Bab 11

14 2 0
                                    


Selamat Hari Raya 2020....

😍🌼🌼🌼🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻

Di ruang satu dinding terdapat tulisan  Avant yang bercorak geometric batik . Cantik siut. Surau pun ada penghawa dingin.

" Ramainya, dorang semua cantik dengan pakaian masing - masing". Aku? . Gumam Tasha Asila sendiri.

" Agak- agak dorang terima tak aku", Aku bukan amik bidang ni". Monolognya perlahan.

" Nur Tasha Asila bt Ariffin". Panggil Setiausaha tersenyum manis .

Tasha Asila berjalan menuju ke ke arah bilik interview. Dia duduk dalam keadaan tegak. Tasha Asila cuma memakai Kemeja Biru dengan seluar slack digayakan pulak dengan Tudung Bawal berwarna coklat muda. Kasut tumit tinggi jenama Bata dipakaikan di kaki.

" Sila duduk cik". Seorang lelaki Yang cukup segak berpakaian sekadar T - Shirt polo merah berkasut sport nike memintanya duduk.

"Fuh jodoh Aku ni....Senyuman dia alahai manis memikat" kata Tasha Shila Dalam hati. Menyempat betul erk kau Tasha.

"Saya Yusof merangkap Ketua executive public relation kat sini.Awak duduk bawah saye sebagai Junior executive public relation. Tugas awak senang je buat masa sekarang iaitu awak kena siap sedia sebab bila- bila masa saya akan panggil awak". Terang Yusof panjang lebar membuatkan Tasha Asila terkedu. Air liur ditelan.

" Yasmin saya dah jumpa anak buah saya, awak boleh panggil dorang ke ruang utama. Bagi HR pulak Yang buat kerja dorang". Arah Yusof dan Yasmin menganguk tanda faham.

Junior Executive Public Relations atau dalam bahasa melayunya di sebut pegawai perhubungan awam. Tugas nya menjaga hubungan antara syarikat dengan orang luar Dan memastikan reputasi Syarikat tetap baik .

*****

" Dia datang jugak, takdelah hebat sangat pakaiannya. Sokso ja aku tengok. Bukan taste Aku ni". Shun Abdullah senyum menyenget. Dia sekadar memerhati Dari luar tingkap yang gelap.

" But ape Yang ade dekat dia sampai aku teringat pasal dia ni". Shun Abdullah bermonolog seraya menampar muka sendiri. Gerak Geri gadis itu yang  tadi baru keluar dari surau membuatkan Shun Abdullah tak henti memikirkan gadis Yang bernama Tasha Asila".

"Tapi dia buat solat apa waktu pagi camni?". Subuh dah lama habis kut. Tutur Shun Abdullah perlahan.

Hakikatnya Shun Abdullah jadi rindu pada sesuatu tatkala dia melihat orang keluar masuk surau. Dia sedar diri, dirinya sudah lama tidak bersujud kepada ilahi padahal dia kembali pada agama Islam kerana ketenangan.

Mungkinkah kematian ibunya membuatkan dia benci pada Tuhan. Tuhan mengambil insan Yang dia sayang selepas ibunya mengucap dua kalimah syahadah. Dia cuma keliru. Saat itu dia lupa diri. Dia lupa Allah berhak mengambil sesiapa saja. Adakah sebab ceteknya agama dia menyalahkan Tuhan? Dia sendiri tak tahu.

Dia pasti, dia rindu....rindu pada sesuatu Yang hilang. Tak semena- mena air Mata mengalir Di tubir Mata. Bunyi ketukan pintu menyedarkan dirinya Dari lamunan.

Sebenarnya hati ini cinta kepadaMu
Sebenarnya diri ini rindu kepadaMu
Tapi aku tidak mengerti
Mengapa cinta masih tak hadir
Tapi aku tidak mengerti
Mengapa rindu belum berbunga

Kesombongan Shun Abdullah sedikit runtuh Dan tanpa dia sedar, gadis itu membuatkan Shun Abdullah ingin kembali pelajari ilmu agama. Gadis itu biasa saja pakaiannya tapi bibirnya sering terlakar senyuman.

" Jom saya nak kenalkan team Kita". Tasha Asila mengekori Dari belakang . Team Public relations hanya 15 orang termasuk dirinya . Dalam satu kumpulan hanya Ada 3 orang. Seusai perkenalan mereka menyambung kembali kerja mereka yang tertunggak.

" Dorang busy sikit, tkpelah jom lawat office ni . Design office ni kalau awak nak tahu, Encik Shun dengan Aizam yang buat. Ade macam syarikat Google tak?". Ramah betul Yusof bercakap dengan Tasha Asila.

Yusof membuka satu bilik, Tasha Asila menjadi takjub bila melihat ruang pejabat yang sangat kreatif. Satu ruang terdapat satu tempat semacam buaian berbentuk tempurung dan bertatarkan langit .  Seterusnya ada karpet dan bebola gergasi . Ruang untuk staff berehat sambil berkongsi idea.

" Nama bilik ni, green earth. Dekorasi buaian tempurung tergantung dan lantai berwarna hijau memukau Mata memandang. Seolah- olah berada di dataran Padi , Kedah".

" Kerja kat sini best tau, kalau agak- agak nak dapatkan idea. Datang sini. Orang kat sini kalau time makan pun idea datang macam lampu". Seloroh Yusof .

Tasha Asila tersenyum sumbing. " Nama pun syarikat IT.... ". Tutur Tasha Asila perlahan.

" Awak pun boleh pakai t- shirt je tau". Tambah- Yusof lagi.

Syarikat Avant adalah syarikat IT yang hebat Dalam pembuatan software antivirus Dan mampu membuat application sendiri.
Lagipun jika Ada permintaan syarikat lain untuk membuat sistem syarikat lebih efficient jadi mereka mendapatkan khidmat nasihat daripada Syarikat Avant. Jangan tak tahu cleaner pun kena pandai bab asas komputer .

" Tak hairan , kalau awak tengok cleaner sambil pegang penyapu boleh tolong kita taipkan kerja Kita atau bagi idea". Sambung Yusof lagi.

" Hebat betul, syarikat bumiputra yang bergerak maju menjadikan Google, Microsoft sebagai benchmark.

" Apabila Allah meminta untuk sabar menunggu, yakinlah rencana Allah lebih sempurna kerna Allah merancang dengan cinta"

Hey! Miss Right, Aku Ingin KamuWhere stories live. Discover now