0: prologue

2.5K 217 79
                                    

Toplumsal Baskı: Belli bir topluluk içinde süregelen bir değeri gerçekleştirmek için bireylere veya topluluklara o konudaki tutumlarını, davranışlarını değiştirmeleri için yapılmış olan baskı.

Akran zorbalığı: Aynı yaş grubunda olan kişi veya kişilerin birbirlerine veya tek bir kişiye karşı fiziksel, sözel ve davranışsal olarak örseleyici, zarar verici davranışlarda bulunmasıdır.

___

İnsanlar bencildir.

İnsanlar, kendi çıkarları için seni, beni ya da onu harcayabilir.

İnsanlar, farklılıklara duyarsız, yeniliklere açık değildir.

İnsanlar küçümseyicidir.

İnsanlar, seni, beni ya da onu küçümseyebilir.

İnsanlar, kendilerine aykırı gelen bir durumda baskı uygulayabilir ve bunu aşırıya kaçırabilir.

İnsanlar masum değildir. Hiç bir insan masum değildir.

İnsanlar, benlikleri dışına çıkmayı sever. Hiç olmadığı biri gibi görünmeyi sever.

Ve bazı insanlar, gerçekliğini, gerçek rolünü unutur.

Yaşam, ahşap bir sahnedir. İnsanlar da gelip geçici kuklalar.

Yaşamın, sana tüm zorluklarıyla kıymıklarını da batırabilir, tüm sevgisiyle seni kollayabilir de.

Ve bir kuklayken, olmadığın bir role bürünemezsin. Gerçek rolünü unutamazsın.

Çünkü sen, bu hayat için gelip geçicisin.

Asla büyütülemez ya da küçümsenemezsin.

Sen bir insansın, gerektiğinde masum rolü oynayan, gerektiğinde bencil rolü oynayan bir kukla gibi.

Kuklasın sen.

İnsanların parmağında oynatabileceği kadar acizsin bazen...

Kendine güvenin yok senin, diğer kuklaların sözünü kafana çok takıyorsun.

Yalan söyleme.

Her bir kuklanın düşüncesi seni yiyip bitiriyor. Ve sen tüm her şeyi kafana takıyorsun.

İnsansın işte, görmezden ya da duymazdan gelmeye çalışsan da önemsiyorsun ve bu senin gururunu, güvenini, kendine olan saygını yitirmene neden oluyor.

Ama sen susmaya devam ediyorsun.

Çünkü insan bir kuklaya benzer.

Ve kuklalar konuşamaz.

Bu yüzden arkasına sığındığın kuklalıktan çık.

Diğerlerini umursama.

Bir defa geldiğin bu ahşap sahnede, bir kukla olma. Sahneyi aşıp, gerçek benliğine, gerçek rolüne kavuşan, geniş kanatlarıyla yanındakileri de çevreleyen bir kuş ol, ardından bu sahneden uçup git.

Arkanda güzel anılar bırakarak bu sahneyi terk et...

Çünkü hiç bir insan, arkasında pişmanlık kırıntıları bırakarak ölmeyi istemez.

___

Tüm hakları saklıdır.

050620-aykkura

REAL ROLE ▪︎ Kang Taehyun ✔Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin