O N E 🌻

413 38 143
                                    

pagi-pagi lagi Seungcheol dan ahli keluarganya pergi ke sekolah anak lelaki mereka , Choi Seunghyun .

tahun in merupakan tahun yang terakhir Seunghyun bersekolah di Daegu . mulai tahun depan dia akan bersekolah di sekolah yang baharu .

" appa , kenapa Seunghyun kena pindah sekolah ? kenapa tak sekolah je dekat situ ?"

Seunghyun menyoal appanya dan dibalas dengan senyuman daripada Seungcheol .

" kenapa ? Seunghyun tak suka ke ?" Jihyun yang merupakan eomma Seunghyun mula bertanya .

Seunghyun tersenyum janggal sambil menggaru kepalanya yang tidak gatal itu sebelum menjawab pertanyaan eommanya.

" bukan Seunghyun tak suka , tapi Seunghyun sedih la nak tinggal kawan-kawan ." Seunghyun mula mencebik .

" ala oppa tak nak duduk satu sekolah dengan Seunghee ke ? nanti kita boleh main sama-sama ." kata kanak-kanak yang bakal berumur 7 tahun itu .

Seunghyun hanya tersenyum melihat adiknya . haih comel betul .

" tak apalah , nanti dekat sekolah baru Seunghyun boleh jumpa kawan baru . nanti lagi ramai kawan yang Seunghyun ada ." Kata Seungcheol cuba memujuk anak lelakinya itu .

Mereka sekeluarga mula berjalan ke arah kereta untuk ke sekolah baharu. Mereka perlu mendaftar anak-anak mereka ke sekolah yang baharu hari ni .

Baru sahaja masuk ke dalam kereta, tiba-tiba telefon Seungcheol berbunyi .

" yeoboseyo ? Haa Jeonghan ."

Dalam 5 minit jugak Seungcheol dan Jeonghan berbual.

" okay , nanti ada apa-apa aku bagitahu kau ." kata Seungcheol sebelum menamatkan panggilan .

🌻 🌻 🌻

Seungkwan, Chan dan Vernon bersusah payah untuk menyuruh anak-anak mereka supaya duduk sekali. Harini merupakan hari terakhir Boo Hyunki, Lee Kyung dan Haneul Kevin Chwe menjadi murid sekolah tadika.

" Hyunki ! jangan nak lari ! appa tak larat nak kejar dah ni !"

Seungkwan termengah-mengah mengejar anak lelakinya itu. Tak reti nak duduk diam betul.

" Boo Hyunki ."

Neulhyun memanggil nama anaknya yang sedang sibuk mengejar Haneul .

" nae eomma !"

Hyunki menyahut panggilan eommanya dan berhenti berlari mengejar Kevin.

" duduk dekat kerusi tu . NOW ."

Selepas mendengar arahan dari eommanya dia terus duduk di kerusi itu.

" apalah hyung ni , penat berlari sana-sini kejar Hyunki. at last , Neulhyun noona just tegur dia macam tu je ." Kata Chan sambil menggelengkan kepalanya .

Seungkwan hanya mampu menjeling Chan dan mula mengambil gambar anaknya.

" papa ! Haneul nak join Hyunki tangkap gambar jugak boleh tak ?"

Haneul menyoal Vernon dengan senyuman yang lebar.

" kita tangkap gambar satu family dulu . then papa tangkap gambar Kevin dengan Hyunki okay ? " Kata Vernon yang duduk mencangkung di hadapan anaknya itu .

" jom kita ambil gambar satu family ." Ajak eommanya yang sudah memegang kamera di tangan .

" appa kenapa aunty tu telefon dia lain dari orang lain ?"

Kyung mula menyoal appanya sambil menunjuk ke arah Mihae yang sedang mengambil gambar dengan ahli keluarganya.

" itu bukan telefon sayang , itu kamera ." Chan cuba menerangkan kepada anaknya .

[SLOW UPDATE] SEVENTEEN JUNIORWhere stories live. Discover now