21 - Merry Christmas

415 23 4
                                    

- Eloise Snape -

De sneeuw dwarrelt op mijn schouders en ik duik wat dieper in mijn mantel. Meerdere mensen kijken ons raar aan. Wat ik ze niet heel erg kwalijk neem aangezien we er heel anders uit zien dan de gemiddelde Muggle.

Sirius en ik waren al klaar met het kopen van cadeautjes. We hadden nog even iets gedronken bij een cafeetje en het was nu al bijna half één 's nachts.

"Eloise?" vraagt Sirius opeens.

"Hmm?" zeg ik zacht.

"Als je één ding mocht wensen, wat zou dan dan zijn?" vraagt hij.

"I don't know," zeg ik, "er zijn zoveel dingen die ik zou willen."

Sirius zegt niks en kijkt recht voor zich uit.

"Maar eigenlijk gewoon dat jullie allemaal een gelukkig leven krijgen na school," zeg ik zacht.

"En jij zelf dan?" vraagt Sirius.

"Dat komt wel goed," zeg ik zacht maar daar ben ik ergens niet zeker van. De situatie thuis is niet heel goed op dit moment. Mijn ouders maken vaak ruzie met elkaar. Ze weten niet dat ik het weet en volgens mij heeft Severus ook geen idee.

"Waar denk je altijd eerst aan anderen voordat je aan jezelf denkt," vraagt Sirius en hij kijkt me aan.

Ik haal enkel mijn schouders op en blijf voor me uit kijken.

"Ik vind mezelf niet belangrijk genoeg, ik ben pas gelukkig als anderen gelukkig zijn," zeg ik heel zacht, hopend dat Sirius het niet kan horen. Sirius kijkt me aan en ik kijk terug. Heel lang maar toch ook weer zo kort kijken we in elkaars ogen. Zijn mooie grijze ogen, ik lijk erin te verdwalen en ik-

Ik kijk weg. Staar naar naar mijn voeten op de besneeuwde grond. Mijn gedachten vliegen als tornado's door mijn hoofd. Het is Sirius, het kan niet. Ik- ik weet niet wat het was...

"Denk ook aan jezelf. Jij verdient dat ook," zegt Sirius en de rest van de weg blijft het stil. Geen ongemakkelijke stilte maar een fijne stilte, een vredige stilte.

Ondertussen zijn we bij de motor aangekomen. Sirius pakt de helmen en geeft er één aan mij. Ik zet hem op mijn hoofd en kijk even hoe Sirius met de motor aan het klooien is.

Ik kijk om me heen. Het is stil in het stadje en de enige mensen die op straat lopen zijn de mensen die op kerstavond bij mensen hebben gegeten.

"Kom je?" vraagt Sirius. Ik knik en stap achterop de motor.

***

Als ik de volgende ochtend wakker is het nog donker buiten. Iedereen slaapt nog. Lily had met wat spreuken de twee bedden verbreed. De jongens lagen met z'n drieën in één bed en ik en de twee meiden lagen in het andere bed.

Ik kijk naar iedereen en grinnik als ik de jongens zie. Remus ligt helemaal op het randje van het bed terwijl James en Sirius half over elkaar heen liggen.

Zacht lachend stap uit het bed. Mijn camera die in mijn hutkoffer zit trek ik eruit en maak snel een foto van de jongens. Maar ook van Stella en Lily.

Terwijl ik mijn camera terug in mijn hutkoffer stop komt er ineens een slecht plan in mijn hoofd op. Ik sluip de kamer uit en loop op mijn tenen de trap af naar beneden. Zo stil mogelijk loop ik naar de kerstboom en ga opzoek naar de cadeautjes van Sirius en James.

The Halfblood PrincessWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu