19 - right Lils?!

464 26 22
                                    

- Eloise Snape -

De volgende dag waren we het voorval van die nacht al weer vergeten. Ik werd wakker van de zonnestralen die door de gordijnen kwamen....

Nee grapje.

Was het maar zo.

Een emmer water beland op mijn hoofd en ik geef een gil. James en Sirius staan grijnzend aan de rand van het bed. Stella en Lily, die in hetzelfde bed lagen als ik, zijn ook zeiknat.

"GOOOOEEEEEDEMORGEN!" roepen James en Sirius in koor.

"Ja ja, jij ook goedemorgen," zucht ik.

"Ontbijt staat klaar," zegt Remus, die hoofdschuddend in de deuropening staat.

"We komen," zegt Stella terwijl ze haar hoofd in haar zeiknatte kussen duwt.

De jongens lopen de kamer uit en ik rol het bed uit.

Letterlijk.

"Auw!"

"Slim Eloise, heel slim," zegt Stella lachend.

Ik krabbel overeind en waggel als een soort pinguïn de badkamer in.

"Hey El, ik denk dat meerdere natuurfilms je graag zouden willen hebben!" roept Lily.

"Waar kan ik auditie doen?" glimlach ik.

Ik draai de deur van de badkamer op slot en leun met mijn handen op de wastafel. Ik kijk in de spiegel en zucht. Mijn ogen staan vermoeid. We doen allemaal alsof we alle gebeurtenissen vergeten maar ikzelf heb er het meeste last van. Ik heb vanaf kinds af aan al lastige situaties meegemaakt. Nooit heb ik ook maar tegen iemand van mijn vrienden verteld wat er speelde toen ik jonger was. En ik weet ook niet of ik de moed in me heb om het ze te vertellen.

"El?" de stem van Sirius schud me wakker uit mijn gedachten.

"Ik kom er aan," zucht ik. Het is stil aan de andere kant van de deur. Sirius heeft het ook niet makkelijk. Zijn ouders doen alsof hij nooit is geboren. Mijn ouders houden van mij en Severus. Het enige probleem is dat ze soms niet van elkaar houden. Sirius daarin tegen heeft het moeilijker. Hij heeft nooit een warm gezin gehad.

"Eloise schiet op het ontbijt wordt koud!" roept de stem van Sirius vanaf de andere kant van de deur. Ik schrik op. Hij beukt met z'n vuist op de deur en als ik de deur open doe bijna op mijn hoofd.

"Oh oeps ik-," zegt Sirius maar hij kan zijn zin niet afmaken want ik sla mijn armen om hem heen. Als ik hem loslaat kijkt hij me verbaasd aan.

"Dat mag wel is vaker gebeuren," zeg ik terwijl ik de kamer uit loop en een verbaasde Sirius achterlaat.

Ik ren de trap af en plof neer op de lege stoel naast James.

"Daar zit Sirius altijd," zegt hij.

"Dat is jammer voor hem want nu zit ik er," grijns ik. Sirius komt de trap afgerend en staart me met een vuile blik aan.

"Als ik je arm niet gisteren al had gebroken dan zou ik dat nu doen. Maar helaas," zucht hij terwijl hij naast me neerploft.

"Jammer voor jou, wat gaan we vandaag doen?" glimlach ik.

"Welke dag is het vandaag eigenlijk?" vraagt Lily.

"Vrijdag 24 december, kerstavond," glimlacht Stella.

"Ein-de-lijk!" roept Lily.

"MERRY CHRISTMAS AND A HAPPY NEW YEAR!" blèr ik.

"Applaus voor Eloise en haar prachtige geschreeuw op de vroege morgen!" lacht Remus en de rest schiet in de lach.

"Ik heb een idee," zegt James, "Normaal zijn we nu met vier, Sirius, Remus, ik en Peter. Dan kopen we altijd cadeautjes voor elkaar in duo's. Want anders weten we allemaal al wat we voor elkaar kopen. Sirius en ik mogen absoluut niet weten wat we voor elkaar gaan kopen natuurlijk!"

"Dat is wel leuk!" zeg ik, "Maar ik heb een idee om het nog leuker te maken! Iedereen schrijf zijn naam op een papiertje en stop het in James' schoen." Ik pakte James zijn schoen van de grond maar die rook iets minder lekker dan ik hoopte. "Nee weet je wat, we stoppen ze niet in James' schoen."

"Hier," zegt Stella terwijl ze een lege kom waar eerst broodjes in zaten naar me gooit.

"Top!" zeg ik.

Iedereen schrijft zijn naam op een briefje en stopt hem in de kom. Ik schud de kom een paar keer door elkaar en pak er vervolgens een briefje uit.

"De eerste kandidaat is... Remus! Wie zou de gelukkige zijn? Wie mag er met meneer Lupin mee naar de stad?" ik pak nog een briefje uit de kom.

"Stella Clark is de gelukkige!" roep ik en ik doe moeite om niet te lachen door iedereens hoofd.

"En de volgende kandidaat is... Lily Evans! Wie mag er met Miss Evans mee naar het dorp?"

Vanuit mijn ooghoek zie ik Stella de kom saboteren en ik grinnik als ik merk wat ze doet.

"James Potter!" lach ik.

"YESS!" roept de jongen naast mij.

"Oh nee," hoor ik tegen over mij.

"Nou love dan zijn er nog maar twee kaartjes over," hoor ik daarnaast.

"Oh nee," zeg ik zelf.

Stella en Remus schieten in de lach.

"Op mijn begrafenis wil ik oud-roze rozen als bloemen en daarna een geweldige after-party!" zucht ik.

"Ik wil gele bloemen en geen gejank of zwarte kleding," zegt Lily.

"Oh dat wil ik ook niet, geen zwarte kleding!" roep ik.

"Ik hoop niet dat we die nu al moeten gaan plannen?" zegt Sirius lachend.

"Nee grapje, Lily en ik gaan samen honderd worden! Toch Lils?" lach ik.

"Jaaa!" zegt Lily, "wij allemaal. Als we later 80 zijn dan zitten we ook zo en denken we terug aan onze 'rebelse' tiener jaren!"

"JAAA!" roept de rest ik koor.

"Doen we!" lach ik.

(Kon ik jullie dit aandoen? Maybe, maybe not... :( Het is trouwens meer dan een maand geleden dat ik een hoofdstuk heb geüpload. Het spijt me. Vanaf vandaag komen er heel veel hoofdstukken online! Love you guys
x Esmée)

The Halfblood PrincessWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu