❝ a ❞
________
2 hari kemudian"AKU DAH LAMBAT !", kata yunmi. terus dia capai tuala dan masuk ke dalam bilik air.
selesai mandi, dia bersiap. beg dia capai lalu keluar dari bilik. kasut disarung dan dia pun keluar daripada rumah.
lagi 5 minit waktu pembelajaran bermula, yunmi berlari sekuat mungkin supaya dia tak terlambat masuk kelas. tapi nasib tak menyebelahi dia, dia terlambat 2 minit.
"fuyo lambat", perli wooyoung. yunmi menggulingkan matanya.
"ha cepatlah, kejap lagi taeyeon ssaem masuk. mampus aku nanti kalau lambat masuk kelas", kata yunmi. wooyoung mengangguk. dia menulis nama yunmi untuk ke kelas tahanan lepas sekolah.
"dah pergi masuk kelas", arah wooyoung. yunmi berjalan ke kelasnya. sampai je dekat luar kelas, yunmi terdengar suara taeyeon ssaem. mampus aku bisik yunmi.
"skip je lah", kata yunmi. dia berjalan meninggalkan kawasan kelas dan pergi ke rooftop.
"kau pun skip ?", tanya satu suara. yunmi menoleh ke belakang.
"haah, sebab aku lambat", jawab yunmi. jangjun mengambil tempat disebelah yunmi.
"kau ada mimpi tak baru - baru ni ?", tanya jangjun. yunmi menggelengkan kepalanya. suasana menjadi senyap.
"ha ponteng !", jerkah satu suara. mereka berdua menoleh kebelakang. rupanya pakcik guard baru keluar daripada stor.
"terkejut kitorang pakcik ni pun", kata yunmi. pakcik guard tu tergelik kecil.
"ha dating tu dating juga ya, belajar jangan lupa", kata pakcik guard tu sebelum meninggalkan rooftop. yunmi dan jangjun hanya menggeleng kepala sahaja.
"em weyh", panggil jangjun.
"hm ?", sahut yunmi.
"kan kita dah nak habis sekolah kan ? kau ada plan apa - apa tak ?", tanya jangjun. yunmi sengetkan kepala dia sedikit.
"tak ada tapi oppa aku cakap dia nak bawa aku pindah australia lepas aku habis sekolah", jawab yunmi. jangjun agak kecewa dengar jawapan yunmi. tanpa dia sedar dia mencebik. yunmi yang perasan cebikan jangjun tergelak kecil.
"alahai kau ni", kata yunmi. jangjun memandang yunmi hairan.
"apa ?", tanya jangjun yang masih dengan cebikannya. yunmi geli hati tengok jangjun.
"kenapa kau cebik ?", tanya yunmi. terus muka jangjun berubah macam tak ada apa - apa jadi.
"comel lah kau ni haih", kata yunmi.
"biasa, lee jangjun kan", kata jangjun. yunmi membuat muka.
"dah nak rehat ni, jom letak bag", kata jangjun. yunmi mengangguk. diorang pun beredar dari rooftop.
skip
"HOI ! MANA KORANG PERGI HA ?", tanya yena.
"rooftop je duh", jawab yunmi. yena mengangguk faham.
"eh jap, jongho mana ?", tanya yunmi.
"dia pindah incheon ikut eomma appa dia", jawab jisung. yunmi mengangguk.
"jom lah pergi rehat, perut aku dah buat consert dah ni", kata yena. mereka berempat pun ke kantin.
________
ni aku dah bebetul tak de idea :\ btw ff ni dah nak abis ada lagi dalam 2 atau 3 chapter macam tu ? jangan lupa vote tau okay muah bye :3
YOU ARE READING
DREAM ➶︎ 𝗷𝗮𝗻𝗴𝗷𝘂𝗻
Truyện Ngắn[ 𝘤𝘰𝘮𝘱𝘭𝘦𝘵𝘦𝘥 ] ❝ if it's not because of the dream, we don't even know each other ❞ :: 290620 ➶︎ :: 040720 ➶︎ - cr pic for book cover : @//jangyoonism ( twt )