❝ j ❞
________
yunho's"weyh kau ada mimpi tak ?", tanya aku. jangjun mengangguk.
"mimpi kau ada budak perempuan ?", tanya aku lagi. jangjun mengangguk. nak tanya ke tak ? tanya je lah.
"budak perempuan tu rupa dia kau nampak ?", tanya aku. dah macam inspektor dah aku ni ngeh.
"dia rambut pendek, tinggi 150 ke atas macam tu", jawab jangjun. aku mengangguk.
"kenapa tanya ?", soal jangjun. aku menyedut banana milk aku.
"macam ni, adik aku dia ada mimpi macam kau—"
"astu ?", ya ampun ni orang. aku tak habis lagi dia dah potong percakapan aku. sabar jelah.
"bagi aku cakap habis dulu boleh tak ? ish", kata aku. jangjun menyengih.
"eehehehe ha sambung - sambung", kata jangjun.
"jadi aku nak minta tolong kau. tolong pindah masuk sekolah adik aku, boleh ? aku nak cuba je mana tau kau ke yang ada dalam mimpi adik aku, bolehkan ?", tanya aku. jangjun berfikir sejenak kemudian dia mengangguk. wah tak sia - sia aku ada kawan macam dia ni.
"wah mekasih bro", kata aku.
"no problem", kata jangjun.
"pindah lusa boleh ?", tanya aku. jangjun mengangguk.
"ha nama adik kau ? nanti senang aku nak cam dia walaupun aku jarang jumpa dia", tanya jangjun.
"jeong yunmi", jawab aku. jangjun mengangguk. akhirnya, aku boleh lenyapkan mimpi ngeri adik aku tu.
________
best tak ? ngeh baru chap 3 dah tanya best ke tak ahsh tak pape je lah 😂 apa pun jangan lupa tekan bintang kat bawah tu sebab bintang kat atas sibuk nak menyinari di malam hari ngeh ayat aku ha vote au 🌚
YOU ARE READING
DREAM ➶︎ 𝗷𝗮𝗻𝗴𝗷𝘂𝗻
Short Story[ 𝘤𝘰𝘮𝘱𝘭𝘦𝘵𝘦𝘥 ] ❝ if it's not because of the dream, we don't even know each other ❞ :: 290620 ➶︎ :: 040720 ➶︎ - cr pic for book cover : @//jangyoonism ( twt )