Aku masih terkejut sebab Joshua tiba-tiba hempaskan pisau tadi.
Tak akanlah dia marah sebab aku nak kahwin dengan Dokyeom?
HUHU.
“ Kau nak kahwin dengan Dokyeom tu? Ya aku tahu dia hensem, rajin buat kerja. Tapi kalau kau betul-betul nak hidup dengan dia, kau kena berubah. Kau kena jadi lebih matang, Yeojung. "
“ Eh apa kena-mengena? " aku menyoal. Dan kepala aku terus diketuk dengan menggunakan senduk.
“ Kau ingat kau dah kahwin dengan dia, kau boleh enjoy? Tak Yeojung sayang! Dia ada anak. Kalau kau kahwin dengan dia, kau automatik menjadi seorang ibu. Kau bersedia ke nak jaga budak? Kau sarapan pun aku yang masakkan tahu tak? " bebel Joshua panjang lebar.
Aku terkesima sebentar.
Betul jugak. Aku bangun pagi pun dia yang kejutkan, inikan pulak nak jadi seorang isteri dan ibu?
Ish ish ish.
Aku kena berubah!
“ Abang, mulai esok, jangan kejutkan saya pagi-pagi, jangan masakkan sarapan untuk saya. Saya nak cuba berdikari! " kataku dengan penuh yakin.
Confident itu kena ada ya gais.
Joshua pun memandang aku dengan pandangan, biar-betul-adik-aku-sorang-ni?
Dia pun berkata,
“ Baik, aku bagi kau masa sebulan untuk berubah menjadi seorang perempuan yang ada wife material gitu. Tapi... "
Ala dia main tapi-tapi pulak.
Ni yang tak suka ni.
“ Tapi apa bang? Janganlah digantung ayat, tarik rambut tu kang huhu. "
“ ...kalau kau gagal berubah dalam masa sebulan, aku kahwinkan kau dengan Soonyoung. On tak on? "
Aku ternganga.
“ ALA NI KENAPA TIBA-TIBA BAWAK MASUK SOONYOUNG PULAK EIII BENCILAH GINI! "
“ Tak setuju takpe, kau single je sampai ke hari tua. Kan kan? " kata Joshua, cuba untuk membuatkan aku lebih marah.
“ OK SAYA AKAN JADI LEBIH MATANG SUPAYA SAYA BOLEH MENJADI SEORANG ISTERI DAN IBU YANG BAIK. Ha gitewww. " kataku dengan penuh bersemangat.
“ Tapi kau kena pastikan si Dokyeom tu bersedia nak ada pengganti atau tak. Kalau tak, sia-sia je kau bersemangat ni. "
Ahh, betul juga. Kang tiba-tiba dia kata dia nak jadi ayah tunggal sampai bila-bila, boleh frust aku.
Macam malu pulak kalau nak pergi gerai dia lagi sekali. Baik aku pergi esok je.
Alang-alang tu aku nak tengok anak kembar dia sekali hehe. Mana tahu budak-budak tu berkenan ke, lepas tu suruh papanya kahwin dengan aku.
Haha yakinnya kamu Yeojung.
++++++
Cover lama terlalu noob, jadi aku buat yang baru hshshshshs.
And, disebabkan ff Go Go Puasa dah habis, maka aku boleh selalu update ff ni yey!
ヽ(´▽`)/
YOU ARE READING
𝘀𝗶 𝗱𝘂𝗱𝗮 𝗽𝗲𝗻𝗷𝘂𝗮𝗹 𝗸𝘂𝗶𝗵. [✓]
Hayran KurguHari-hari aku beli kuih dekat gerai dia. Muak? Tak akan. Dia seorang duda yang menjual kuih untuk menyara hidup dia dan dua orang anak kembarnya. Dia kacak dan rajin buat kerja. Calon suami yang perfect walaupun dia seorang duda! 🌸START : 17 Mei 20...