- Eloise Snape -
"Wakker worden we zijn op het station!" blèrt James.
De kerstvakantie is net begonnen. Ik ga samen met Severus naar huis om kerst te vieren met mijn ouders. James en Sirius vieren het bij James thuis. Stella, Lily, Remus en ik zouden de laatste drie dagen ook naar James gaan. Peter kon niet, hij had nog dingen te regelen ofzo.
James grijnst en geef hem een dodende blik. Lily en Stella grinniken en ik zucht. Ik pak mijn rugzak van het bagagerek en sla hem "per ongeluk" tegen Sirius zijn hoofd. Een chocokikker doosje raakt mijn hoofd en Sirius grijnst.
"Als kleuter en kleuter klaar zijn, kunnen we dan de trein uit?" vraagt James en Sirius en ik bekogelen hem nu met chocokikker doosjes. Hij gooit er één tegen mij aan en ik doe dramatisch alsof ik knock-out val.
"Die is knock-out, daar hebben we geen last meer van!" lacht Sirius.
"Wacht ik heb een idee!" roept Stella en ze fluistert iets in de oren van Sirius en James. De twee jongens knikken en grijnzen vals.
James pakt mijn polsen en Sirius mijn enkels. Ze trekken me omhoog en ik kan geen kant op, lekker dan. Ze dragen me zo de trein uit. Verschillende mensen kijken me raar aan en ik grijns. Buiten op het perron zie ik mijn ouders me vragend aankijken en ik doe alsof ik ze niet zie. James en Sirius laten me los en ik kom met een klap op de grond terecht.
"Auw, thanks boys," zucht ik.
Ik kijk omhoog en op de vier jongens, Stella en Lily na staan er nog vier volwassenen. Ik glimlach een beetje awkward en kom snel overeind.
"Hoi, ik ben Eloise Snape," zeg ik.
"Euphemia Potter, ik ben James' moeder," zegt één van de mensen.
"Aangenaam, Fleamont Potter, James' vader," zegt de man naast haar.
"Charles Clark en dit is mijn vrouw Evelyn, wij zijn Stella's ouders," zegt het derde persoon.
"Stella heeft veel over je geschreven," glimlacht mevrouw Clark.
Stella kijkt beschaamd naar de grond en ik grinnik.
"Eloise," hoor ik achter me en ik zucht.
"Sorry, ik moet gaan. Leuk om kennis te maken, ik zie jullie ooit nog wel een keer," glimlach ik.
Ik draai me om en loop naar mijn ouders en Severus. Ze kijken me nog steeds een beetje vragend aan.
"Hoi mam, hoi pap, Severus," zeg ik en geef mijn ouders een knuffel.
"Wie waren dat?" vraagt mijn vader.
"Oh, wat nieuwe vrienden die ik heb gemaakt," zeg ik. Ik hoor Severus zuchten en ik rol met mijn ogen. Ik draai me nog een keer om en kijk naar mijn vrienden. Peter is al weg en Lily en Remus zijn naar hun eigen ouders gegaan.
"Kom je Eloise?' vraagt mijn moeder.
Snel draai ik me om en loop met ze mee.
***
De kerstvakantie is al twee dagen bezig en nog steeds hebben Severus en ik ook nog maar een woord met elkaar gesproken. Mijn ouders hebben wel door wat er aan de hand is maar ze hebben er nog niet echt naar gevraagd ofzo. Maar helaas waagt elke ouder zich aan het vervelende gesprek, dit keer is het mijn moeder.
"Wat is er aan de hand met jullie twee?" vraagt ze als we met z'n vieren aan het ontbijt zitten.
"Niks," zeggen Severus en ik in koor.
"En dat moet ik geloven? Jullie hebben altijd hele verhalen te vertellen en dit keer hebben jullie nog geen woord gezegd tegen elkaar."
"Moet je maar aan Eloise en haar idiote vrienden vragen!" zegt Severus.
"Oh ja, want jou Slytherinvriendjes zijn zo leuk!" snauw ik.
"Eloise!" roept mijn moeder.
"Oh ja en nu heb ik het gedaan zeker!" roep ik terwijl ik opspring.
"Het is Severus die het niet kan hebben dat ik goede vrienden heb en hij maar vind dat het sukkels en idioten zijn! Toen ik 20 meter naar beneden was gevallen waren zij de personen die als eerste bij mij op bezoek kwamen! En Severus, die is geen één keer geweest! Hij is de persoon die me verwond heeft de eerste dag! Als je het niet gelooft mag je het lekker aan Mcgonagall vragen, die heeft het gezien de eerste schooldag! Severus is de slechte hier, niet ik!" roep ik uit.
"Eloise zo is het genoeg!" roept mijn vader.
"Ik ga al weg, kunnen jullie lekker naar Severus en zijn goede verhalen over mijn vrienden luisteren!" roep ik terwijl ik de trap op ren.
"Ze is vrienden met Black, Potter, Lupin, Pettigrew en Clark," hoor ik Severus nog zeggen.
Ik zucht en ga languit op mijn bed liggen. Broers (en ook ouders) zijn echt vermoeiend. Natuurlijk is Severus nu in geuren en kleuren alle slechte dingen over mijn vrienden aan het vertellen. Ik bedoel hij is toch ook vrienden met Lily en Lily is net zo vrienden met de jongens. Oké dat is niet helemaal waar, slecht voorbeeld.
De deur gaat open en mijn moeder gaat op de rand van het bed zitten.
"Eloise, kan ik even met je praten?" vraagt ze.
"Doe je ding," zeg ik en ze zucht.
"Ik ben het met Severus eens," zegt ze, "De Blacks zijn niet zoals je denkt, ook gaan er geruchten over die Lupin jongen. Je kan beter gewoon vrienden zijn met Lily en ik hoorde dat je ook in de klas zat met Merel Lowell, haar moeder zat in hetzelfde jaar als ik."
"Mam, stop maar met je leuke praatje want het helpt niks en als je het niet erg vind ga ik liever een paar dagen eerder naar James toe."
"Dat ga je zeker niet!" zegt ze streng.
"Oh dat ga ik wel," zeg ik chagrijnig.
"Dat zullen we nog wel eens zien," zucht ze en ze loopt de kamer uit.
Ik sta zelf ook op en loop naar mijn bureau. Ik pak een rol perkament en een veer en begin met schrijven.
Haii Prongs en Padfood,
Kan ik misschien een paar dagen eerder komen? Mijn ouders zijn een beetje vermoeiend aangezien Severus ze in alle detail heeft verteld wat de nadelen zijn aan dat ik vrienden ben met jullie.
James, als je ouders het niet willen snap ik het volkomen. Ik bedoel jullie huis verandert anders een beetje in een opvangcentrum voor arme kindertjes die ruzie hebben met hun ouders...
Hoe gaat het bij jullie? Hebben jullie het huis al afgebroken? Ik heb echt medelijden met James' ouders! Je ouders leken me best aardig trouwens. Ik hoop dat ze iets beter zijn dan die van mij! Ik bedoel, ik hou van ze, maar ergens haat ik ze ook wel. Welkom in het verwarrende en zware leven van Eloise Snape!
Ik hoop op een snelle reactie. In de tussentijd probeer ik het hier te overleven :) Wish me luck <3
Oh ja kijk uit de uil pikt best hard, maar daar zijn jullie denk ik al wel achter. Sorry was ik "vergeten" te zeggen hehe.
X Ell
JE LEEST
The Halfblood Princess
FanfictionEloise Snape is het tweelingzusje van Severus Snape. Ze heeft door verschillende omstandigheden haar hele leven thuis les gehad van haar moeder. Maar nu ze 16 jaar oud is kan ook eindelijk haar leven op Hogwarts beginnen. Op Hogwarts wordt ze gesor...