Bab 6

31 5 0
                                    

Sally mengeringkan rambutnya dengan pengering Dia langsung tak sedar  kehadiran Shun dibelakangnya. Shun memeluk erat tubuh ramping Sally.

" U dah mandi?". Soal Shun hanya mengenakan tuala. Sally telan air liur seraya mengangguk perlahan.

" u taknak mandi dengan I ? ". Soal Shun sengaja menarik tangan Sally ke dakapannya.

" Ekh takpalah. I tunggu u kat bawah". Ujar Sally menolak tubuh Shun. Sally tersenyum manja.

" Tunggu I ok". Ujar Shun seraya menutup pintu bilik air.

Semalam aku tidur sendirian. Skirt Dan blouse tak disentuh pun. Argh! Seriously pelik. Kalau laki lain ni mesti dah..... ". Tutur Sally perlahan.

" Jangan-jangan  gay". Sambung Sally  lagi . Beg tangan Gucci dicapai lalu dia menutup pintu bilik .

Dia menuruni anak tangga. Rumah lelaki itu cantik dengan susunan perabot bertemakan English garden.

" Sayang jom makan"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


" Sayang jom makan". Ujar Shun memanggil Sally ke dapur . Dia mencedok nasi ke pinggan Sally . Sally tersengih melihat lelaki Di hadapannya.

" Perfecto", handsome, rich". Sally tersenyum menang apabila umpannya mengena.

Sally pelajar universiti yang sanggup melakukan apa saja demi kepentingannya. Kebiasaannya Sugar Daddy mesti tua tetapi Shun boleh jadi 'next'  sugar daddy .

Benda yang dilarang semakin lama dibuat semakin sedap. Dosa atau pahala Sally tak Kira asalkan diri mewah tuk berbelanja dan dipandang tinggi. Hebat Di Mata dunia tak semestinya hebat di pandangan Allah.

*****

" Ekh u tak makan"?. Soal Sally menyuap sudu nasi ke mulutnya. Shun mengeleng kepala.

" U makanlah. U ni makan pun cantik. Nanti kita pi Shopping". Manis betul bibir Shun mengutarakan kata.

"Shopping". ? Mata Sally bercahaya. Dia berencana ingin membeli baju yang disukai .

'Jackpot'. Sorak Sally Dalam Hati.

"Bestnya laki ni". Sally tersenyum penuh makna. Sally terus menghabiskan makanan lalu  meletakkan pinggan dalam singki.

" U tanak basuh ka?".

" Ekh , I?". Sally menunjuk diri sendiri seakan tak percaya.

" Mana maid u?". Soal Sally lagi.

" Maid I dah balik". Jawab Shun selamba.

Sally mengatur langkah lambat lambat ke dapur. Dia melihat kuku Yang baru dibuat. 

" Such a waste". Gumam Sally Dalam hati.

" Dah ke tu sayang"

" Sikit lagi".

" Basuh pinggan pun lambat".

" Argh, annoying". Gumam hati Sally. Dalam ramai lelaki, Shun paling pelik.
Kalau boleh lelaki nak berkepit ja dengan dia .

" Lepas basuh pinggan, basuh baju I ok. Lepas tu mop sikit lantai". Shun sengaja mengatur kerja untuk Sally.

" Dia engat aku bibik dia kot". Bebel Sally dalam hati.

" Pastu kita pi Shopping". Ayat shopping ditekankan. Shun tahu perempuan suka Shopping.

Sally bertahan, duit Shun mesti dikikis dulu kerana itulah punca pendapatannya sebagai pelajar .
Sally penat mengemop lantai. Sakit pinggang.

" I dah siap". Ujar Sally.

Shun tersenyum . Bukan tak pernah dia mendera perempuan Yang datang ke rumahnya. Kadang- kadang dia sengaja menyuruh perempuan mencuci toilet rumahnya.

"Nah". Satu raga baju diletakkan di depan Sally. Sally terlopong seolah- olah tak percaya dengan apa yang dilihatnya.

" Ni satu minggu tak basuh ka apa? , banyak siak. Baju aku pun junior aku yang basuh". Tutur Sally perlahan .

Sally memasukkan semua baju di Dalam machine basuh  manual.

" di ni kaya tapi machine basuh pun kena pakai tangan. Nak perah kain kena pakai tangan lagi". Sumpah Sally dalam hati.

Shun Abdullah tertawa kecil apabila memerhatikan gelagat Sally yang melihat kukunya. Usai bajunya dikeringkan , Sally terus menyidai pakaian,lagaknya persis suri rumah yang sibuk dengan kerja rumah padahal basuh baju ja pun.

" Jom". Shun menarik tangan Sally. Mereka beriringan keluar dari rumah dua tingkat miliknya.

Lelaki yang bernama Shun memang pelik . Lelaki mana yang sanggup menyuruh Sally yang cun meletup buat kerja rumah. Shun bukan mak dia.  Orang perempuan belajar hebat macam mana pun mesti duk dapur jugak.

" Mamat ni unpredictable ". Desis hati Sally

Setelah sampai ke Shopping mall , Sally berjalan terus ke tempat pakaian . Shun menggeleng kepala.

" Sayang, I nak ni". Sally menunjuk baju separa pusat pada Shun.

" Ambiklah". Shun sekadar mengangguk.

Beberapa beg pakaian terkenal dipegang oleh Shun.

" Banyak gila ". Shun mengeleng kepala.

" Nah , barang u Kan. U pegang". Shun memberikan semua beg pakaian kepada Sally. Sally terpingga pingga.

" Dia suruh aku bawak". Gumam hati Sally yang berkasut tumit tinggi memegang semua beg pakaian sendiri.

" U,tolong pegang ".

" barang u Kan bukan barang I".

" Tak gentleman la u ni".

"Whatever".

Shun mendahului langkah Sally, dia berjalan Di hadapan. Shun malas nak melayan.

" U kita nak pergi mana ni? ". Soal Sally mengah.

" Balik". Ujar Shun Sepatah.

Hey! Miss Right, Aku Ingin KamuWhere stories live. Discover now