Bab 13

5 1 0
                                    

Selepas bersarapan Adeliana masuk kelas untuk meletakkan bag sekolahnya.

"Hmmm..tak ade siapa pun...". Puteri Adeliana memandang meja-meja rakan sekelas. Selalunya mereka semua melepak di kelas sebelum turun perhimpunan.

"Sudah turun kott". Dia berbisik sendiri. Dia terpandang lukisan miliknya dan rakan kelas lain begitu cantik sudut tersebut dihias dengan kerja tangan anak murid kelas 5P1.Adeliana memang suka melukis dan mewarna.Boleh dikatakan satu kelas tersebut pandai melukis.itulah bakat mereka maklumlah nama geng mereka"budak seni"maksudnya budak yang berjiwa seni. Senyuman terukir dia wajah Adeliana. Dia menjerling jam ditangannya.

"Dah 7:18 pagi ni... Dah lewat... Aduh!!! ". Tergesa-gesa dia turun ke tapak perhimpunan.

     ****************************

Adeliana mengukir senyuman yang manis buat rakan sekelas yang duduk di barisan hadapan.

"Hah!!.. Sampai pun awak... Ingat tidur kat kelas..!! ". Perlis David Tan dengan senyuman memerli.

"Duduk diam laa weh... Wait.. What.. Cam mana kau tau yang  Aku ni kat kelas tadi...?? ". Terbeliak mata Puteri Adeliana.

"Sayakan ada spy kat sekolah nii... Lu ingat woah siapa... Kepala besar sekolah ni tau...mestilah saya tau lu ada mana... Woah upah special untuk lu.. ". David betulkan duduknya.

"Ada-ada aje lah you ni...apekk!! ! ". Satu cubitan yang pedih dihadiahkan kepada David Tan.

"Auch!!!.. ". David mengadu sakit. Lengannya merah berlebam."boleh tahan jugak cubitan dia..! ". Ujar David Tan dalam hati. Sementar Adeliana mengukir senyuman jahat. "Comelnya..! Dia ni... "Getus hati David.

"Ambik kau..!! ". Satu ketukan di  kepala diberikan kepada Puteri Adeliana.

Terkebil-kebil mata Adeliana ketika itu.satu pandangan tajam diberikan kepada David.Puteri Adeliana memuncungkan mulutnya tanda dia merajuk.

"Merajuk lah tu.. But still cute..!! " ujar David dalam hati sambil mengukir senyuman jahatnya.

"Merajuk.. Merajuklah!! ".. Kata David dengan suara sedikit tinggi.

"Ehemm.. "

David memandang kearah milik suara tersebut.siapa lagi kalau bukan pengawas.

"Boleh tak awak diam... Kalau tak boleh... Jom ikut saya ke bilik disiplin".Amaran yang tegas di berikan oleh pengawas.David pula hanya berdiam diri. "Padan muka"bisik Adeliana sempat didengar oleh David.

David buat rolling eyes. Adeliana yang tengok itu. Apa lagi gelaklah.kali David pun ikut gelak.

Dari jauh ada sepasang mata memandang kemesraan mereka dengan perasaan cemburu. Khairul Ikhwan mencebik.

-------------------------------------------------------

Terima kasih kepada readers yang sudi baca cerita Nesha yang tak berapa ni... Kalau korang suka vote yea....follow dan comment.. Nesha perlukan comment korang untuk memperbaiki kesilapan..... Nesha budak baru tau follow lah yea... Tak member nak n... Love you all... Nanti Nesha update lagi

Dia Puteri HatikuWhere stories live. Discover now