S E V E N 🌻

196 28 68
                                    

Matahari masih belum terbit, langit pula masih gelap tetapi berbeza dengan keadaan rumah keluarga Hoshi.

Lampu sudah terbuka terang - benderang. Tidak lupa juga tingkap rumah turut dibuka. Bak kata Hoshi, nanti malaikat datang bawa masuk rezeki dari tingkap.

Hoshi yang bersemangat ingin menghantar anaknya ke sekolah harini telah mula memanaskan enjin kereta sejak pukul 12 pagi lagi. Entah berapa tangki minyak dah habis.

Hoshi meninggalkan keretanya seketika untuk kejutkan anaknya yang masih tidur lena.

" Chae Yeon.. bangun sayang dah lewat ni nak pergi sekolah. "

Hoshi cuba untuk mengejutkan anaknya iti dari tidur yang lena.

Chae Yeon  membuka matanya perlahan-lahan, teserlah muka appanya yang tersayang.

" sekarang pukul berapa appa? " Soal Chae Yeon yang masih separa mamai.

" pukul 2 pagi sayang. Cepat bangun kamu kena ada dekat sekolah pukul 7:30. "

"..."

" Kenapa pandang appa macam tu? "

Hoshi melihat wajah anak perempuannya itu. Sebijik macam Seo Jin bila marah.

" APPA NI DAH KENAPA PUKUL 2 KEJUTKAN CHAE YEON SURUH PERGI SEKOLAH ?! RUMAH KITA 1 METER PUN TAK SAMPAI KALAU NAK PERGI SEKOLAH! LAGI SATU CHAE YEON PERGI SEKOLAH JALAN KAKI KAN YANG APPA SERONOK PERGI PANASKAN ENJIN KERETA TU DAH KENAPA RAJIN SANGAT ?! "

Terkejut Hoshi mendengar anaknya membebel. Isterinya silap hantar tuisyen ke? Rasanya Seo Jin hantar pergi tuisyen subjek Matematik takdalah pulak dia hantar Chae Yeon belajar subjek jadi murai.

" YA AMPUNN ANAK EOMMA IBU MUMMY MAMA MAK APA JADI SAYANG CERR STORYYY! "

Seo Jin yang terjaga dari tidurnya akibat mendengar suara anaknya terus bergegas ke bilik Chae Yeon.

"Eomma, tolong bawak appa keluar. Yeon malas nak layan appa punya lawak pagi pagi ni." Kata Chae Yeon sebelum menarik semula selimutnya dan menutup lampu bilik. Tidak lupa juga jelingan turut diberikan.

" ai seronok mengarah eomma? sudah eomma nak pergi tidur. chi , you taknak tidur jangan buat bising. kang ada jugak yang kena campak luar nanti. "

" tak i tak buat bising, i cuma buat rancak je AHAHAHAHAHHA LAWAK KAN APPA CHAE YEON AHAHAHAHAH. "

Chae Yeon hanya mengendahkan appanya.

"Chi , manusia ada tahap kesabaran you know. Kang betul-betul kena campak kang."

Hoshi hanya memberikan senyuman kepada Seo Jin.

"Dah jom masuk tidur balik, sebelum tu pergi matikan enjin kereta dulu."

" AI AI CAPTAIN! "

 T O   B E   C O N T I N U E 💎

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

T O   B E   C O N T I N U E 💎





🤍

i tak tahu nak cakap macam mana tapi i'm sorry !

[SLOW UPDATE] SEVENTEEN JUNIORWhere stories live. Discover now