part 4

105 5 0
                                    

وتمر الايام كما هو المعتاد لتمر سنتين علي ابطالنا ومن ااطبيعي ان تتغير احوالهم دعونا نذهب الي بيت الشريف حيث تجتمع العائلة علي مائة االطعام يتناولون الطعان فقالت وجد لمسلم:مسلم فكرت في الموضوع الي قولت عليه فقال لها:ايوة يا حبيتي شوفي اليوم الي تحبيه وتعالي الشركة فقاطعته وجد:بس مش عايزه حد يعرف اني اختك وكدة ووكمان هجيب وحده صاحبتي معايا اشطا يا معلم فقال. بتلقائيه:خلاص يا زميلي اعتبر الموضوع حصل فنظر والديهم بصدمة قائلين في نفس اللخظه:يالهووي فنظرا اليهم مستغربين:في ايه مالكم فقال نوح:لا بس تقريبا وجد بعتت عليك الله اعلم فضحكوا عليهم وبعد ذلك ذعب مسلم الي شركته وهو في طريقه للمكتب قال لجوومانه السكرتيرة الخاصه به:اتواصلي مع شعيب الجندي وخليه يجي علشان في موضوع مهم عايزه فيه قال ذلك ودخل مكتبه بينما هي ظلت تنظر له بنظرات خالمه قائلة في نفسها: يخرب بيت حلاوتك ايه السكر ده قالت ذلك ثم ذهبت لفعل ما وكل اليها بينما هو كان يجلس علي مكتبه يراجع اوراق مهمة فون هاتفه فرد عليه قائلا: ميمي حبيتي ايه احقت اوحشك يا قلبي قال ذلك وهو واقف امام نافذه مكتبه فردت عليه ميرال قائلة:يا بكاش ما انت لسه سايبني وبعدين انا كنت عاوزاك في موضوع ضروري ونسيت اقولك عليه قبل ما تنزل فقال لها:خير يا امي في ايه فقالت له:خير يا حبيبي بس ابن عمي هيجي انهرده هو وعيلته من تركيا فكنت عاوزاك تروح تجيبهم فقال لها:خلاص هبعت السواق يروح يجيبهم عشان عندي عشاء عمل بالليل فردت عليه قائله:ولا يهمك يا حبيبي خلاص هخلي نوح يروح مع السواق عشان عيب لما يروح السواق لوحده وهو اول مره يزورنا فقال لعا:مافيش مشاكل بس اسمه ايه. ابن عمك ده يا ماما فقالت له:صهيب العمري قال لههااو:تممام هبعت السواق. علي شركة بابا ويروح معاه فقالت له:تسلم يا خبيبي يلا سلام فرد عليها السلام وقال:اروح اقول للسواق وقطع افكاره الباب وهو يفتح ويقول هو:يخرب بيتك خضتني فقال له شعيب:ايه يا بوس ده انت الي قولتلي اجي هاا عغوز ايه انجز فقال ضاحكا:يخرب بيتك الفاظك انت والهبلة الي في تلبيت بهتوا عليا فقال له شعيب:اي هدمة وغمز له في اخر كلامه فقال مسلم بجدية:تمام بص بقا انا مش مطمن للراجل الي اسمه خاتم شاكر ده حاسه انه شغله مش تمام فقال شعيب مؤيدا لحديثه:وانا كمان حتي انا دورت وراه لقيت ان اغلب صفقاته من تحت الطرابيزه فقال له:كده تمام يبقي تقطع كل علاقاتنا بيه فأوما شعيب علي كلامه وقال:خلاص كدة اقوم اشوف باقي الشفل وسلم عليه وذهب لأعماله‘ونذهب الي بيت صهيب العمري حيث تجهز فردوس ااحقائب استعدادا لنزولهم القاهرة فقالت لساجية:مش هاين عليا. اسيبك لوحدك فقالت لها:هنعمل اييه عندي امتحانات اهر السنه والسنه الجايه هقضيها في مصر ان شاء الله وبعدين ماتقلقيش هلا هتبات معايا عشان عمو حازم بردو مسافر دبي وهي هتخلص وهتحصلهم علي هناك فمتقلقيش فقال جهاد لهم:وانا المؤتمر بتاع المانيا يخلص وهحصلكم فقال لهم صهيب:تمام يلا يا فردوس عشان الطيارة فودعوا ساجيه وذهب كلا منهم لوجهته وفي المساء اتت هلا لمنزل ساجيه للمبيت معاها وبعد الكثير من الوقت وصل صهيب وفردوس الي مطار القاهرة واستقبلهم نوح وذخبوا لمنزل الشريف حيث كانت ميرال تنتظرهم علي اخر من الجمر نظرا لصداقتهم القويه حيث كان صهيب ونوح اصدقاء وايضا فردوس وميرال فرخبت بهم ميرال هي ووجد ترحبيا حاارا وبعد قليل اتي مسلم ورحب بهم فقال نوحح لصهيب بعد ان اهذوا قسطا من الراحة:اومال فين جهاد وساجية مانززلوش معاكمم ليه فقالت فردوس:جهاد عنده مؤتمر في المانيا هيخلصه وهيجي اما ساجية فعندهاامتحانات الفتينال هتخلصها وهتنزل هيا وصحبتها فقال مسلم :يوصلوا بالسلامه وظلوا يتحدثون في امورا مختلفة وبغدها ذهب كل شخص لينال قسط من الراحة.
يتبع........
رايكم؟؟؟
#بقلم امنه محمد 💙

-تمرد العشق-حيث تعيش القصص. اكتشف الآن