18 - Dreams

458 27 16
                                    

- Eloise Snape -

Het was niks ernstigs. Met de zwaai van een toverstok waas de wond weer heel en mijn arm was na een paar vermoeiende spreuken weer normaal. Niet helemaal, dus ik moet nog zo'n Nutella ding om, hoe Stella het noemt.

"IK LEEF WEER!" blèr ik als mevrouw Potter de deur van het huis open doet.

"Ssttt," grinnikt ze, "het is half 2 's nachts."

"Ah joh, die slapen toch niet," lach ik, "Die zitten met z'n alle naast elkaar op de bank te stressen omdat ze denken dat ik dood ben!"

"Ik hoor anders niks," lacht Stella.

We lopen het huis binnen en ik volg Stella en mevrouw Potter naar de woonkamer. Naast elkaar op de bank, eerder half over elkaar heen, liggen Sirius, James, Remus en Lily te slapen.

Ik en Stella schieten in de lach en mevrouw Potter grinnikt.

"Als jullie het niet erg vinden ga ik naar bed," zegt mevrouw Potter.

Stella knikt en ik loop naar haar toe.

"Dankuwel," zeg ik en geef haar een knuffel.

"Geen dank kind," zegt ze terwijl ze de trap op loopt.

Ik draai me om en kijk Stella met een duistere grijns aan.

"Oh merlin wat nu weer," zucht die.

"Ik ga dromen beïnvloeden," zeg ik grijnzend.

"Oh nee," lacht Stella.

"Wat gaan we voor Siri doen?" grinnik ik.

"Een meisje wijst hem af!" roept ze meteen.

"Jaaaa! Maar eerst ga ik in iedereens dromen kijken," lach ik.

Stella knikt en ik kijk naar James. Ik sluit mijn ogen voor een seconde en haal diep adem. Dromen zijn moeilijker om in te komen. Ik heb Stella al een keer als proefpersoon gebruikt, wat ze wel wist toen. Maar de jongens en Lily weten het niet, wat het best leuk maakt. Ik kijk strak naar Remus.

Als je in dromen dingen kon ruiken zou het enige wat je rook de geur van chocolade zijn. Remus loopt samen met een hond door een wereld gemaakt van alleen maar chocolade. De hond kwispelt vrolijk in het rond en Remus knielt naast de hond neer. Hij aait hem even over zijn kop en kijkt op als hij geritsel hoort. Uit de struiken gemaakt van witte chocolade komt een hert. Remus glimlacht even en lijkt gelukkig. Echt gelukkig.

"Ik ga zijn droom niet verpesten," zeg ik als ik weer naar Stella kijk.

"Waarom niet?!" roept ze, "Wat droomde hij?"

"Niks," zeg ik terwijl nog een keer naar Remus kijk. Mijn blik gaat van Remus naar James.

"Lily!" roept James. De weilanden waar James en Lily doorheen rennen staan vol in de bloei en onder de enige boom in de wijde omtrek blijf Lily staan. Met haar rug naar die van James. Als James bij Lily is aangekomen draait ze zich om en druk haar lippen op die van hem.

"Ieuw gadver!" roep ik en Stella schiet in de lach.

"Wat zag je?!" vraagt ze hoofdschuddend.

"James en Lily, in een weiland vol bloemen, zoenend!" zeg ik terwijl ik een vies gezicht trek. Stella begint nog harder te lachen en ik begin te grijnzen.

"Nu ben ik aan de beurt met dromen!" grijns ik.

"Lily!" roept James. De weilanden waar James en Lily doorheen rennen staan vol in de bloei en onder de enige boom in de wijde omtrek blijf Lily staan. Met haar rug naar die van James. Als James bij Lily is aangekomen draait ze zich om en wil haar lippen op die van hem drukken maar ik kom er met mijn hoofd tussen.

The Halfblood PrincessWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu