Sidste skoledag

2.9K 45 12
                                    

"Er du klar Sofie? Vores sidste dag på den her skodskole." Det var min bedste veninde Camilla, som jeg fulgtes med i skole. Vi havde sovet sammen, for at gøre os klar til vores sidste skoledag. "Ja! Jeg glæder mig vildt meget til at starte i Kalundborg. Det bliver bare mega fedt." Vi var nået op på skolen, og den første vi mødte var vores lære som var klædt ud som hjemløs. "Hej piger! Hvad synes i om min udklædning? Er jeg ikke flot?" Hun stod stolt og viste sit kostume frem. Camilla kiggede bare på hende, smilte og rystede på hovedet. Vi gik videre ind i klassen og jeg fik øje på et par af drengene fra klassen. De havde alle sammen klædt sig ud som superhelte. Jonas var spidermand, Mikkel var Batman, Hannibal var supermand og resten var klædt ud som de fantastiske fem. De så faktisk ikke helt dårlige ud i deres maskuline kostumer. Vi stillede os over til nogle af de andre piger fra vores klasse.

"Piiiift!" Fløjten lød, og kampen var igang. Vi skulle spille fodbold imod vores lærere, som der altid bliver gjordt på sidste skoledag. Der var gået 10 minutter, og min klasse var foran med 6 mål. Jeg tror også kun det er sket en gang at lærene har vundet.

Kampen blev fløjtet af, og selvfølgelig havde vi vundet. Inden vi tog hjem var der fællessang med hele skolen, og vi sagde farvel til vores lærere. Jeg skulle med Camilla hjem efter skole, for vi skulle gøre os klar til klassefest om aftenen. Jeg glædede mig helt vildt til vores sidste klassefest. Vi ville blive splittet op når vi skal på Kalundborg skole, og jeg var kommet i lorteklassen. Jeg skulle ikke gå i klasse med Camilla, men der var alligevel en god ting. Jeg skulle gå i klasse med Hannibal.

Always himWhere stories live. Discover now