❥4

397 71 33
                                    

" It's better to burn than to fade away " ♥Seunghee pov

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" It's better to burn than to fade away "

Seunghee pov

Sejujurnya aku tak fokus langsung dalam kelas tadi disebabkan oleh Prof Peter ni . Wajah dia buatkan aku teringatkan Han Jisung . Serius dorang memang serupa .

Setelah habis kelas tadi , aku dan Carla bergerak ke cafeteria . Aku tak selera nak makan jadi aku hanya duduk di meja . Carla pergi beli makanan .

Aku masih tak berhenti memikirkan tentang Han Jisung . Aku yakin yang dia masih hidup . Firasat aku tak pernah salah . Lagipun , dia just hilang je bukan ada khabar yang dia mati .

Carla meletakkan tray makanan dia di atas meja . Aku masih termenung .

" Yah Seunghee ! Kau ni asyik termenung je dari tadi , kau ok tak ? "

Carla menanyakan soalan kepada aku . Aku hanya memandang dia sekilas dan menggeleng .

" Kau tau tak , aku nampak Prof Peter tu asyik pandang kau je tadi , aku perhati je "

Aku memandang Carla . Dia menaikkan keningnya .

" Entahla Carla . Dia buatkan aku teringatkan seseorang yang special dalam hidup aku . Tapi , aku tahu tu bukan dia "

Carla hanya mengangguk . Dia mula makan makanan dia macam orang tak pernah jumpa makanan . Aku hanya minum air yang dibeli oleh Carla .

Sampai lah waktu rehat habis , aku dan Carla balik ke dewan kuliah untuk sambung kelas . Aku lupa nak bagitau yang aku ialah pelajar tahun akhir course business administration . Aku bercadang lepas habis belajar ni aku nak bukak bakery. Sebab aku pun berminat nak buat kek semua tu .

Aku masuk ke dalam dewan . Kelihatan Prof Peter duduk di atas meja lecturer sambil membaca buku .

Aku tak tipu yang dia memang sama dengan Jisung . Cara dia concentrate dengan sesuatu yang dia buat . Jisung kalau dah baca sesuatu tu memang akan fokus . Cuma bezanya prof peter pakai spec Jisung tak pakai spec .

Tiba-tiba dia perasan yang aku dok memerhatikan dia . Aku pun mengalihkan pandangan aku . Weh malu weh kantoi usha anak orang .

Aku pun buat-buat membaca buku padahal aku tengah menahan malu . Akhirnya semua orang dah masuk dalam dewan . Dia pun bangun dan memulakan ajarannya .

" Baiklah class , saya dengar Prof Ahn ada bagi assignment untuk kamu semua bukan . Saya nak kamu hantar sekarang di atas meja dan saya nak kamu hantar sendiri sebab saya nak record siapa yang dah hantar dan belum "

Alter Ego ; han Where stories live. Discover now