"Nothing helps the broken heart like having someone wonderful give you theirs "
❤︎
No one povSeunghee bangun apabila alarmnya berbunyi . Nasib baik dia jenis yang senang bangun . Dia bersiap untuk pergi ke university . Pejam celik , sudah empat hari dia bergelar bakal isteri Yeonjun .
Haritu bakal eomma dan appa mertuanya telah datang ke rumahnya untuk berjumpa Seungmin . Abangnya itu pun setuju dengan perkahwinan tu memandangkan umur mereka sudah meningkat dewasa . Minggu depan mereka akan berkahwin . Muktamad .
Dia mengenakan blouse hitam dan skirt berwarna putih untuk harini . Dia oleskan sedikit lipbalm di bibirnya dan mengemaskan rambut panjangnya . Apabila dia pandang cermin , dia teringat diri dia yang nerd dulu . Kim Seunghee , seorang yang introvert , boleh berubah menjadi seorang yang cantik . Semuanya sebab Jisung .
Dia turun ke bawah . Kelibat Seungmin tidak kelihatan . Mungkin dah pergi restoran kot . Dia mengambil sebungkus roti dan makan . Seunghee memang tak suka breakfast berat-berat .
Bunyi hon sudah kedengaran di luar . Bakal suami 'terpaksa'nya sudah sampai . Seunghee tidak mencintai Yeonjun langsung . Dia hanya anggap Yeonjun as bestfriend je . Dia masuk ke dalam kereta .
" Good morning , my future wife . How's your sleep last night ? "
Seunghee tersenyum mendengar pertanyaan Yeonjun . Satu benda yang dia suka pada Yeonjun , sangat mengambil berat . Tapi , tak sesweet Jisung la . Kuikui .
" Just nice , like always "
Yeonjun mengangguk . Dia menekan pedal minyak dan bergerak ke university .
" Seunghee , lepas kelas habis ni aku nak bawak kau pergi tengok baju kahwin . Is it okay ? "
Seunghee hanya mengangguk dengan pertanyaan itu . Malas nak buka mulut . Lagipun , dia memang akan berkahwin dengan Yeonjun .
Setelah sampai ke university , Yeonjun parking kereta . Dia keluar dari kereta dan tolong bukakan pintu untuk Seunghee . Dia memegang tangan Seunghee sambil berjalan ke arah dewan kuliah . Sepanjang perjalanan mereka , pelajar-pelajar memandang mereka dengan riak cemburu .
" WAH THEY LOOK GREAT TOGETHER THO , I'M JEALOUS "
" Eleh aku tengok takde la lawa mana Seunghee tu . Patutnya Yeonjun pilih aku dari dia "
" Awww so sweet ! "Macam-macam feedback yang dorang dapat . Ada yang cemburu , ada yang menyampah , ada yang berfangirling dengan Yeonjun . Seunghee hanya buat pekak .
Sesudah mereka masuk ke dalam dewan kuliah , Carla memanggil Seunghee untuk duduk di sebelahnya . Seunghee datang ke arahnya .
YOU ARE READING
Alter Ego ; han
Romance[ 𝗁𝖺𝗇'𝗌 𝖿𝖺𝗇𝖿𝗂𝖼𝗍𝗂𝗈𝗇 ] 𝐒𝐓𝐀𝐓𝐔𝐒 ; 𝐂𝐎𝐌𝐏𝐋𝐄𝐓𝐄𝐃 Dua personaliti dalam diri anda , adakah itu normal ? " Sayang , saya tak pernah lupakan awak walaupun sesaat " Start ; 18/5/2020 End; 30/5/2020 Cover by me :)