- Eloise Snape -
De volgende ochtend zitten we met z'n alle aan het ontbijt in de grote zaal als McGonagall naar ons toe komt lopen. Ze geeft ons tot mijn grote verbazing nieuwe roosters.
Het rooster na de kerstvakantie is flink veranderd. Ik heb geen idee waarom. Ik heb nu een blokuur Potions met de Slytherins als eerste les op maandagochtend.
James zucht dramatisch en ik grinnik.
"Jij hebt maar één blokuur!!" roept hij terwijl hij over mijn schouder meeleest.
"Helemaal niet, ik heb er drie," roep ik.
"Maar dat is met Hufflepuff dus dat telt niet!" roept hij.
"Wie hebben er allemaal een blokuur Potions zo?" vraagt Remus.
"Ik!" zegt bijna iedereen ik koor.
"Gezellig met z'n alle!!" grinnik ik.
"We hebben hetzelfde rooster volgens mij!" roept Stella.
"Echt?" vraag ik verbaasd.
"Jaaa!" roept Stella. Ik schiet in de lach en vraag me af hoe zij bijna 17 kan zijn. Dat vraag ik me trouwens bij iedereen af.
Remus merkt op dat het bijna half negen is dus we staan op en beginnen onze weg richting de kerkers.
"El," zegt James.
"Hmm?" en ik kijk om. Precies als ik om kijk vuren Sirius en James tegelijk een spreuk af op mij.
Mijn haar en handen (en waarschijnlijk ook mijn gezicht!) worden paars.
"JAAA," roepen ze in koor.
"HET IS GELUKT!" schreeuwt Sirius.
"WE HEBBEN ELOISE VERVLOEKT!" roept James terwijl hij op en neer springt.
Ik zucht terwijl ik mijn haar en huid weer normaal maak.
"Expelliarmus," zegt ik terwijl ik mijn stok op Sirius richt. Behendig vang ik Sirius' stok en richt mijn eigen stok op James.
"Die hou ik even als je het niet erg vind," zeg ik terwijl ik met Sirius' stok door de lucht zwaai. Nog steeds heb ik mijn stok op James gericht die maar een beetje onschuldig staat te glimlachen. "Locomotor Mortis."
James' benen plakken aan elkaar en met een klap valt hij achterover. Lily slaakt een kreet en ik schiet in de lach.
"Help me," jammert James, "Lily help me."
"Waarom zou ik Potter?" zucht Lily.
"El schiet op we komen te laat," zegt Remus geïrriteerd. Lachend maak ik James' benen los en pak zijn stok, die hij had laten vallen, van de vloer.
"Eloise Snape, zou ik alsjeblieft mijn toverstok terug mogen?" begint Sirius.
"Ja, Eloise Eline Snape," roept James terwijl hij opspringt.
"Het is Eloise Eileen Snape voor jou," lach ik, "hoe kom je nou bij Eline?"
"I don't know, maar mag ik m'n stok terug?" zegt James.
JE LEEST
The Halfblood Princess
FanficEloise Snape is het tweelingzusje van Severus Snape. Ze heeft door verschillende omstandigheden haar hele leven thuis les gehad van haar moeder. Maar nu ze 16 jaar oud is kan ook eindelijk haar leven op Hogwarts beginnen. Op Hogwarts wordt ze gesor...