Allah, Encik Shun . Kapan kamu mahu berhenti". Kak Ros membebel pada Shun yang asyik menenyeh Mata. Dia lupa buang botol Arak Di atas meja.

" Takpa, ni biar saya buat". Ujar Shun sambil mengambil botol arak masuk ke dalam plastik sampah.

Kak Ros tak berhenti beristighfar. Mungkin Kali ni kak Ros berfikir untuk berhenti kerja namun dia belum berjaya menyampaikan isi hatinya kerana kesian pada anak muda dihadapannya.

" Hai baby". Suara manja kedengaran Di cuping telinga Kak Ros.

" Astagfirullah Hal Azim". Ujar Kak Ros menekan dada.

Sally tak malu untuk memeluk Shun Di hadapan orang tua . Satu ciuman dihadiahkan Di pipi Shun.

Kak Ros mengeleng kepala. Dia geli dengan situasi Di hadapannya.

" Kak Ros balik lah. Kak Ros tak perlu mai dah. Kontrak Kak Ros Dalam beberapa hari lagi Kan". Shun tersenyum memandang Kak Ros.

" Sebelum tu baby. Bagilah orang gaji u masak dulu. I lapar la". Kegedikan Sally mengundang rasa meluat.

Kak Ros berlalu masuk ke dapur. Malas nak melihat drama sinetron. Kak Ros bukan tak tahu Shun angkut ramai perempuan.

Sally Naik ke tingkat atas untuk Mandi. Shun menuju ke dapur.

" Kak Ros , nanti Shun bagi duit lebih buat belanja". Shun hanya ingin membuang Rasa serba Salah pada orang tua yang setia menjadi pembantu rumahnya. Pembantu rumah Yang dipecat ayahnya gara gara kopi tertumpah pada baju milik isteri muda ayahnya.

" Tuan Shun, duit bukan segalanya. Kak Ros engak mengerti kamu . Kalau dengan duit, lo nak kak Ros senyap dengan tingkah laku lo.   Maaf sih". Ujar kak Ros perlahan.

" Aku nak bagi duit bukan suruh tutup perbuatan aku. Kak Ros sedar diri sikit. Kak Ros orang gaji . Kak Ros tak perlu nasihatkan saya. Orang nak buat baik tapi disalah anggap".

Shun tak sedar Bahasanya yang kasar dan tak beradab membuatkan hati orang tua merajuk. Hati orang tua remuk namun dia habiskan kerja yang tertunggak. Nasi goreng diletakkan diatas meja makan. Kak Ros menyangkut apron.

" Shun kak Ros balik dulu".

" Sebelum Kak Ros balik, ambik hadiah tu. Kalau Kak Ros tanak ambik.Kak Ros kena bayar RM 200.00" tapi kalau Kak Ros ambik. Free of charge ". Ugut Shun lalu berlalu pergi.

Kak Ros tersentak dan terkejut .

"Hadiah?". Kak Ros melihat isi rumah untuk kali terakhir. Hadiah Yang dikatakan oleh tuannya diambil Dan dibelek.

Telekung Siti Khadijah keluaran terbaru membuatnya sebak. Pattern Telekung Siti Khadijah bercorak Classic Signature Aura Swarovski dengan sejadah  mini SK X AMRU membuatkan Kak Ros seakan tak percaya.

" Selamat Hari lahir ". Kad ucapan dibacanya.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"

Lembut sekali  ini Kain. Cantik banget". Puji Kak Ros.

" Tuan Shun , terima kasih". Kak Ros sempat lagi ucap terima kasih. Siapa tahu yang Shun adalah majikan dermawan.


Hey! Miss Right, Aku Ingin KamuWhere stories live. Discover now