chapter 09

684 84 45
                                    

"Aku dah 'Check' Hyun. nampaknya Hyun ada Tonsil jadi kau kena hati-hati sikitlah. jangan bagi dia kena panas, jangan bagi dia duduk di tempat orang yang ramai sebab aku takut Tonsil dia makin teruk. nanti balik bagi dia ubat Antibiotik. habiskan semua ya." Terang Jungkook. aku mengangguk perlahan.

Aku mengusap rambut Hyun yang sudah terlelap di atas lengan ku. nampak nya selepas ni aku kena berhati-hati. mungkin sebab aku bawa Hyun keluar untuk makan tengahari tadi. tambah pula cuaca sekarang boleh tahan panas.

"Anak siapa kau jaga ni? bukan kau tak suka jaga budak-budak ke?" Soal Jungkook seraya tangan nya bergerak-gerak menekan Keyboard Computer. Mata lelaki itu fokus memandang Screen Computer. aku mengeluh.

"Anak Taehyung." Jawabku sekali gus membuatkan Jungkook berhenti menekan Keyboard. mata Jungkook yang tadinya menatap Screen Computer kini beralih memandang ke arah aku.

"Aku tak salah dengar kan? anak Taehyung?" Soal Jungkook ingin mengambil kepastian "Ya. ini anak Taehyung. dia baru balik daripada Perangis berapa hari yang lepas." Balasku. entah mengapa riak wajah Jungkook kelihatan tidak suka apabila mendengar berita bahawa Taehyung sudah pulang ke korea.

"Habis tu..kenapa kau jaga anak dia?" Soal Jungkook lagi "Panjang cerita dia. Jungkook" Aku mengulingkan bebola mata. kenapa lah Jungkook ni suka betul Busy Body.

"pendek kan lah."

"Taehyung kena tipu dengan rakan sekerja dia kemudian syarikat dia muflis. selepas syarikat Taehyung muflis. Kak Soojin minta cerai, halau Taehyung keluar daripada rumah. disebabkan tak ada hala tuju. Taehyung balik semula ke korea dan untuk sementara waktu ni Taehyung tinggal dengan aku dan dia tengah cari kerja sekarang. dia tak boleh nak bawa Hyun jadi dia minta tolong aku jagakan. puas hati kau Jungkook?" Panjang lebar aku berbicara. aku menyandarkan badanku ke kerusi.

"Kau dengan Taehyung tinggal serumah? Hyunjin kau dengan Taehyung bukan nya adik beradik sebenar. tak elok kalau kau berdua duduk serumah. kalau dia buat apa-apa dekat kau macam mana?"

"Apa yang kau merepek ni? aku dengan dia pernah duduk serumah berpuluh tahun dan aku tahu Taehyung tak akan buat benda yang bukan-bukan. aku kenal dia." kataku geram.

"itu dulu. Hyunjin, sekarang kau dah jadi seorang wanita mana mungkin Taehyung tak terfikir untuk buat sesuatu." Kata Jungkook. aku berdengus. kenapa Jungkook nampak seperti mahu memburuk-buruk kan Taehyung?

"apa maksud kau buat sesuatu? tidur bersama macam tu? kalau dia tidur dengan aku sekali pun itu masalah aku. tak ada kena mengena dengan kau. kenapa kau cemburu ke ataupun kau takut aku akan jatuh cinta dengan Taehyung semula?" Soalku sinis. suasana di dalam bilik rawatan kini terasa tegang.

"Keluar lah. Aku ada pesakit lain." Ujar Jungkook. lelaki itu mengeluh perlahan. aku tersenyum sinis kemudian bingkas berdiri. aku terus meninggalkan Jungkook tanpa berkata apa-apa.

🌸🌸🌸🌸🌸

"Taehyung. tak ceraikan You lagi ke?" Soal Mingyu sebelah tangan nya bermain dengan rambut panjang milik Soojin, Soojin mengeleng.

