" When everything you love have been stolen from you , sometimes all you have left is revenge "
❤︎
Seunghee povAku celik mata aku apabila terasa matahari terpancar dekat muka aku . Aku tak tutup langsir ke semalam . Jap aku tengah loading ..
Semalam aku rasa aku dekat kedai soju pondan - wait camne aku boleh ada atas katil aku ni ?
Sedang aku termenung memikirkan realiti yang terjadi ni , Seungmin buka pintu .
" Hah bangun pun kau . Aku ingat kau nak tidur sampai mampus . Kjoke "
" Seungmin , aku pergi mana eh semalam ? Kenapa aku rasa aku ada pergi somewhere ? "
Aku bertanya pada Seungmin . Dia hanya mengangkat bahu tanda tak tahu . Ciss dasar abang tak guna .
Aku mimpi ke semalam eh ? Kenapa aku rasa benda tu semua real ? Aku minum dua botol soju pastu ada lelaki rampas - wait ? Jangan kata lelaki tu lah yang bawak aku balik ?
" Woi yang kau terkumat-kamit baca jampi serapah apahal ? Kau tau tak lagi tiga jam kau dah nak kahwin ? Kau kena ketuk dengan something ke semalam ha ? "
Aku memandang Seungmin . Muka dia jelas memaparkan riak extra annoying part 2 . Ye author cerita ni pun akui yang Seungmin ada banyak wajah eh .
" Aish mungkin kau mimpi semalam Seunghee , kalau tak pun kau positif jela yang ada orang tolong kau balik semalam "
Aku mencapai tuala dan mandi . Harini akan jadi hari paling sedih buat aku . Sebab apa ? Sebab aku nak kahwin dengan orang lain la !
Setelah siap , aku mengenakan dress putih biasa dahulu . Nanti kat tempat kahwin tu dress up la kan . Tu pun nak kena cakap ke ? Ok tak marah tak marah .
Tiba-tiba fon aku berdering . Siapa pulak yang call ni ? Aku tengok telefon aku . Yeonjun ?
" Yeobuseyo ? "
" Good morning , my wife-to-be ! Aku saja je call kau nak tanya kau ok tak ? "
" Aku ok lah haha "
Aku jawab dengan terpaksa . Boleh tak kalau aku nak cakap aku tak bersedia nak kahwin dengan dia ? Tapi , semua benda dah siap dah . Lagipun kesian dekat mak Yeonjun . Berharap sangat aku jadi menantu dia .
" Kalau macam tu , oklah . Get ready for our wedding , sayang . I love you ! Bye "
Dia end call tu . Aku pun dengan cepatnya bersiap sebab Seungmin dah menjerit macam orang gila kat bawah tu .
YOU ARE READING
Alter Ego ; han
Romance[ 𝗁𝖺𝗇'𝗌 𝖿𝖺𝗇𝖿𝗂𝖼𝗍𝗂𝗈𝗇 ] 𝐒𝐓𝐀𝐓𝐔𝐒 ; 𝐂𝐎𝐌𝐏𝐋𝐄𝐓𝐄𝐃 Dua personaliti dalam diri anda , adakah itu normal ? " Sayang , saya tak pernah lupakan awak walaupun sesaat " Start ; 18/5/2020 End; 30/5/2020 Cover by me :)