06 - The Barbies

583 34 5
                                    


"Miss Snape, wat is het antwoord op opgave 4?" Ik schrik op uit mijn gedachten en zoek gestrest naar de vraag in mijn boek. Ik kan het niet vinden en kijk aarzelend naar professor Mcgonagall.

Een Animagus kan vrijwillig in een bepaald dier veranderen. Zoals ik in een kat. Vandaag nog Snape.

"Een Animagus kan vrijwillig in een bepaald dier veranderen. Zoals u in een kat," zeg ik trots.

Ze kijkt me even verbaasd aan. "Uitstekend," zegt ze dan uiteindelijk, "de les is voorbij, voor de volgende les wil ik van iedereen het verslag over het eerste hoofdstuk op mijn bureau hebben liggen."

"Zag je haar gezicht!" lachend lopen Stella en ik het lokaal uit, richting lunch in de grote hal, "Ik wist niet eens in welk hoofdstuk we waren!"

"Hee El! Klopt het wat je flikte bij Minnie?" roept Sirius als we bij de tafel aankomen.

"Wie is Minnie?" zeg ik terwijl ik mijn bord vol schep.

"Minerva Mcgonagall a.k.a. Minnie," zegt James met z'n mond vol. Ik grinnik.

"Hap, kauw, slik, praat, James. Maar ja, ik lag half te slapen en toen vroeg "Minnie" me iets. Ik had het niet gehoord dus ik las haar gedachten en toen wist ik het. Ze was heel verbaasd." lach ik.

"Serieus?!" roept Sirius.

"Nee dat is mmm-" maar verder kom ik niet want mijn lippen zitten opeens aan elkaar vast. James stopt lachend zijn stok weg.

"Mhmm mmmhh," ik ga gewoon verder met mij verhaal, "mmmm mmm mmm mmhhm. Mmmmhh, mmmm mmm mm."

"Dit is nog irritanter," zegt Stella, "kijk en leer James." Ze zwaait een keer met haar stok en mijn lippen laten los. Ik glimlach breed.

"..." er komt niks uit mijn mond. Ik zeg van alles maar het blijft stil.

"Zo dat is lekker rustig," zegt James en hij legt zijn benen op tafel.

Ik pak mijn eigen stok en laat zijn voeten omhoog zweven. Hij valt achterover en ik begin te lachen. Niemand kan het horen maar toch.

Ik kijk nog een keer boos naar Stella en begin haar daarna te bekogelen met gebakken aardappeltjes. Ze zucht en zwaait weer met haar stok.

"Zo, eindelijk, dat heb ik gemist," lach ik en begin te eten.

Tijdens het eten kijk ik de zaal rond en mijn ogen blijven hangen bij de Slytherintafel. Er zitten drie mensen aan het uiteinde van de tafel en ze zijn de enige in de hele zaal die geen gewaad aan hebben.

"Wie zijn dat?" vraag ik naar Stella.

"Vijfde jaars Slytherins," zegt ze, "Die eerste blonde Barbie is Layla McKay. Ze denkt echt dat ze alles is. Ze is ook Captain van het Quidditchteam. Haar ouders zijn rijk en dat laat ze maar al te goed merken. Ze weet ook heel veel. Van bijna iedereen die op Hogwarts zit weet ze of ze Pure Blood, Halfblood of Muggleborn zijn. Die bruinharige Barbie naast McKay is Skylar Parker. Zij heeft echt de hersens van een theelepel. Als er iemand dom is dan is zij het wel. Dan heb je dat laatste meisje, Lucille Foster, zij is zegmaar het normaalste mens uit die groep. Ze hebben nooit een uniform aan. Ook hebben de ouders van McKay geld betaald zodat ze met z'n drieën een eigen slaapzaal hebben. Niemand mag ze, maar ook echt niemand. Het is een wonder als ze bij de lessen komen. Ik heb ooit Camila Flowar," ze wees naar een zesde jaars Slytherin, "horen zeggen dat Skylar nooit overgaat. Haar ouders betalen gewoon en dan gaat ze over ofzoiets."

"Nou dan zal ik maar eens kennis met ze maken," zeg ik en ik wil opstaan maar Stella houdt me tegen.

"Dat zal ik niet doen, hun ouders werken op een hoge plaats op het ministerie. De vorige keer dat iemand die leeghoofden lastig viel is Dumbledore gedwongen die gene een half jaar te schorsen. Ze zijn nog erger dan Lucius Malfoy en Sirius' nichten."

"En wie zijn dat?"

Ze wees naar een meisje en een jongen van ongeveer onze leeftijd aan de Slytherintafel.

"Hallo, wat zijn jullie nu weer aan het roddelen over mijn oh zo geweldige familie," zegt Sirius extreem sarcastisch.

"Over hoe geweldig die Barbies en je nichten zijn," zeg ik.

"Oh ja die flubberwormen, echt iedereen van mijn familie is achterlijk gestoord. Alleen Andromeda is normaal. Ze hebben me half uit de familie gegooid toen ik in Gryffindor kwam. Ik ben vorige zomer weggelopen van huis. Dus nu woon ik bij James," zegt hij en lacht zijn trauma weg.

"Gezellige familie heb jij," zeg ik zacht.

"Yep fantastisch, wil je er mee trouwen? Je mag ze hebben."

"Nee, ze ging al met de grond trouwen. En ik ben nog steeds getuigen!" roept James.

"Sure James," zegt Remus nu.

"Ik meen het!" roept James.

"James, ik ga met de grond op date als jij het voor elkaar krijgt om Lily op date te gaan," zeg ik.

James ogen beginnen te glimmen en hij springt. Al het eten vliegt door de lucht en ik moet wegduiken voor een schaal pudding. Ik denk serieus dat die pudding vervloekt is hier.

"Hee Lils!!" roept James naar Lily die aan de andere kant van de tafel zit, "Je wilt nog steeds niet op date met me hè?"

"Nee, nog steeds niet!" roept ze glimlachend terug.

"Je komt er wel James," lacht Sirius, "ooit kom je er."

Ik schiet in de lach door het zielige hoofd van James. De bel gaat en ik sta op voor de volgende les. Mijn toverstok steek ik in mijn knot waardoor ik Stella sla met mij elleboog.

"Serieus?!" roept ze.

"Nee dat is Sirius, ik-"

"ELOISE!!" roepen Stella, Sirius, Remus, James en Peter in koor.

De namen Layla McKay, Skylar Parker en Lucille Foster hebben ik en een vriendin bedacht als idee voor haar boek. Ze zitten nu dus ook in mijn boek! Volg haar ook en lees ook haar boeken: Sevda__04

The Halfblood PrincessWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu