🎈BAB 8🎈

64 5 0
                                    

Jam menunjukkan pukul 12:30 p.m. setelah lama Haikal berfikir akhirnya dia mendapat idea untuk mengembalikan perasaan gembira dalam hati Airin.

Dia memandu ke arah bertentangan jalan pulang ke rumah. Airin sedar yang Haikal memandu ke arah yang lain dan bukan ke arah rumahnya.

"Kal kita nak pergi mana ni?" soal Airin pelik.

"Kal nak ganti balik perasaan takut Rin dengan perasaan gembira. Kal mesti ganti sebab dah tukar waktu di rumah hantu tadi. Kal kan orang yang bertanggungjawab. Hehe." balas Haikal bangga.

Airin hanya mendiamkan diri. Dia hanya mengikuti kemahuan kekasihnya itu.

Setelah terperap lama di dalam kereta, mereka tiba di Taman Orkid Kuala Lumpur.

Haikal bersungguh-sungguh mencari parkir yang kosong kerana terlalu ramai orang berkunjung di situ.

Haikal dan Airin memasuki Taman Orkid setelah membayar RM 1 seorang bagi tiket masuk.

Haikal dan Airin memasuki Taman Orkid setelah membayar RM 1 seorang bagi tiket masuk

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Wah! Cantiknya bunga orkid ni Kal." Airin terpegun melihat sekuntum bunga orkid berwarna putih.

Airin membelek-belek kelopak bunga orkid di situ lalu diciumnya. Rasa takutnya sebentar tadi hilang seakan....magic. Zupp!

Haikal hanya tersenyum melihat Airin yang gembira. Dia bersyukur kerana dapat menghapuskan rasa takut Airin.

"Suka?" soal Haikal.

"Mestilah suka bunga orkid ni malah Rin dah jatuh cinta dengan bunga orkid ni. Muehehehehe." balas Airin.

Haikal mula cemberut. Dia ingin duduk sebentar kerana letih berdiri. Dia tidak menyukai bunga. Dia membawa dirinya ke sini semata-mata untuk menggembirakan Airin. Dia tidak tahu mengapa dia bertindak sedemikian padahal dia dibayar oleh Fifi untuk berlakon sahaja. Dia terlalu mengambil berat terhadap Airin.

Seorang wanita dalam kalangan 90-an tersenyum memerhatikan Airin yang tekun mencium bunga-bunga orkid di taman itu.

"Dik suka bunga ni ya?" soal wanita itu di belakang Airin.

"Ya. Saya suka sangat. Baunya harum." jawab Airin tanpa memalingkan wajahnya ke belakang.

"Bunga ni bagus dik. Dik beli lah." cadang wanita itu sambil membelek-belek bunga orkid yang satu lagi.

"Okay mak cik." balas Airin yakin kerana suara itu seperti WANITA.

Wanita itu berlalu pergi. Airin memusing ke belakang ingin mengetahui gerangan yang menegurnya tadi. Malangnya wanita itu sudah pergi. Airin menuju ke arah Haikal yang sedang duduk di sebuah kerusi yang tersedia di situ.

Airin tidak tahu kenapa hati dia rasa rapat dengan mak cik itu. Pernah berjumpa kah? Suara macam....MAK! Ataupun kawan mama? . Ehh tak mungkinlah. Orang lain kut. Kebetulan suara sama mungkin. Tapi Airin sangat kenal akan suara itu.

Maid Kau❤MAK AKU??Where stories live. Discover now