4.

752 74 19
                                    

Asi budem musieť prehodnotiť pár drobností, ako napríklad vzťah tých dvoch bratrancov. Dopekla, proste sa objímite, poplačte si na ramenách a s láskou zavzpomínajte na Ellu! To je to také ťažké?

Áno, zrejme áno.

Nikto vám nikdy nepovie, že stredoškolské párty boli vlastne zábavné. Samozrejme, ako pre koho...Ale keď stredoškoláci vyrastú, prepadne ich nepochopiteľné nutkanie byť vzorom pre mladších, a tam sa rozhodne nezaraďuje spiť sa každý víkend pod obraz boží.

To je ale šťastie, že ja som ešte nedospela, však?

Totiž, dostanú sa vám rady typu: Mala by si čo najskôr dospieť, dobré známky sú dôležité pre tvoju budúcnosť, najprv si premysli čo chceš urobiť a až potom to urob, alkohol a chlapci by pre teba nemali byť na prvom mieste,...

Hovadiny, hovadiny, hovadiny.

Nie že by to nebola pravda. Všetky tieto rady sú dôležité a pravdivé, ale nie všetci sú pripravení ich počuť. Nie každý dokáže byť rozumný už v detstve, a premýšľať nad následkami svojich činov. A niekto sa to nenaučí nikdy.

Moja sestra to vždy chápala, a dávala si pozor. Bola tá strašia a rozumnejšia z nás dvoch, ja tá mladšia, divokejšia a hlavne neposlušná. Kebyže teraz môžem vrátiť čas, zmenila by som to. Sadla by som si do Ellinej izby a celý deň počúvala prednášky, ktoré som kedysi tak neznášala. Dala by som za to čokoľvek.

Neskoro. Uvedomiť som si to mala pred tromi rokmi.

A presne preto toto všetko robím. Lebo v tomto dome je okrem pár desiatok študentov aj Grayson a Elliot. Dvaja najväčší klamári pod slnkom, ktorí sa mi hnusia tak veľmi až kvôli tomu občas strácam hlavu. To oni totiž polícii tvrdili, že Ella je psychicky nestabilná a depresiami tajne trpela už dlhšie. Sama skočila z útesu vysokého niekoľko stoviek metrov a zabila sa.

Klamári.

Päste som nahnevane zovrela, ale radšej som ich schovala za chrbát aby si toho nikto nevšimol. Nechcela som pokaziť večer Jonahovi a Alai. Moji najlepší kamaráti neobľubovali veľmi pozornosť, ale nakoniec podľahli mojim prosbám a ja som ich sem donútila prísť.

Jonah si neposlušné ryšavé vlasy len letmo prehrabol prstami, zato Alaia mala svoje divoké kučery v nádhernom vrkoči. Alaia je rovnako ako jej rodičia černoška, nikdy som ju nevidela hanbiť sa za farbu svojej pokožky, a som za to úprimne rada. Je nízka, troška zavalitá, ale rozkošná a veselá. Každého koho chce okúzli, no ak jej niekto náhodou nepadne do oka, dokáže ho nenávidieť každým kúskom svojho malého tela.

Jonah je naopak vysoký, štíhli chlapec s príliš dlhými rukami a nohami. Pehy mu zakrývajú takmer každý centimeter jeho tváre, a dokonca sa mu zatúlali aj na chrbát a ďalej. V jeho hlave sa ukladá nespočetne veľké množstvo informácii a okrem počítačových hier sa tam viac nezmestí.

Dnes vyzerajú nervózne, a tak som im do ruky strčila pitie. Na uvoľnenie.

Alaia mi venovala hnusný pohľad a pitie postavila na najbližší stolík. Jonah si z nej ihneď zobral príklad a ja som len pokrútila hlavou. Snažila som sa.

Mali by ste niečo vedieť.

Ak na svoju stranu získate Alaiu, dostanete ju v balíčku spolu aj s Jonahom. Naopak, ak si ju znepriatelíte, máte hneď dva problémy.

Tak to proste je.

V dave som zahliadla Colina a tak som sa rýchlo oddelila od Alai a Jonaha. Kde je Colin, je aj Elliot. A kde je Elliot, je aj Grayson. Aspoň tak to bývalo kedysi, keď som sa však pozrela dookola, vyzeralo to tak, že Grayson tu nie. Zúfalo som si prezrela dav, čoho si Colin všimol.

,,Hľadáš niekoho?" sladko sa usmial.

,,Oh, nie. Asi...asi si pôjdem pre pitie," zakoktala som sa. Colin ma pobozkal na líce a privývol. Preboha, prečo musí byť taký dokonalý? Prečo sa správa, ako by som bola stred jeho vesmíru? Jeho pravá láska?

Je ako žuvačka ktorá sa vám prilepí na podnebie a nie a nie ju dostať preč. S trpkou príchuťou sklamania a zrady.

Keď som bola s Colinom a Elliotom, okolo seba som mala dosť priestoru. Ľudia sa im naschvál vyhýbali. Akonáhle som však ten kruh opustila, zo všetkých strán ma strkali cudzie ruky, na oblečení som mala kvapky piva a nohy pošlapané ako stádom slonov.

Môj dom nebol veľmi veľký, no človek sa tu aj tak hľadal ťažko. Nikdy by som nepovedala, že nájsť Graysona bude také náročné. Vždy ho obklopoval dav ľudí a lepil sa mu na päty ako zúfalí na nádej, no on nebol v obývačke, na záchode v žiadnej izbe a ani nikde inde.

Otočila som sa na päte a chcela to vzdať, keď som ho konečne zazrela.

V Ellinej izbe.

Grayson WilderWhere stories live. Discover now