EPILOGUE

410 63 30
                                    

"The supreme happiness of life consists in the conviction that one is loved

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"The supreme happiness of life consists in the conviction that one is loved."
❤︎
Peter Han pov

Aku hanya memerhatikan Seunghee yang tengah pilih baju untuk aku . Ohya , lupa nak bagitau yang aku dah discharge semalam AHAHHA .

" Awak , ni ok kan ? "

Seunghee menunjukkan dua pasang hoodie couple yang berwarna pink . Pink ? Euu . Dekat atas hoodie tu ada tulis 'him' dengan 'her' . Aku memang tak suka warna pink tapi demi Seunghee , aku pakai jela .

" Hurm , cantik . Tapi , saya jumpa sesuatu yang lagi cantik "

Dahi Seunghee berkerut . Mukanya yang jelas nampak blur tu sumpah comel . Aku letakkan kedua-dua belah jari telunjuk aku di pipi dia .

" Ofcoz la yang ada kat depan mata saya ni , paling cantik , comel . Tapi sayang , blur AHHAHAHAHAHAH "

" YAHHHH !! "

Seunghee dah keluarkan senjata rahsia dia . Apa lagi kalau bukan sepit ketam dia . Aku mengerang kesakitan apabila dia cubit perut aku . Dekat dengan bekas luka aku pulak tu !

" Padan muka ! Siapa suruh kutuk saya lagi . Patutnya awak sambung je koma awak sampai bila-bila ! "

Aku memandang dia dengan riak 'adaakukesah'

" Eleh kalau saya koma sampai bila-bila , adalah nanti orang tu nangis tepi katil . Han Jisung bila awak nak sedar , saya rindu awak blablablabla "

Aku mengajuk suara dia . Muka Seunghee jelas nampak marah + nak nangis . Ok tak sangka gurauan aku tak jadi kalini .

Seunghee yang hampir menangis tu aku usap kepala dia . Tak sangka awek aku cengeng jugak .

" Oklah oklah , sorry sayang . Saya kan dah sedar sekarang , dah boleh berjalan dah , yang penting ada dekat depan mata awak kan ? Meh sini peluk "

Aku tarik dia ke dalam dakapan aku . Aku sure siapa yang baca ni jeles kan ? Padan muka. Siapa suruh single .

Setelah kami siap memilih baju , aku bayar baju yang kami pilih tadi . Aku dan Seunghee bercadang untuk lepak di Sungai Han dengan pakai baju couple ni . Mesti comel kan ? Cakap jela comel halah .

Setelah sampai di Sungai Han , aku dan Seunghee duduk di tempat favourite kami .

" Haish , dah lama kita tak date macam ni kan ? Awak tu lah , hilang entah ke mana tanpa kabar berita . Fuh boleh buat pantun siot "

Aku hanya membuat muka toya . Sorry Seunghee , kalini lawak awak tak menjadi . Try again later .

" Jisung , macam mana awak boleh jadi lecturer dekat uni saya eh ? Awak buat apa kat Canada tu ? "

Dia bertanyakan aku soalan . Ok aku tarik nafas . Ready nak bercerita .

" Kan saya dah pernah mention pasal ada orang bagi message suruh jauhkan diri dari awak tu . Jadi , saya lari ke Canada . Kalau awak nak tahu , parents saya duduk kat Canada . And waktu tu dorang suruh saya sambung belajar sampai dapat phd . Pastu tak sangka pulak dorang pindahkan saya jadi lecturer kat Korea . And lagi tak sangka , awak student saya "

Seunghee mengangguk-angguk geleng-geleng setelah mendengar cerita aku . Silap-silap patah tengkuk makwe aku ni . Tetiba teringat daechwita . Eh ?

" oh jadi awak memang takde plan la nak cari saya ha , Prof Peter Han ? "

" Bukan macam tu . Saya nak cari awak , tapi , nanti bila saya muncul , Carla serang awak "

Seunghee hanya mengangguk . Kan aku dah cakap aku memang pandai berkata-kata . Dengarlah kata-kata seorang lecturer . Pftt

" Jadi , Kim Seunghee oppss i mean ' Han Seunghee to be ' . Memandangkan kita dah bersama semula —

Aku bangun dari duduk aku dan melutut di hadapan Seunghee . Aku keluarkan sekotak cincin dari poket aku .

Will you be my lovely girlfriend , for second time ? "

Seunghee nampak terkejut dengan tindakan aku . Dia mengangguk kepalanya .

" Ofcoz Han Jisung ! "

Dia peluk aku dengan kuat sampai aku tak boleh bernafas . Sabar jelah dengan perangai Kim Seunghee . Ni baru couple , kalau dah kahwin ?

" Awak janji takkan tinggalkan saya lagi nae ? Saya dah penat dah nak duduk kat sini menunggu kepulangan awak "

Dia melepaskan pelukan dan memandang aku . Aku mengangguk . Aku mengambil tangan dia dan menyarung cincin itu ke jarinya . Aku tunjuk pula jari aku dekat dia .

" Wah ! Bila awak beli couple rings ni ? "

" Saya kan hebat . Awak je taktahu "

Dia tergelak . Kami duduk kembali di kerusi itu dan menikmati pemandangan Sungai Han dihadapan . Kepala Seunghee dilentokkan di bahu aku .

" I love you so much , Han Jisung "

" I love you more and more , Kim Seunghee "

Kim Seunghee , i want you to know that you are my first and last love forever . Nothing can keep us apart like what happened last time again . Our love is a neverending story . Han Jisung and Peter Han , totally the same person , with different personalities . I will love you forever , Kim Seunghee

THE END

WEH ! AKHIRNYA HABIS JUGAK FF AKU YANG NOOB NI T.T . TERIMA KASIH SAYA UCAPKAN KEPADA SEMUA READERS YANG SETIA VOMMENT AND FOLLOW THIS STORY TILL THE END ! AND ALSO SILENT READERS , THANK YOU SEBAB DAH MENAIKKAN READERS CERITA NI HAHAHAHHAHAH . TAPI , JANGAN RISAU . NANTI ADA SPECIAL PART YANG AKAN MENYUSUL . KUDDOS TO MY FELLOW FANS ; -meowho ayunanaqisha ASHERISLEY iovehyvnjin BCHANTEARS @straykidsfromis -Kayla_Hyunjie- LCHAERYEONG Handiannn_ and siapa-siapa lagi lah ! Yang sudi membaca cerita debut aku .

THANK YOU FROM YOUR POTATO AUTHOR ; ARI

Alter Ego ; han Where stories live. Discover now