Semakin hari, Airiel dan Natasha semakin rapat. Ada je benda nak sembang, ada je nak jumpa. Ada jugak beberapa kali Airiel bertanya tentang diri Natasha, tetapi gadis itu menukar topik atau buat hal lain.
Susah nak simpan rahsia dengan orang macam Airiel. Orangnya sangat licik. Tahu tahu dia dah dapat korek rahsia sikit sikit.
Bukan Natasha taknak bagitau dia siapa. Tapi dia lagi suka kalau orang taktau tentang dirinya. Bukan best pun jadi mafia mafia tu.
Dan kalau dicerita, takde orang yang faham pun. Orang cuma akan rasa kagum, wow, Natasha pernah ada dengan mafia. Natasha hebat itu. Natasha hebat ini.
Kalau dijelaskan dengan lebih terperinci pasal dia pun, mula mula jela rasa kagum dengan kisah Natasha mempertahankan iman dia. Last last, sama je. Bahagian mafia itu juga yang dikagumkan.
Waste.
****
" Kau tak takut ke Leo? Bukan takutlah, lebih kepada risau. Tak? "
Airiel memandang Carl. Kemudian pandangan nya beralih pada Jumbo, dan Ryan. Dia meraup rambutnya ke belakang. Nafas dilepaskan.
" Jujur aku cakap, gila aku tak takut. Bila bila masa je si Shark tu boleh attack lagi. Entah macam mana entah cepat sangat dia tahu. Aku pun dah rapat dengan Irine. Lagilah aku risau "
Mereka diam.
" So, senang cerita, biar aku rapat dengan dia. Biar aku tengok tengokkan dia. Irine pun taktau siapa yang serang dia haritu. Memang aku tak tau dia siapa. Tapi aku yakin dia baik "
Rakan rakannya mendekati. Mereka menyekeh kepala Airiel.
" Alahhh, kawan kita dah jatuh cintaaa" kata Jumbo. Carl dan Ryan tertawa.
Airiel mencebik. Haish, tak pernah nak serius. Panjang panjang aku cakap, benda lain yang diaorang cakap. Umur je dah nak masuk kepala tiga, tapi perangai..huh.
" Okaylah. Kalau macam tu yang kau cakap, jangan risau. Kitaorang ada. Budak kitaorang ramai. Kitaorang boleh cover anytime" kata Ryan. Carl menumbuk bahu Ryan.
" Eh kau. Cakap pandai. Bila masa kau tolong. Kau kan penggoda. Apa orang panggil? Penggoda? Penggodam?"
" Kamu jangan pandang rendah dekat saya ya. Hacker hacker aku pun, aku yang tolong korang selama ni tau. Cuba kau fikir, macam mana kau dapat lepas haritu? Sebab aku kan? Ryan, cepat lah! Mana jalan clear?! Aku nak keluar ni! "
" Ungkit "
" Apa ungkit ungkit. Ni lah zaman sekarang, mulut tak reti nak terima kasih. Loji "
Tercengang Carl bila dengar ' loji ' yang dia dapat. Terus diaorang bergomol dekat situ. Airiel sudah pegang kepala. Jumbo tersengih.
****
" Hello? Hah! Daddy!!" Natasha jerit teruja. Sungguh dia rindu akan Nickholai.
" Hello dear. Assalamualaikum.." Nickholai tersenyum.
" Lupa. Assalamualaikum daddy"
" Waalaikumsalam dear. Sorry daddy call lambat. Ada banyak hal. So, apa cerita sana? Okay?"
Natasha mengeluh. " Sorry to said, tapi Tasha tak tau macam mana nak cari Amran tu. Any clues daddy?"
Nickholai terdiam di hujung talian. Dia berfikir.
YOU ARE READING
Irine
ActionBeautifulllll cover by @Rayyzell " Kau..CEO sini kan? Aku nak tanya boleh tak?" - Natasha Irine " Kalau aku taknak? Lagipun aku tak kenal kau. Aku sibuk. " - Airiel Zakhwan ... " Aku ada kan?! Aku tolong kau. " - Airiel Zakhwan " Kenapa? Kenapa kau...