🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
" kenape u buat macam tu? Ape u ingat duit I haram ke? Tak laku? Or I ni tak cukup baik nak bagi duit? Tu yang U tepis tangan I. Soal Shun dengan nada kesal.
" Ekh bukan, saye bukan tuhan nak judge awak, I mean cara awak tu". Tasha Asila menidakkan kata kata Shun dengan cara Yang lembut.
" Saya Tanya awak, kenapa pengemis tu ambil RM 10.00 tapi bukan RM 100.00? ". Tasha Asila seraya mengangkat kening.
Shun tak puas hati. Kenapa tak bolehkah duit diberi kepada pengemis?.. Pengemis tu buta ka dalam menilai nilai duit ? Matanya mencerlung memerhatikan wajah Tasha Asila.
" jangan ingat awak kaya, awak mampu beli orang dengan duit"
" Why not, jangan bajet bagus lah".
" Encik Shun , bukan semua benda boleh Di beli dengan duit tapi saya akui bila kita ada duit. Kita mampu beli apa saja".
" sebenarnya cara awak Salah". Ujar Tasha Asila lembut.
" Apa Yang salah.bagi tau I". U nikan belagak bagus ". Bentak Shun geram.
" Ei perempuan ni, ada hati tegur Aku ... Dia ingat diri dia bagus.... Amende". Bicara Shun dengan sombong dalam hati.
Hakikatnya, seruan agar manusia jangan bersifat sombong seringkali diberikan peringatan oleh ALLAH. Malah ALLAH telah berfirman:
"Dan janganlah kamu memalingkan wajahmu daripada manusia (kerana sombong) dan janganlah berjalan di bumi ini dengan angkuh. Sesungguhnya, ALLAH tidak menyukai orang-orang yang sombong dan membanggakan diri." (Surah Luqman, 31:18).
"Macam ni, kalau nak sedekah biarlah merendah diri. Rezeki kita kan dari Allah jugak. Mak saya pesan ' dalam rezeki kita ,ada rezeki orang lain".
Nasihat Tasha Asila dengan panjang lebar . Namun Shun tetap dengan egonya Yang tinggi melangit.
" Ekh minah ni nak azankan aku pulak". Shun pekakkan telinga. Malas nak dengar tazkirah percuma.
" Baiklah ustazah". Shun mengangguk kepala acuh tak acuh seraya beredar Dari situ. Kepalanya kusut untuk mendengar tiap celoteh dari perempuan yang baru dikenali .
🐶🐶🐶🐶
" Aku tak fahamlah kawan hang tu Aizam. Rupa ada , harta ada tapi otak sempit. Adakah patut dia tayang duit dekat pengemis? . Belagak betul. Dia ingat duit dia boleh beli orang kot".
Bebelan Tasha Asila mengundang gelak ketawa sepasang kekasih Di hadapannya sebab sebijik woodpecker.
Tasha Asila tarik muncung sedepa. Mana tidaknya bebelannya disambut dengan ketawa terbahak bahak. Sakan betul sepasang couple gelakkan dia.
" Dia tu mualaf la Tasha, senang citer dia cetek pasal agama.Kalau bab sombong tu , dia memang perangai cmtu tapi dia baik lah. Nanti kau dengan dia satu office so banyak lagi perangai dia kau tak tau. Boleh ke idok kau tahan?. Soalnya Dalam loghat bahasa Perak.
" Ouh mualaf". Tuturnya perlahan.
" Mana- mana kerja pun Sama ja. Aku akan jumpa dengan orang yang lebih kurang macam kawan kau. So hadap jelah. Zaman la ni bukannya boleh memilih kan ".sambung Tasha Asila lagi.
Jawapan Tasha Asila membuatkan Aizam lega. Wajah kesungguhan seorang graduan jelas terpancar. Pengalaman perlu ditimba dan jasa ibu perlu dibalas. Kalau bukan sekarang bila lagi.
'orang nak tolong kau Tasha, doa kau dah terjawab so grab it'. Monolog Tasha Dalam hati.
" Bie, awak jaga kawan orang baik baik k". Ainur mencubit manja lengan tunangnya.
" Ekh Tasha bukan budak- budak. Dia boleh la Jaga diri". Aizam tayang Gigi yang tersusun rapi.
" Maksud sayang, jaga kawan orang dari buaya tembaga a.k.a kawan baik awak tu". Ainur memandang Aizam lama. Drama jeling menjeling pun start, biasa lah orang hangat bercinta.
ekhem! Ekhem, Korang tak kesian ke kat aku yang single mingle ni. Korang bersweet,aku berhuhu jelah". Tasha Asila sekadar berdehem. Mana tahu pasangan dihadapannya lupa kehadiran dia.
Apalagi Aizam Dan Ainur bantai gelak. Mana tidaknya muka Tasha Asila ni kalau buat kelakar pun asyik serious memanjang.
Aizam memandang wajah tunangnya.
"Cantik, beruntungnya diri dapat bakal isteri cun cenggini". Aizam memuji dalam hati. Kalau didengar tunangnya mahu kembang setaman.Ekh.
" Aku nak bagi Shun,kau tak mau. ". Usik Aizam sengaja memasang jerat Mana tahu Tasha Asila pun terminat dekat kawan dia.
" Ish kau kesitu pulak, tapi Kan kenapa kau bersungguh kanenkan Aku dengan lelaki tiga suku tu".
Tasha Asila kerut dahi manakala Ainur pula memandang lama tunangnya . Jerat tak mengenalah Aizam . Cuba lagi nanti.
" Betul nak tahu? " . Wajah Ainur Dan Tasha Asila ditatap silih berganti. Aizam menarik nafas panjang sebelum mula membuka cerita. Kebaikan Shun perlu dibuka sebab ......
Sejahat manusia pasti akan Ada kebaikan yang orang lain tak tahu tapi orang yang dianayai serta disentuh dengan kebaikan pastinya diingati .
YOU ARE READING
Hey! Miss Right, Aku Ingin Kamu
Romansa" jangan ingat awak Kaya, awak mampu beli orang dengan duit" -Tasha Asila " Why not, jangan bajet bagus lah". - Shun Abdullah Shun Abdullah selalu meremehkan perempuan tapi perempuan gilakannya. Adakah wajahnya? Duit? Atau hati? . Shun tak pernah me...