Bab 7

30 2 0
                                    

" Tapi kereta U parking kat tempat lain Kan? , ni kenapa kita dekat tempat teksi ni sayang? ". Sally merengek tetapi Shun buat bodoh.

" Hansem tapi pekak". Sally geram. Mana tak geram Sally bagaikan bercakap dengan dinding. Dinding pun ada telinga ok.

" U Naik teksi".

" What? ".

 

Sally berangan - angan mahukan Shun hantar ke kolej kediamannya selepas membeli air  java chip frappuccino, air Starbuck tapi boleh berangan jelah.

" Haa itulah kau, konon kalau sugar daddy muda lebih faham

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" Haa itulah kau, konon kalau sugar daddy muda lebih faham. Padan muka kau Sally". Sally menyumpah didalam hati.

" U, kenape kitew kat tempat teksi ni?". Soal Sally lagi. Suaranya dilembutkan tapi Shun hanya tersenyum lalu menghilang diri . Sally mencari cari kelibat Shun tapi jangan kan bayang - bayang, batang hidung pun tak nampak

" Tak guna, dia suruh aku balik sendiri. Takut duit habislah tu. Nasib baik aku dah kikis duit dia". Tungkas Sally geram

Pemuda  tersebut melayangkan duit di hadapannya sebanyak RM200.00 hanya untuk menghantar wanita seksi tu balik. Walaupun tidak beradab tetapi Pakcik Hassan tetap menerimanya. Mana tidaknya ayat tolong atau terima kasih pun takde. Tak ke kurang adab namanya.

" Budak zaman sekarang, adab pun dah takdak Walaupun dunia sekarang maju ". Pak Hassan menggeleng kepala tetapi apabila dia melihat rezeki di tangannya automatic dia mengucapkan syukur kepada Allah padahal dia baru mengerjakan solat sunat Dhuha.

Allah janji, sesiapa yang mengerjakan solat sunat dhuha , rezekinya akan dicukupkan pada hari itu dan sekiranya  hamba Allah melakukan dosa besar maka Allah akan ampuni dosa itu walaupun sebanyak buih Di lautan. Hebat Kan solat sunat dhuha.


" Alhamdulilah", hari ni boleh beli sate dekat anak- anak". Pakcik teksi tersenyum dalam hati.

" Oh ya, cik nak ke mana?". Soal Pak Hassan sambil melihat cermin sisi.

" Uitm Shah Alam". Sally menjawab sepatah dengan muka yang langsung tak ramah. Sombong betul.

Firman Allah SWT bermaksud: “…Dan (ingatlah), Allah memberi rezeki kepada sesiapa yang dikehendaki-Nya dengan tidak terkira (menurut undang-undang peraturan-Nya).” (Surah al-Baqarah, ayat 212)

Satu potongan ayat diingati oleh Pakcik Hassan seraya mengucap syukur .

********


Bip

Bip

Bip

Bertalu talu mesej WhatsApp masuk. Shun membuka smartphone Apple miliknya . Dia membaca whatsapp.

Hey! Miss Right, Aku Ingin KamuWhere stories live. Discover now