❥6

398 67 12
                                    

" That eternal promise was like magicOur Scintilla bloomed underneath the starlight" -can't you see me , txt- ❤︎Seunghee pov

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" That eternal promise was like magic
Our Scintilla bloomed underneath the starlight"
-can't you see me , txt-
❤︎
Seunghee pov

Aku terkejut mendengar suara itu . Dia berpaling ke belakang .

" Han Jisung ? Betul ke tu awak ? "

Kosong . Hanya itu yang dia nampak di belakangnya .

" Nampaknya aku berhalusinasi lagi , parah kau ni Seunghee "

Aku cuba menerima kenyataan yang suara tadi bukan Han Jisung yang dia rindui selama ini . Tiba - tiba ada mesej masuk .

Yeonjun

-Maaf Seunghee aku tak dapat ambil kau dekat Sungai Han malam ni :( ada urgent matters
10.30p.m ✔︎

It's okay , Yeonjun . -
10.31p.m

Bila aku tengok jam . Dah 2 jam aku dekat Han River . Pengunjung pun dah berkurangan . Baik aku balik sebelum Seungmin membebel dekat aku kejap lagi .

Aku pun berjalan kaki pulang ke rumah aku . Tadi ada ramai orang , tapi sekarang orang pun dah takde . Pelik.

Aku pun berjalan sampai la di lorong yang agak gelap . Aku cuba gagahkan diri aku untuk lalu . Tak sedap hati pun ada rasanya .

Tiba-tiba aku terdengar derapan kaki seseorang di belakang aku . Aku memulakan langkah yang lebih besar . Sumpah aku takut . Tuhan tolonglah selamatkan aku . Apabila aku paling kebelakang , ada satu tangan menutup mulut aku . Dia mengheret aku ke arah sebuah tempat yang agak tersorok .

Dia menghalakan pisau ke arah aku . Aku hanya menutup mata , mengharapkan agar nasib dapat menyebelahi aku . Tiba - tiba

BUKK !

Ada seorang lelaki yang berpakaian hitam dan memakai mask menarik lelaki itu dari aku . Aku hanya duduk melutut di situ .

Aku hanya saksikan lelaki yang ingin menyakiti aku tadi dibelasah oleh lelaki itu . Seketika kemudian lelaki itu mengalah dan terus meninggalkan tempat ini .

Lelaki yang berpakaian hitam itu menghulurkan tangannya ke arah aku . Aku mendongak ke atas .

" Jangan risau , saya takkan apa-apakan awak "

Aku menyambut huluran dia dan terus memeluk dia . Aku dah tak kisah siapa lelaki ni . Yang penting dia dah selamatkan aku dari bahaya .

Alter Ego ; han Where stories live. Discover now