"Belum, I dah hantar borang cerai kami. Tapi, I kena balik semula ke korea baru lah surat ceria itu diluluskan. I tak sanggup nak tinggalkan You sekejap Gyu." Balas Soojin. dia meletakkan kepalanya di atas dada bidang milik Mingyu, Mingyu tersenyum.

nampaknya rancangan dia dan Soojin menjadi. mereka berdua yang merancang untuk membuat Taehyung muflis dan bila Taehyung muflis. mereka dapat Wang dan mereka berdua boleh berkahwin.

Mingyu mencium bibir Soojin, Soojin membalas ciuman Mingyu.

"I love you so much. sayang"

"I love you too. Mingyu"

🌸🌸🌸🌸🌸

Jungkook memasukan dua keping duit kertas ke dalam mesin air kemudian tangan dia menekan butang 'Ice Americano' berapa saat kemudian keluar secawan Ice Americano. Jungkook mengeluh seraya mengambil airnya.

dia melabuhkan punggung ke atas kerusi di hadapan mesin air itu. fikiran nya kusut. mengapa Taehyung harus muncul pada saat-saat sebegini? dia baru sahaja merancang mahu melamar Hyunjin pada hujung minggu ini namun nampaknya dia terpaksa membatalkan rancangan nya kerana Taehyung.

Taehyung, satu-satu nya pesaing ketat baginya kerana Hyunjin begitu cintakan Taehyung. sudah puas Jungkook menunjukkan segala usaha nya untuk memikat Hyunjin tetapi Hyunjin tetap juga cintakan Taehyung.

"Dokter Jeon. buat apa?" Jungkook berhenti mengelamun apabila seorang nurse menegurnya ataupun lebih dikenali sebagai Yein, Jung Yein.

Yein mengambil tempat disebelah Jungkook, Jungkook hanya diam. soalan Yein tadi dibiar tidak dijawab. Yein mencemik "Kenapa Dokter Jeon ni jual mahal sangat ya. kenapa Dokter Jeon tak terima sahaja saya. saya ni cantik, baik. saya boleh tolong Dokter Jeon bila Dokter Jeon nak be—" belum sempat Yein mahu menghabiskan kata-katanya. Jungkook terlebih dahulu memotong.

"Yein, saya tengah serabut ni boleh tak jangan ganggu saya?" Kata Jungkook geram. Yein diam tak terkutik. wajah Jungkook yang dingin itu membuatkan dia sedikit kecut perut.

"Maaf. saya minta diri dulu." Yein terus bangun kemudian meninggalkan Jungkook, Jungkook menyandarkan tubuh nya pada kerusi. dahinya diurut perlahan. boleh sakit jiwa dia melihat perangai Yein yang gedik tahap tujuh keturunan itu.

"Wah. ada peminat ya sekarang."

"Boleh tak jangan ga—Oh Kevin?" baru sahaja Jungkook mahu memarahi seorang lelaki yang mengangguk nya tetapi niatnya terbantut apabila melihat wajah lelaki itu.

Kevin Moon, salah seorang dokter pratika dibawah Jungkook " Bila kau balik." Jungkook bingkas berdiri "Semalam. Senior dah habis kerja ke?" Soal Kevin. Jungkook mengerling ke arah jam dinding sekilas

"Dah."

"Jom. kita pergi minum. saya belanja." Ajak Kevin "Boleh tapi dengan satu syarat kau jangan banyak tanya sangat soalan. aku penat hari ni." Pesan Jungkook, Kevin tersengih.

"Baik! Jom saya bawa kereta saya." ajak Kevin. Jungkook mengikut Kevin dari belakang sampai sahaja diluar hospital. sebuah kereta mewah sudah menunggu.

"Kereta kau?" Soal Jungkook. Kevin mengangguk "No bad. kau memang anak orang kaya lah kan. aku kerja sebagai dokter pakar pun masih tak mampu nak pakai kereta mahal." Kata Jungkook kemudian masuk ke dalam perut kereta mewah bilik Kevin.

🌸🌸🌸🌸🌸

Kevin Moon💫

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Kevin Moon💫

Ayokkkk Jungkook dengan Hyunjin gado👀

Age||KTHWhere stories live. Discover now