"I don't want to be your favorite or your best. I want to be your only and forget the rest "
❤︎
Seunghee povAku masuk ke dalam rumah setelah pulang dari bakery . Pergh harini memang extra kerja . Aku duduk di atas sofa .
Sekarang dah pukul 7 . Jisung balik lambat sikit sebab dia banyak kerja dekat uni katanya . Ya kawan-kawan , kini aku bukan lagi Kim Seunghee , tapi Han Seunghee .
Aku membuka televisyen . Tiada cerita yang menarik la pulak . Aku baring di atas sofa . Untuk menghilangkan rasa penat , baik aku tidur sebelum Jisung balik .
Setelah aku baring , aku terus dibuai mimpi yang indah . Tidur dulu guys ! ( kau tengok manusia ni tidur waktu maghriv ! Elok sangat la tu ! )
❤︎
Peter Han pov" Bye Felix ! Jumpa lagi ! "
Aku melambai ke arah rakan pensyarah aku . Aku masuk ke dalam kereta . Aku melihat ke arah tiket yang aku beli tadi . Aku tak sabar nak bagitahu Seunghee . Yes !
Aku memandu pulang ke rumah . Setelah sampai , aku keluar dari kereta dan masuk kedalam rumah . Nampaknya Seunghee dah balik .
Aku masuk ke dalam rumah dan memandang sekeliling . Mana Seunghee ? Aku melihat ke arah dapur , tapi takde orang . Mata aku tertancap pada sekujur tubuh yang sedang baring di atas sofa . Bibir aku tersenyum .
Mesti penat sangat ni kerja kat cafe . Aku berjalan ke arah Seunghee dan duduk berhadapan dengan dia . Mukanya yang lena tidur itu aku tatap . Haish Han Seunghee , tidur pun comel .
Rambut yang menghalang wajahnya aku tolak ketepi . Wanita yang amat dia cintai , sayangi . Takkan sesekali pun dia lukakan perasaan wanita di hadapannya ini .
Seketika kemudian Seunghee membuka kelopak matanya . Mukanya yang mamai itu memandang aku yang berada di hadapannya . Aku tersenyum dengan gelagat dia .
" Awak dah balik , Jisung ? "
Dia bangun dari pembaringannya dan menggosok mata . Aku yang sedang duduk ini hanya memerhatikan muka dia . Nasib takde air liur basi .
" Dah lama ke awak balik ? Nak saya masakkan untuk awak ke ? "
Seunghee bertanya sambil matanya yang pejam celik itu . Masih mamai .
" Takpe , harini kita makan luar , okay ? Pergi bersiap . Lambat , tinggal "
Kata aku kepada dia . Aku saje nak bawak dia makan luar harini . Lagi satu , aku nak buat surprise .
YOU ARE READING
Alter Ego ; han
Romance[ 𝗁𝖺𝗇'𝗌 𝖿𝖺𝗇𝖿𝗂𝖼𝗍𝗂𝗈𝗇 ] 𝐒𝐓𝐀𝐓𝐔𝐒 ; 𝐂𝐎𝐌𝐏𝐋𝐄𝐓𝐄𝐃 Dua personaliti dalam diri anda , adakah itu normal ? " Sayang , saya tak pernah lupakan awak walaupun sesaat " Start ; 18/5/2020 End; 30/5/2020 Cover by me :)