20 - Accio motor

412 24 3
                                    

- Eloise Snape -

Ik draai de kraan open en ga onder de douche staan. Ik laat het warme water over me heen stromen en sluit even mijn ogen.

Na het ontbijt zijn Lily en James naar het dorp gegaan. Lily wilde als eerste want dan was ze snel van James af. Remus en Stella gaan zo en Sirius en ik gaan als laatste. James' ouders zijn naar familie in Londen en komen pas over een paar dagen terug dus we zijn alleen met kerst! Niet dat we dat erg vinden!!

Ergens zie ik tegen de trip naar het dorp op. Ik weet niet waarom. Als ik met Remus of James zou gaan zou ik er anders over denken.

Want ja... ik bedoel... nou ja...

Ik weet het niet zo goed.

Ik draai de kraan uit. En stap onder de douche vandaan. Ik droog me af, kleed me aan en doe wat make-up op. Ik trek mijn schoenen aan en loop naar beneden.

"Haii Ell," roept Stella. Het blonde meisje hangt tot mijn verbazing op haar kop op de bank. Ik grinnik als Remus een kussen onder haar vandaan trekt en ze van de bank valt. Ik gooi een kussen naar haar hoofd en plof met een chagrijnig hoofd naast haar neer.

"Heyy sunshine," zegt Sirius lachend en ik kijk hem boos aan.

"Houd alsjeblieft op met die bijnamen," snauw ik.

"Oké oké," lacht hij en hij gooit zijn handen in de lucht. Ik draai met mijn ogen.

"Iemand is met z'n verkeerde been uit bed gestapt," zegt Remus.

"Iemand is wakker gemaakt door een emmer water!" zeg ik op dezelfde toon als Remus.

Het is een tijdje stil. Remus leest, zoals altijd, een boek, Stella gooit propjes perkament naar Remus' hoofd en Sirius staart uit het raam. Iedereen verveeld zich dus het is tijd voor een spel.

"Truth or dare! Stella!" roep ik. Sirius en Remus kijken meteen op en Stella zucht even.

"Truth," zegt ze.

"Ben je op dit moment verliefd op iemand?" vraag ik.

"I don't know," zegt Stella ongemakkelijk. Haar hoofd is ondertussen rood geworden en ze staart naar de grond.

"Alleen ja of nee," zeg ik.

"Oké nee... ja... misschien..." stottert ze.

"Ja dus," lach ik.

"Oké, truth or dare! Sirius!" roept ze.

"Dare!" roept hij, het zou ook eens iets anders zijn.

"Ren naar de slaapkamer en pak iets uit de hutkoffer van één van de meiden!" lacht ze.

"Hallo!" roep ik maar Sirius is al weg. Nog geen 30 seconde later is hij terug met een rode bh uit mijn hutkoffer.

"Hé!" roep ik.

"Haii," reageert hij.

Ik zucht en laat me achterover vallen tegen Stella aan.

***

"Doeggg!" roep ik terwijl ik de deur dicht gooi.

"Joe!" roept Sirius.

De sneeuw kraakt onder mijn voeten en ik duik wat dieper in m'n jas. Toen Stella en Remus terug waren gekomen uit het dorp zijn we eerst wat gaan eten. Sirius en ik gaan nu pas en aangezien het koopavond is maakt het niet zoveel uit.

"Hoe ver was het lopen?" vraag ik aan Sirius.

"We gaan niet lopen," zegt hij.

"Oh ja, hoe wil je anders gaan?!" zucht ik, "Achterop een uil ofzo!"

"Nee nee, wacht nou eens even," lacht hij. Ik zucht en Sirius stopt opeens met lopen.

"Kom je nog?" vraag ik. Hij zegt niks en trekt zijn stok. Hij geeft een zwaai met zijn stok. "Accio motor," roept hij.

"Wat doe je?" lach ik.

"Kijk," zegt hij alleen. Ik draai me om en opeens klinkt er een enorm kabaal. Ik schrik en pak Sirius' arm. Een vel licht komt onze kant op. Voor ik het weet staat er een enorme motor voor ons.

"Wow!" roep ik.

"I know," lacht Sirius, "maar je mag me arm wel weer loslaten hoor."

Met een rood hoofd laat ik zijn arm los. En spring achterop de motor.

"Kom je nog?!" roep ik naar de jongen tegenover mij, "of ik rij!"

Sirius glimlacht en stapt op de motor. Hij haalt twee helmen tevoorschijn, eentje geeft hij aan mij en de andere zet hij op zijn hoofd.

"Klaar?" vraagt hij als ik de helm op mijn hoofd heb gezet.

"Helemaal!" roep ik.

Sirius start de motor en met een rotvaart rijdt hij wel. Ik geef een gil en sla mijn armen op zijn middel. Ik voel hem grijnzen en ik rol met mijn ogen.

Ik ben erover uit, ik wil ook een motor! Motorrijden is echt geweldig!

Als we in het dorp aankomen zucht ik teleurgesteld. Sirius lacht even en zet de motor uit. We stappen er vanaf en Sirius kijkt me grijnzend aan.

"En, hoe vond je het?" vraagt hij.

"Fantastisch!" roep ik en Sirius schiet in de lach.

"Waar gaan we eerst heen?" vraagt Sirius.

"Naar de juwelier?" roep ik en ik wijs op het winkeltje.

Hij knikt en loopt me voor naar de winkel.

In de winkel is het vrij rustig. Wat ik wel verwacht had want niemand gaat cadeautjes kopen op kerstavond. Alleen wij natuurlijk! Ik loop langs alle vitrinekasten en mijn blik valt op een zilveren kettinkje met een groen steentje.

"Heb je iets moois gevonden," vraagt de eigenaar van de winkel. Ik knik en wijs op het kettinkje.

"Goede keus," zegt de man vriendelijk. Hij maakt de kast open en haalt het kettinkje eruit.

"Is het een cadeautje?" vraagt hij en ik knik weer. Hij pakt het netjes in en bindt er een gouden strik omheen.

"Sirius!" roep ik, "jij had het... uhm... geld, toch?"

Sirius kijkt op en loopt naar me toe. Hij geeft me het Muggle geld en ik betaal het kettinkje.

"Alstublieft, tot ziens, fijne feestdagen!" zegt de man.

"Hetzelfde!" zeg ik voor ik de winkel uit loop.

"Ik kom eraan," zegt Sirius.

Ik ga op het bankje zitten en staar naar de straat in. Het sneeuwt en de er hangen lampjes van lantaarnpaal naar lantaarnpaal dus het ziet er gezellig uit. De winkeldeur gaat open en Sirius stapt de winkel uit.

"Waar gaan we nu heen?" vraag ik.

"De verkleedwinkel," zegt Sirius lachend.

"Hey Siri, hoeveel dagen tot kerst?"
"Dat duurt nog 120 dagen."

The Halfblood PrincessWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu