Airiel nak jumpa? Kenapa? Rasanya takde apa apa yang penting pun setakat ni.
Straw dikacau kacau. Menanti kedatangan Airiel. Natasha pulak yang resah. Ada apa apa yang kurang enak didengar ke?
" Ha..look who's here "
Suara Amran. Natasha mengangkat kening.
" Siapa?"
" Airiel"
Airiel memasuki cafe tu. Matanya melingas mencari kelibat Natasha. Pelik, motor ada dekat luar. Orangnya takde?
Baru sahaja mahu menghubungi Natasha, mata dia tertancap pada satu figura yang membelakangi dia. Dia terkaku sejenak. Dia kenal susuk itu. Perlahan lahan dia mendekati.
" Irine?"
Natasha berpaling. Dia turut tergamam. Penampilan Airiel..auch!
Lengan kemeja dilipat hingga paras siku. Tie entah kemana. Kot entah kemana. Rambut sedikit masai tapi nampak elok.
Gosh! Jangan melting!
Airiel turut terpaku. Santai. T-shirt lengan panjang dengan selendang penuh. Penampilan Natasha seperti biasa tetapi dengan penambahan tudung. Senang cakap..
Ya Allah! Cantik naw! Mata biru, kulit putih. Natural beauty, no makeup!
Natasha terlebih dahulu sedar. Dia memetik jari. Airiel terpinga pinga. Dia berdehem. Dia mengambil tempat.
" Ehem...er..kau..a.."
Natasha gelak. " Hey, bila masa kau takde confident ni? Kau ada masalah?"
Airiel menggeleng. " Eh takde! Aku okay"
" Then? Ada apa apa ke nak meet aku?"
Airiel diam. Takkan nak cakap..
' Tadi Ryan and Carl call aku. Diaorang cakap aku kena tengok kau. Aku tengok, and cantik gila! Makin jatuh hati pon ada'
Ha! Kan gila kalau cakap macam tu!
" Kau..dah pakai tudung. Cantik"
Natasha naik merah. Dia pandang Airiel.
" Oh..ok..thanks"
Airiel senyum. " Kau memang something Irine"
" Arghhh jangan lah puji aku lagi!! Stop! Tukar topik!"
Airiel ketawa. Ketawa Amran turut kedengaran. Natasha mencebik.
Dia pandang Airiel. " Serius lah..kau datang just nak cakap ni?"
Airiel sengih.
" Herm..ha, dah alang alang ni, aku terfikir. Jom, teman aku pergi event nanti"
Natasha ternganga. " Ha? Ev..wait what? Hey, taknak lah aku! Kenapa nak suruh aku? Kak Izara kan ada" Natasha tau tu event yang macam mana. Terus ditolak.
Airiel menggoyang goyangkan jari telunjuk dia.
" Ah, kak Izara secretary aku. Dia lain kau lain. Understood?"
" Taknak understood" ujar Natasha selamba. Airiel mendecit.
" Fine. Nanti jangan cari aku. Airiel, teman aku keluar. Teman aku beli ni. Alah, kau lah treat aku, belanja aku aiskrim. Tolong-"
" Merda. Fine, stop it. Aku ikut" Natasha muncung. Tak ikhlas lah tu!
Airiel senyum kemenangan.
" Good girl"
......
" Ini bukan baju! Ini kain meleret! Aku taknak pakai ni!"
Natasha membentak perlahan. Airiel hanya senyum. Natasha mencebik.
Menyesal dia ikut Airiel! Ingatkan apa yang penting sangat! Rupa rupanya nak ajak beli baju untuk event nanti! Pakai jela baju apa yang ada. Dia boleh pinjam baju Izara. Kan senang.
" Irine..okay okay. Aku tak belikan yang ni. Gurau jelah. Please, aku amik cuti semata mata nak ajak kau beli baju ni tau"
" Mr Leo, takde siapa suruh kau amik cuti"
Airiel mengeluh. Dia tidak pedulikan Natasha dah. Biar dia berurusan dengan staf butik.
Natasha hanya menunggu. Dalam hati dah bersungut macam macam. Tak puas hati dengan macam macam perkara sekarang ni.
Setengah jam kemudian, staff kedai muncul dengan sehelai dress. Navy blue dress. Cantik. Tak kembang sangat. Kembang gitu gitu je. Sesuai dengan Natasha. Tutup aurat.
" I'll take this" kata Airiel. Staff itu mengangguk. Natasha melopong. Dia memandang Airiel.
What the hell?
.....
Dengan susah payah Natasha membawa dress tersebut naik ke bilik nya. Mulutnya tak henti henti bercakap. Membebel.
" Aku nak kau pakai ni bila event tu nanti. Kau pergi dengan aku. Kak Izara akan pergi dengan abang Iman"
Terngiang ngiang kata kata Airiel. Natasha mencebik lagi. Tak puas hati tahap gunung!
" I can't wait lah.."
Kata kata Amran pula terngiang ngiang. Mengusik.
" Hwuaaa!!!"
Natasha menjerit. Nasib dia sorang je dekat rumah.
.....
Airiel keluar dari bilik meeting. Tali leher dilonggarkan. Rambut diseka kebelakang. Penat. Badan dah sakit sakit, duduk je atas kerusi tu.
Izara dipandang. Seakan tau, Izara memberitahu Airiel tentang jadualnya.
" Semua meeting dah completed. Tinggal event tu je. You can rest now"
Airiel melepaskan nafas lega.
" Good. Malam ni Airiel dinner in your house boleh?"
Izara senyum. " Mestilah boleh. Abang Iman kamu tu dah banyak kali tanya. At least, boleh jumpa Tasha kan? Maklumlah, dua hari tak jumpa, busy sangat"
Airiel diam. Dalam hati dia mengaku.
Yeah. I miss my Irine so much.
Thanks for reading ')
YOU ARE READING
Irine
ActionBeautifulllll cover by @Rayyzell " Kau..CEO sini kan? Aku nak tanya boleh tak?" - Natasha Irine " Kalau aku taknak? Lagipun aku tak kenal kau. Aku sibuk. " - Airiel Zakhwan ... " Aku ada kan?! Aku tolong kau. " - Airiel Zakhwan " Kenapa? Kenapa kau...