NM 06

83 12 8
                                    

Yonghee segera beredar selepas melihat kejadian di kantin tadi. Jantungnya berdegup kencang tanpa henti. Entah mengapa dia berasa sangat takut sekarang.

"Tu tak ada kaitan dengan aku kan?"

"Kau takut ke?"

Yonghee terkejut melihat Yeosang tiba-tiba muncul ditepinya. Seperti mahu tercabut jantungnya tadi. Lantas Yonghee memukul lengan Yeosang kuat.

"Ish! Boleh tak jangan muncul secara tiba-tiba? Terkejut aku tahu tak!" Marah Yonghee. Yeosang sekadar tersengih sahaja.

"Hehehe. Aku rasa satu kerja aku dah settle kan?" kata Yeosang.

"Betul ke kau punca semua ni?"

Yeosang mengangguk tanda ya. Terbutang mata Yonghee dibuatnya.

"Jangan risau. Diorang tak akan tahu yang kita berdua punca semua ni." Tambah Yeosang selamba membuatkan Yonghee semakin takut.

"A-aku?"

"Yalah. Kau yang tulis nama Haechan dalam DEATH BOOK. Aku cuma tolong bunuh dia jer."

Jawab Yeosang. Yonghee mula mengusutkan rambutnya yang tadi kelihatan kemas.

Bodohnya dia kerana ikut sahaja kata Yeosang semalam. Jika tidak, pasti perkara ini tidak akan berlaku.

Yeosang hanya perhatikan keadaan di kantin itu dengan pandangan kosong. Pada masa yang sama, dia perhatikan Yonghee yang sedang risau itu.

Reaksi Yonghee sama sepertinya dahulu. Masih ragu-ragu dengan DEATH BOOK. Kemudian, matanya mula tertumpu pada susuk tubuh yang amat dikenalinya.

Dia pantas menarik tangan Yonghee untuk pergi jauh dari kantin sekolah.

Yonghee terkejut sedikit dengan tindakan Yeosang yang menarik tangannya itu.

"Eh? Kau nak bawa aku ke mana?" soalnya hairan.

"Jaemin hampir nampak kau tadi. Kau nak kena belasah oleh budak tu ke?"

Soal Yeosang. Serta merta muka Yonghee menjadi pucat setelah Yeosang menyebut nama Jaemin tadi. Pantas dia menggeleng berkali-kali.

Yeosang mengeluh melihat Yonghee begitu. Dia sangat faham apa yang dialami oleh Yonghee kini. Oleh itu, dia tidak mahu Yonghee senasib sepertinya dulu.

'Aku akan tolong kau supaya tak akan senasib sama seperti aku dulu, Yonghee...'

Detik Yeosang dalam hati. Dia sudah buat sesuatu supaya dapat menolong mengubah nasib Yonghee yang gelap ini.

-------------------

Di tandas, Taehyun dan Soobin kini menemani Beomgyu. Dia terus rasa mahu muntah sebaik sahaja melihat darah di kantin tadi. Agak banyak juga dia muntah itu.

"Teruk juga phobia kau, hyung." Ujar Taehyun sambil mengusap belakang Beomgyu lembut.

"Menyesal aku tengok tadi..." balas Beomgyu lalu membersihkan mulutnya dengan air berkali-kali.

Soobin pula hanya mendiamkan diri. Dia sejujurnya agak terkejut dengan kejadian di kantin tadi. Malah, dia masih berasa pelik dengan mimpi Taehyun semalam.

'Aku rasa tu bukan kebetulan...' ungkap Soobin dalam hati. Tetapi, dia berasa ragu-ragu untuk berkata dengan Taehyun. Jadi, dia batalkan terus niatnya.

Taehyun pula masih fikirkan tentang Yeosang. Tidak mungkin dia tersilap tengok. Dia betul-betul nampak kelibat Yeosang di tempat jadian beberapa minit lepas.

"Aku masuk kelas dulu. Nak tengok apa yang berlaku kat diorang."

Kata Soobin lalu meninggalkan Taehyun dan Beomgyu di tandas begitu sahaja. Dia mahu tahu apakah yang sedang berlaku pada Jaemin dan kawan-kawannya itu.

[C] Death Book : Nightmare  ☾ 강태현 ☽Where stories live. Discover now